Turistů v Česku přibývá. CzechTourism chce odlehčit Praze a posílit regiony

04. ledna, 10:16 - Václav Herz
04. ledna, 10:16

Cestovní ruch v České republice kontinuálně roste. Podle předpokladu loni Česko navštívilo 10 milionů zahraničních turistů. Jedná se o ty, kteří přenocovali v hromadných ubytovacích zařízeních. V soukromí či prostřednictvím digitálních platforem sdílené ekonomiky to bylo ještě více. Nezanedbatelný je i počet jednodenních návštěvníků. Některá místa jsou již přetížena.

„Rostoucí počet návštěvníků může do budoucna příliš zatěžovat některé exponované destinace, v případě České republiky je to zejména Praha. To by pak mohlo negativně ovlivňovat život rezidentů a může to mít neblahý vliv i na část tamních památek,“ předvídá Monika Palatková, ředitelka CzechTourismu. Státní agentura, jejímž prioritním úkolem je prostřednictvím kampaní přilákat více zahraničních turistů i návštěvníků, proto chce více zvát cizince zejména do regionů. Zájem o regiony má pomoci zvednout především nový program Ambasador. Jeho prostřednictvím budou celosvětově známé celebrity, jako jsou Jaromír Jágr, Gabriela Koukalová či Martina Sáblíková a pěvecké hvězdy Magdalena Kožená a Karel Gott, zvát turisty k návštěvě svého rodiště.

„K návštěvě rodného kraje budou zvát osobnosti, které mají v konkrétní zemi renomé, a dokáží tak oslovit cílovou skupinu turistů,“ vysvětluje Palatková. Program se zaměří jak na vzdálené trhy, tak i na sousední země, odkud k nám už nyní častěji přijíždějí turisté a návštěvníci se zájmem i o méně exponovaná místa.

CzechTourism ve své strategii sází také na sociální sítě, které v posledních letech výrazně proměnily marketing. K návštěvě České republiky a konkrétních regionů zve influencery, kterými jsou v tomto případě blogeři a youtuběři. „Tato strategie se nám osvědčila zejména v asijských zemích, kde influenceři mají obrovskou sledovanost i u starších věkových skupin. Pozitivní dopad mělo pozvání například jihokorejských blogerů na Moravu či indických blogerů, které jsme seznámili s regionálními památkami ve spojení s českou gastronomií,“ popisuje Palatková. Další rozvoj marketingu na sociálních sítích plánuje CzechTourism na rok 2018.

Dále čtěte:

Dovolená na statku v Česku upadá. Stát to chce změnit

Doma je nejlíp. Návštěvnost českých hotelů dramaticky roste


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Prezidentské volby 2018: vše, co potřebujete vědět o druhém kole
7 důvodu, proč nevolit Miloše Zemana
Na co si dát pozor při vyplňování přehledu pro zdravotní pojišťovnu?
Kolik si odkládat na penzi?
7 důvodu, proč nevolit Jiřího Drahoše
Auta
Retro: Preston Tucker byl Elon Musk své doby. Z jeho auta…
Audi RS 3 je lidový supersport. Podívejte se, jak při sprintu potrápí Porsche, RS 5 a další
Wankel od Mazdy míří jako generátor do autonomních elektromobilů Toyota
Nissan Design Europe slaví 15 let. Toto je 15 nejlepších aut, která zde vznikla
Mercedes končí s vidlicovými šestiválci. Přejde jen na ty řadové
Technologie
Jak je to s opravami chyby Spectre. Aktualizace mikrokódu, operačního systému a důsledky
Letí na vás raketa! Chyba operátora softwaru pro poplach způsobila na Havaji paniku
Cnews FM: Prodali byste svou digitálně vlastněnou hru? Robot Cache to umožní [podcast]
Restarty po opravách díry Spectre se týkají i dalších CPU Intel, problém s AMD vyřešen
Pohodlí je důležitější než bezpečnost. Dvoufázové ověření účtů používá jen 10 % uživatelů Googlu
Hry pro příležitostné hráče