Zhruba před rokem a půl změnil český technologický startup PalmApp generálního ředitele. Nově se této funkce ujal Pavel Vavřínek, který má zkušenosti z velkých firem jako Sodexo (dnes Pluxee) nebo Mastercard. Práci přijal proto, že ho vždy bavily inovace v softwaru, obchodu i lidských zdrojích a že chtěl znovu být u jejich zavádění. Toto přání se mu v PalmAppu plní, jelikož vede rozsáhlou transformaci, kdy z aplikace pro digitalizaci záloh vzniká širší řešení pro HR a benefity.
„Vždycky mě zajímaly technologie a obchod, ale ne jen povrchně, rád jsem pronikal do podhoubí těch změn. Od vlastního e-shopu jsem se tak postupně dostal do velkých korporátů, kde se vše točilo kolem lidských zdrojů a benefitů,“ říká Vavřínek, kterého do PalmAppu přivedl příbuzný obor spojený s implementací nových technologií a možností participovat na budoucím zisku.
Benefity pro zaměstnance i pro firmy
Jako technologický nadšenec Vavřínek tvrdí, že inovace nezávisí na věku a mnohdy ani na velikosti týmu. Hlavní je motivace, zájem hledat nové možnosti a schopnost držet tempo, se kterým novinky na trh přicházejí. A právě to PalmAppu pomáhalo při vývoji nové služby spojené s dvouprocentním cashbackem, na které se podílelo méně než deset lidí. Přitom má potenciál proniknout i za hranice a především oslovit širší cílovou skupinu než samotný přístup k odpracované mzdě.
Karta PalmApp je jen virtuální a nenabízí výběry z bankomatu. Za její hlavní výhodu označuje Vavřínek napojení na mzdu, která v tu chvíli zaměstnanci náleží. Při každém nákupu mu navíc vrátí dvě procenta z částky formou okamžitého cashbacku. Ať už ji tedy platí firmy nebo koncoví zákazníci, mohou díky tomu ušetřit na poplatcích, jež od výběru záloh nejčastěji odrazují. Pro zaměstnavatele pak navíc představuje i další způsob propagace.
„Každá firma může mít kartu s vlastním designem, což je zajímavé i pro employer branding. Přitom za něj nemusí platit nic navíc,“ popisuje Vavřínek a dodává, že zaměstnanci službu samozřejmě využívat nemusí. Záleží jen na nich, jestli budou kartu chtít kvůli zálohám nebo cashbacku, případně se obejdou bez ní.
Tržby za jediný rok vzrostly o polovinu
Vavřínek při vedení firmy vychází z dat. A ta ukazují na rostoucí popularitu produktů ambiciózního startupu. Nárůst tržeb mezi lety 2023 a 2024 činil zhruba 50 procent. Firma tak disponuje dostatkem prostředků na provoz i inovace a má nakročeno k tomu, aby se již brzy stala ziskovou. Za zmínku ovšem stojí například i počet transakcí provedených PalmApp kartou. Ty totiž mezi loňským prosincem a letošním lednem narostly zhruba o 38 procent.
Ani s rozšiřující se základnou klientů a uživatelů každopádně v PalmAppu nechtějí zapomenout, pro koho své produkty vyvíjejí. Vedení firmy se dušuje, že i když v poslední době startup čím dál víc sází na využívání umělé inteligence (AI), lidskost a autenticita se z nich nevytratí. Nasazení AI a dalších moderních nástrojů má pomoci především ke zjednodušení komunikace mezi zaměstnancem a firmou.
V rámci toho vznikl v aplikaci jakýsi moderní intranet, jenž podporuje jasná a srozumitelná vysvětlení. Místo dlouhých textů využívá nové interaktivní formáty a k lidem promlouvá jejich vlastním hlasem.
„Využíváme personalizace a dokážeme zaměstnancům předat zprávu vhodným stylem, kterému přizpůsobíme formát i tón hlasu,“ vysvětluje Vavřínek s tím, že lidé v aplikaci najdou takzvané HR stories. Jde o formát, který dobře znají ze svých sociálních sítí a dokážou díky němu lépe pochopit sdělení. Zároveň se pomocí aplikace mohou ptát, kde benefity využívat, a pokud chtějí, dostanou i základní finanční doporučení.
AI jako prostředek k expanzi
Umělou inteligenci v PalmAppu využívají naplno a chápou ji i jako prostředek, jehož prostřednictvím je možné rychleji vstoupit na zahraniční trhy. K tomu mají přispět jednak finance z projektu Internacionalizace v rámci agentury CzechInvest a zároveň i skutečnost, že jejich AI nepodléhá tak přísným regulacím jako tradiční platební karty.
„Aktuálně máme v plánu spolupráci s ČVUT na rozvoji produktu a díky umělé inteligenci míříme i do světa. U ostatních služeb jsme na expanzi technicky připraveni také, ale tam jde o dlouhodobější proces spojený s regulacemi, licencemi i daleko vyššími náklady,“ uzavírá Vavřínek.