Turistů v Česku přibývá. CzechTourism chce odlehčit Praze a posílit regiony

04. ledna, 10:16 - Václav Herz
04. ledna, 10:16

Cestovní ruch v České republice kontinuálně roste. Podle předpokladu loni Česko navštívilo 10 milionů zahraničních turistů. Jedná se o ty, kteří přenocovali v hromadných ubytovacích zařízeních. V soukromí či prostřednictvím digitálních platforem sdílené ekonomiky to bylo ještě více. Nezanedbatelný je i počet jednodenních návštěvníků. Některá místa jsou již přetížena.

„Rostoucí počet návštěvníků může do budoucna příliš zatěžovat některé exponované destinace, v případě České republiky je to zejména Praha. To by pak mohlo negativně ovlivňovat život rezidentů a může to mít neblahý vliv i na část tamních památek,“ předvídá Monika Palatková, ředitelka CzechTourismu. Státní agentura, jejímž prioritním úkolem je prostřednictvím kampaní přilákat více zahraničních turistů i návštěvníků, proto chce více zvát cizince zejména do regionů. Zájem o regiony má pomoci zvednout především nový program Ambasador. Jeho prostřednictvím budou celosvětově známé celebrity, jako jsou Jaromír Jágr, Gabriela Koukalová či Martina Sáblíková a pěvecké hvězdy Magdalena Kožená a Karel Gott, zvát turisty k návštěvě svého rodiště.

„K návštěvě rodného kraje budou zvát osobnosti, které mají v konkrétní zemi renomé, a dokáží tak oslovit cílovou skupinu turistů,“ vysvětluje Palatková. Program se zaměří jak na vzdálené trhy, tak i na sousední země, odkud k nám už nyní častěji přijíždějí turisté a návštěvníci se zájmem i o méně exponovaná místa.

CzechTourism ve své strategii sází také na sociální sítě, které v posledních letech výrazně proměnily marketing. K návštěvě České republiky a konkrétních regionů zve influencery, kterými jsou v tomto případě blogeři a youtuběři. „Tato strategie se nám osvědčila zejména v asijských zemích, kde influenceři mají obrovskou sledovanost i u starších věkových skupin. Pozitivní dopad mělo pozvání například jihokorejských blogerů na Moravu či indických blogerů, které jsme seznámili s regionálními památkami ve spojení s českou gastronomií,“ popisuje Palatková. Další rozvoj marketingu na sociálních sítích plánuje CzechTourism na rok 2018.

Dále čtěte:

Dovolená na statku v Česku upadá. Stát to chce změnit

Doma je nejlíp. Návštěvnost českých hotelů dramaticky roste


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak na přepis auta na nového majitele?
Měníme peníze na dovolenou II: 7 triků směnáren
Vybíráme cestovní pojištění. Na co si dát pozor?
Syndrom nemocných domů (15)
Měníme peníze na dovolenou I: Jak ušetřit při výběru z bankomatu?
Auta
Kdy zbankrotuje Tesla?
Na západ, soudruhu! Svezli jsme se legendárním autobusem Š11 v dálkovém provedení
Kia Sportage dostala mild-hybridní diesel a decentní facelift
Kolik dnes stojí tyto luxusní ojetiny? Některé sotva desetinu původní ceny
Hyundai i30N Performance vs. Škoda Octavia RS 245 vs. VW Golf GTI Performance vs. Peugeot 308 GTi: Na první dobrou
Technologie
HTC U12+ nemá výřez, jack ani tlačítka a je nejlepším smartphonem bez AMOLEDu
Twitter Lite nejen ve Windows 10 přidává noční režim pro noční ptáky
Další hra z českého prostředí. Someday You’ll Return vypadá skvěle (video)
Opera 54 beta tlačí zprávy do Rychlého přístupu. Příště se dočkáme přepracovaného nastavení
Zuckerberg se v europarlamentu omlouval. Facebook dělal chyby
Hry pro příležitostné hráče