Menu Zavřít

Změna na trhu s energiemi: cenu křiví zprostředkovatelé

8. 2. 2017
Autor: Pixabay.com

Tohle tu ještě nebylo, kroutí hlavou manažeři firem, jež dodávají elektřinu a plyn koncovým zákazníkům. Na trhu se objevil zprostředkovatel, který za každého nabízeného zákazníka z řad domácností požaduje provizi ve výši až 4000 korun.

Redakce týdeníku Euro získala od dodavatele energií střední velikosti - pod podmínkou anonymity zdroje - nabídku firmy EnTrade CZ. Ta obchází trh a pořádá aukci energií pro skupinu domácností. V tomto případě se jednalo o 359 odběrných míst v elektrické síti a 291 odběrných míst pro zemní plyn.

Takový postup není ničím novým - podobné aukce pořádá již několik let firma eCentre a loni ji „ve velkém“ rozjela spotřebitelská organizace dTest. Firma EnTrade CZ však výrazně překonává ostatní zprostředkovatele výší požadované provize. Ta odpovídá nejméně 10 procentům ročních výdajů konkrétní domácnosti za energii.

Přečtěte si, o kolik platíme více, než doporučuje ERÚ:

Drahý plyn: dodavatelé ignorují cenové doporučení regulátora

 Plynový kotel

Podle tabulky, kterou má redakce Eura k dispozici, dosahovala v případě nižších spotřeb provize za jednu smlouvu na elektřinu 1500 korun a v případě plynu 1000 až 2000 korun. Ale v případě domácnosti s vytápěním na elektřinu provize vzrostla na 3000 korun za smlouvu. Lidé s plynovým vytápěním byli „ohodnoceni“ provizí 4000 korun.

CONTENT24

Podle zástupce energetické firmy, která na případ upozornila, je podpis smlouvy s takovou provizí pro nového dodavatele ekonomickým nesmyslem. Rizikový je však i z pohledu spotřebitele. Ten bude v aukci „prodán“ předem neznámému dodavateli, u kterého může být vázán smlouvou na dobu až pět let.

Firma EnTrade CZ byla zapsána do Obchodního rejstříku v loňském červenci. Jedná se o dceřiný podnik slovenské společnosti EnTrade, která se na webu chlubí pětiletou historií a poskytnutím „odborných energetických a obchodní zkušenosti“ více než 75 tisícům domácností a dvěma tisícům firemních zákazníků. Na dotazy Eura firma nereagovala.


  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).