Útok na peněženky. Ryanair omezí komfort cestujících a zpřísní kontroly zavazadel

Adam Štěpánek 26. července 2017, 16:34  -  Adam Štěpánek
26. července 2017, 16:34

Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair pokračuje v trendu omezování komfortu cestujících a nenápadném útoku na jejich peněženky. Do letadel přidá osm míst k sezení, prostor pro příruční zavazadla přitom nezvětší. Jejich rozměry bude navíc přísněji hlídat.

Ryanair pošle na své spoje do dvou let upravený letoun Boeing 737 MAX. Rozměrově se od současného modelu 737-800 lišit nebude, přesto v něm bude o osm míst k sezení více, celkově už 197. Znamená to tak především další snížení komfortu, které hlavně v podobě malého prostoru pro nohy pravidelní cestující pociťují již delší dobu.

Vedlejším efektem pak bude nedostatek míst pro příruční zavazadla. Vedení Ryanairu totiž na rovinu říká, že do letadla se oproti stávajícímu stavu vměstná navíc jen jedno až dvě zavazadla. Zároveň varuje, že zaručené místo na palubě bude mít jen prvních devadesát, což by v extrémním případě mohlo znamenat, že uložení příručního zavazadla nebude umožněno více než stovce cestujících.

V tom spočívá další nenápadný tlak na zákazníky. Aerolinky upozorňují, že chtějí-li mít lidé jistotu, že se jim zavazadlo vejde na palubu, musejí si připlatit přednostní nástup, který vyjde na pět liber (cca 150 korun).


Kdy musí aerolinky platit cestujícím odškodné? Přečtěte si


Ryanair navíc avizuje, že bude mnohem striktnější v hlídání předepsaných rozměrů zavazadel, která smějí na palubu. „Jsme na cestující moc hodní. Stáváme se obětí vlastní přívětivosti. Lidé nehrají podle pravidel a na palubu si berou obrovská zavazadla, což způsobuje zdržení.“ postěžoval si finanční ředitel společnosti Neil Sorahan v únoru. „Někteří nastupují do letadla s kuchyňským dřezem,“ dodal v nadsázce.

Cestující tak mohou počítat s tvrdšími kontrolami, a pokud jejich zavazadlo nebude vyhovovat, budou donuceni si jej zpětně odbavit do zavazadlového prostoru. Pochopitelně za další poplatek.


Proč se nemá po přistání tleskat? Čtěte: 22 dalších otázek o cestování letadlem


Méně prostoru a přísnější kontroly jsou dalšími v řadě kroků, kterými Ryanair zvyšuje zisk, ale rozčiluje cestující. Nedávno například zavedl poplatek ve výši dvou eur za to, že lidé budou moci sedět vedle sebe, což bylo do té doby bráno jako naprostý standard. Před několika lety navíc uvažoval o zavedení poplatků za použití toalety.

Pokoušení trpělivosti cestujících se však na ziscích irské společnosti příliš neprojevuje. Naprostá většina letů je díky nízkým cenám obsazena z devadesáti a více procent. Ryanair navíc v prvním fiskálním čtvrtletí zvýšil zisk o 55 procent na 397 milionů eur (10,3 miliardy korun) a v současné době usiluje o převzetí italské Alitalie.

Dále čtěte:

Ryanair na Ukrajinu létat nebude. Kyjevské letiště nesplňuje podmínky

Nový vládce evropského nebe: Ryanair loni předčil Lufthansu



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 4 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak může absolvent vysoké školy přijít o titul
Komentář: Václav Klaus mladší - angry bird ODS
Kdy (ne)potřebujete stavební povolení?
Na hypotečním trhu se rozhořívá souboj o tržní podíly
Divoši v SUV z pohledu pojištění
Auta
Tramvaj je postrach zmatených řidičů. Kdy nemá přednost a…
Mobily lze na dálku sledovat i bez vědomí uživatele. Není třeba ani GPS
Škoda Kodiaq GT se ukazuje na prvních fotkách. Zatím neoficiálně
Video: Range Rover Sport SVR zajel v Goodwoodu rekord na dvou kolech
The Beast vs. Cortege: Putinova limuzína je větší, hezčí a modernější než Trumpův speciál
Technologie
Netflix má již 124 milionů předplapitelů, ale růst zpomalil
Na Androidu se více stahuje, na iOS více utrácí, ukazuje nový průzkum
Intel a Micron končí se spoluprací na vývoji pamětí 3D XPoint. Vznikne konkurence?
Kapesné? Jak nakládat s penězi by se děti měly naučit co nejdříve
Instapaper se po dvou letech odtrhl od Pinterestu. V EU stále nefunguje
Hry pro příležitostné hráče