Menu Zavřít

Google pokračuje v integraci umělé inteligence do vyhledávání. AI Mode vygeneruje celou stránku výsledků pomocí modelu Gemini

Logo společnosti Google
Autor: Depositphotos
  • Americký technologický gigant Google začne testovat nový AI Mode, který bude zabudovaný přímo do vyhledávání
  • Hlavním cílem novinky je poskytnout lidem širší a rozmanitější výsledky na samostatné stránce kompletně vygenerované umělou inteligencí
  • Pokud si ale AI Mode nebude svými odpověďmi jistý, uživatelům se zobrazí výsledky klasického vyhledávání

Další významný krok v zavedení umělé inteligence (AI) do internetového vyhledávaní. I tak by se dala popsat novinka jménem AI Mode od americké technologické společnosti Google. Ta má podle vedení firmy představovat zcela nový režim vyhledávání, který uživatelům poskytne celou stránku výsledků generovaných umělou inteligencí na základě položených dotazů.

Nová funkce, jež má být zatím dostupná pouze pro první testery, spočívá ve vytvoření nové karty AI Mode. Ta se lidem zobrazí v horní části stránky vyhledávání Google, a to hned vedle karet Zprávy, Obrázky či Videa. Když se pak uživatel rozhodne přejít na AI Mode, umělá inteligence mu podle Business Insideru na zadaný dotaz odpoví „širší a rozmanitější“ sadou výsledků oproti dosud používanému klasickému vyhledávaní.

Mělo by se tedy jednat o výrazné zlepšení aktuálně poskytovaných Přehledů od AI (AI Overviews), které se snaží odpovídat na vybrané dotazy uživatelů přímo v horní části stránky stávajícího vyhledávání. Vygenerování celé stránky výsledků pomocí modelu Gemini 2.0 má uživatelům poskytnout mnohem lepší odpovědi.

Kdy bude v parku ideální světlo?

V ukázce na Blogu Googlu americká firma předvedla schopnosti novinky příkladem, kdy uživatel AI Mode požádal o „vysvětlení fungování déjà vu a toho, jak tento jev ovlivňuje paměť“. Z uvedeného screenshotu vyplývá, že umělá inteligence na dotaz odpověděla poměrně srozumitelným a smysluplným textem, v němž byly zároveň uvedeny odkazy na všechny zdroje, z nichž AI čerpala.

CRM platforma nové generace. Estonský Pipedrive představil software vybavený AI agenty, který funguje jako digitální kolega
Přečtěte si také:

CRM platforma nové generace. Estonský Pipedrive představil software vybavený AI agenty, který funguje jako digitální kolega

V další ukázce je pak vidět, že umělá inteligence zvládá i složitější dotazy, jako je například stanovení ideální doby, kdy v bostonském parku tento týden uspořádat profesionální párové focení. AI přitom dokázala zohlednit počasí, dobu ideálního denního světla či obvyklou vytíženost různých lokalit v parku. Zároveň navíc tazatele upozornila, že v určitých místech je nezbytné zajistit si předem povolení od správy parku.

Nejen text, ale i obrázky či hlas

AI Mode má podle Googlu působit coby jakýsi most mezi klasickým vyhledáváním a chatbotem Gemini a kombinovat to nejlepší z obou služeb. K tomu má přispět rovněž skutečnost, že uživatelé budou moci klást otázky nejen skrze text, ale i pomocí hlasu či obrázků. V případě toho, že budou chtít odpovědi nějaký způsobem upřesnit, navíc smějí pokládat doplňující dotazy.

Větší důvěryhodnost ze strany uživatelů má službě zajistit velký důraz na přesnost vyhledaných odpovědí. Pokud totiž umělá inteligence nebude mít „velkou důvěru ve vygenerované výsledky“, raději lidem zobrazí pouze výsledky klasického vyhledávání bez použití AI.

Budoucnost internetového vyhledávání

Nově spuštěný AI Mode je zajímavý mimo jiné kvůli tomu, že nabízí jakousi první ukázku budoucnosti internetového vyhledávaní podle představ suverénně nejpoužívanějšího vyhledávače. Z představené novinky je patrné, že Google zapojení umělé inteligence do vyhledávání skutečně věří.

Rozvoj autonomních AI agentů může vést ke katastrofickým scénářům, varuje jeden z otců umělé inteligence Bengio
Přečtěte si také:

Rozvoj autonomních AI agentů může vést ke katastrofickým scénářům, varuje jeden z otců umělé inteligence Bengio

V minulosti přitom někteří odborníci zmínili, že právě AI může Googlu způsobit problémy, jelikož firmu připraví o nemalé příjmy získávané právě z klasického vyhledávání, respektive reklamy z něj plynoucí. I nový AI Mode ale může společnosti přinést určité příjmy, jelikož třeba v případě dotazů týkajících se zboží či služeb bude odkazovat na webové stránky firem, které poptávané produkty nabízejí.

  • Našli jste v článku chybu?

Kvíz týdne

Retro kvíz: Poznáte historické spotřebiče z našich domácností?
1/12 otázek