Menu Zavřít

Úspěch puntíkatých peněženek. Značka z Chrudimi loni zvýšila zisk o tisíc procent

12. 3. 2021
Autor: Redakce
  • Mladá módní značka Vuch meziročně zvýšila obrat o 70 a zisk o 1000 procent

  • V sortimentu má kabelky, peněženky, batůžky a další módní doplňky

  • Kazové a reklamované výrobky chce firma využít k výrobě taburetků do škol a školek

  • Vuch působí už v 31 zemích, zvažuje vstup na další trhy


Chrudimský výrobce kabelek a peněženek Vuch patří k těm společnostem, pro něž se celkově složitý rok 2020 vyvíjel úspěšně. Meziročně zvýšil obrat o více než 70 procent z 35 milionů korun na 61 milionů. Zisk EBITDA se vyšplhal na 12 milionů, což odpovídá dokonce tisíciprocentnímu nárůstu.

„Jasně, měli jsme vize a plány, ale drželi jsme se při zemi. To, co zažíváme se značkou dnes, tím se nám vlastně plní naše nejdivočejší sny,“ komentuje nečekaně pozitivní vývoj Ondřej Hyrš. Firmu založil se společníkem Martinem Kůsem v roce 2015. Původně jako ryze obchodní společnost, s vlastní značkou přišli o dva roky později. „Od začátku to byl takový pokus. Upřímně nás nudila zajetá černá klasika, chtěli jsme do módy vnést hravost a barvy. Tak se vlastně zrodily ty naše ikonické puntíkaté motivy, které jsme původně rozjeli s peněženkami a dneska už děláme komplet celou módu a doplňky”, říká Kůs, který veškerý design sám navrhuje.

Kromě vlastních návrhů nabízí Vuch také pánské oblečení nebo limitované edice od zahraničních návrhářů. V minulosti to byly například japonské motivy od švýcarské umělkyně Jenny Hitts nebo kolekce hodinek a peněženek nizozemské designérky Laury Louise. „Protože se nám podobné limitované edice osvědčily, chceme v nich pokračovat i nadále. Letos máme v plánu rozjet spolupráci s českým malířem Josefem Ratajem na kolekci kabelek a peněženek,“ upřesňuje Kůs.

Chtěli si vybavit byt zásuvkami z porcelánu. Nápad je přivedl až k založení firmy, jež roste koronaviru navzdory
Přečtěte si také:

Chtěli si vybavit byt zásuvkami z porcelánu. Nápad je přivedl až k založení firmy, jež roste koronaviru navzdory

Firma nyní připravuje také výrobu taburetků, které chce bezplatně dodávat do škol a školek. Zde se projevuje zaměření Ondřeje Hyrše, který byl původně ekolog. K výrobě taburetků totiž Vuch zužitkuje kazové a reklamované výrobky. Ekologicky smýšlejícím spotřebitelům značka nabízí peněženky z recyklovaných materiálů.

Jen za loňský rok prodal Vuch 141 817 kusů zboží. V období největšího vytížení se na jejich e-shopu uskutečnila jedna objednávka za necelou minutu. Pro nejbližší budoucnost mají Kůs a Hyrš v plánu rozšíření portfolia o oblečení a obuv, zvažují i vstup na chorvatský a slovinský trh. Nebyla by to pro ně první zahraniční zkušenost. Vuch už působí v 31 zemích, mj. v Polsku, Slovensku, Maďarsku, Rumunsku nebo Rakousku. 

BRAND24

Zakladatelé věří, že i díky těmto plánům bude firma pokračovat v růstu: „Také letos bychom rádi zopakovali nebo lépe řečeno překonali úspěchy minulého roku. Naší metou je dosáhnout sumy tržeb 100 milionů korun, což se podle všech našich propočtů nezdá jako nereálné.“

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).