Socialistická éra Československa se vyznačovala zvláštním jevem - módní oděvy nikde nebyly k dostání, ale všichni je nosili. V porevolučním kapitalismu došlo k jinému paradoxu, tuzemské textilky vyrábějí, ale nikdo jejich produkty nenosí. Všichni na sobě mají věci vyrobené v Asii.
Kam se tedy ztrácí produkce našich firem?
Lavině z Dálného východu čelili firmy orientací na západní Evropu. Unie se totiž donedávna bránila dovozu z Číny importními kvótami a tím zachránila i české textilnictví. Teď ale kvóty padly a naše textiláky čeká tvrdý boj o přežití. Nejde přitom jen o oděvní průmysl, ale také další obory, například textilie do automobilových interiérů. Na černé vyhlídky celého odvětví se podívala v hlavním tématu Renata Bartošková.
V čísle najdete také menší podnikatelské kauzy. Pražské letiště a okolní obce začaly bojovat s majitelem černé skládky, která brání výstavbě nové dráhy. Byl to od něj chytrý nápad, koupit si velký pozemek a za úplatu jej poskytnout stavbařům nedaleké dálnice jako místo k uskladnění hlušiny. Za jednu vyprázdněnou korbu nákladního auta prý inkasoval tisícikorunu, halda u letiště musela vydělat miliony. Ale co s ní bude nyní? Přečtěte si článek Tomáše Stingla na straně 25. A hned za článkem o haldě je i další regionální kauzička. Majitelé obchodů a restaurací v Jindřichově Hradci se bouří proti rozkopaným ulicím. Na problém se podíval Tomáš Johánek, více na straně 26.