Umělá inteligence (AI) se v poslední době prosazuje ve stále větším množství různých odvětví, kde lidem usnadňuje obzvláště každodenní rutinní práci. Výrazného zjednodušení běžných úkonů by se nyní mohli dočkat i obchodníci, kteří pracují s programy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM). Estonská společnost Pipedrive totiž uvedla na trh novou verzi své platformy s takzvanými AI agenty, jejichž úkolem je pomoci svým lidským kolegům zefektivnit celý obchodní proces.
„Nacházíme se v klíčovém bodě technologického vývoje – v době, kdy už umělá inteligence není jen abstraktní koncept, ale dostupná superschopnost integrovaná do běžných nástrojů. Naše nové pojetí, postavené na AI agentech, otevírá éru inovací a přináší intuitivnější způsob interakce s technologiemi. AI agenti a obchodní týmy budou fungovat jako kolegové, což obchodníkům umožní zaměřit se na budování vztahů, uzavírat zakázky a dosahovat těch nejambicióznějších cílů,“ uvedl šéf Pipedrive Dominic Allon.
Vytvářením personalizovaných e-mailů to jen začíná
AI agenti od Pipedrive mají obchodníkům v reálném čase poskytovat širokou škálu informací, které jim pomůžou zvýšit efektivitu práce. Zároveň pro ně umělá inteligence zvládne samostatně vykonat i mnoho dalších činností – vytvářením personalizovaných e-mailů počínaje přes shrnování předchozí komunikace až po vysvětlování doporučených formulací.
Pipedrive zatím představil pilotní verzi svého řešení, které lze kromě textových pokynů ovládat i hlasem. To má posílit iluzi jakéhosi digitálního kolegy, ačkoliv samozřejmě platí, že kontrola nad celým procesem zůstane zcela v rukou obchodníků. Velkou výhodou AI agentů pak má být rovněž skutečnost, že budou schopni se učit na základě zpětné vazby.
„Naše pojetí posouvá hranice toho, co je možné, když se spojí AI s lidskou odborností. Představte si CRM, které obchodníkům šetří čas, neboť eliminuje zdlouhavé úkoly a propojuje data z celého obchodního procesu. Díky síti inteligentních AI agentů naše platforma nejen podporuje obchodní management, ale aktivně pomáhá týmům – automatizuje úkoly, propojuje klíčová data a odhaluje zásadní příležitosti, jež by jinak mohly zůstat bez povšimnutí,“ doplnila šéfka produktového vývoje v Pipedrive Viktoria Ruubel.
Další vylepšení přijdou už letos
Platforma využívající AI agenty vychází z úspěšného softwaru Pipedrive AI, což je komplexní sada nástrojů založená na řešení od společnosti OpenAI a vlastní softwarové technologii. Kromě toho ale novinka používá i AI řešení Pipedrive Pulse, které je zaměřené právě na efektivnější oslovování potenciálních zákazníků a identifikaci nejperspektivnějších obchodních příležitostí.
A ačkoliv je vedení estonské společnosti přesvědčeno, že už současná verze platformy bude pro obchodníky významným přínosem, hodlá již během letošního roku do svého ekosystému AI agentů implementovat další vylepšení. Ta mají obchodním týmům přinést ještě efektivnější řízení práce a ještě větší zjednodušení každodenních úkolů.