glosaKaždým rokem pláčeme nad otřesnými statistikami dopravní nehodovosti. Zdá se však, jako by se vůbec nic nedělo. Alespoň v hlavách většiny řidičů. Předjíždění přes plnou čáru v pravotočivé zatáčce je něco naprosto normálního. Stejně tak naprosté ignorování předepsané snížené rychlosti v obcích.
glosa
Každým rokem pláčeme nad otřesnými statistikami dopravní nehodovosti. Zdá se však, jako by se vůbec nic nedělo. Alespoň v hlavách většiny řidičů. Předjíždění přes plnou čáru v pravotočivé zatáčce je něco naprosto normálního. Stejně tak naprosté ignorování předepsané snížené rychlosti v obcích. Ten, kdo se snad jen přiblíží hranici 50 kilometrů v hodině při projíždění vesnice při zvýšené hustotě silničního provozu, se dočká minimálně poklepání na hlavu od řidičů jedoucích za ním. Pomalu se zdá, že je vlastně naprosto zbytečné umisťovat podél silnic zákazy předjíždění či značky stanovující maximální povolenou rychlost. Mnoho by se na státním rozpočtu ušetřilo, kdyby se značky jednoduše nepoužívaly. Stejně si každý dělá, co chce. Jistě by to uvítali i ti, kteří tvrdí, že rychlou jízdu a nebezpečné situace na silnicích potřebují ke zvýšení adrenalinu v krvi. Užili by si svoje a zbavili se nutnosti hledat alternativní fyzickou námahu, jakou je třeba nudné běhání, ježdění na kolečkových bruslích či jízda na kole. Obávám se, že na cestě do kultivovaného evropského prostoru budou muset někteří čeští řidiči najet ještě stovky tisíc kilometrů. A mnoha z nich nejspíš ani to nepomůže.