Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Apartmán v Krkonoších: chalupa 21. století bez starostí a s výnosem

Pokud si pořídíte vlastní horský apartmán, můžete trávit zimní a letní dovolenou…

Zajímavosti o golfu, které jste nevěděli

Golf je vyhledávaným sportem, který se těší čím dál větší oblibě. Má dlouholetou tradici…

AAA Auto: Zdaleka nejen obchodník s ojetými vozy

Síť autocenter AAA Auto působí v České republice už bezmála třicet let. Aktivity firmy…

 Úspěch má v regionu i likérka Rudolf Jelínek, která působí ve středním Chile
Úspěch má v regionu i likérka Rudolf Jelínek, která působí ve středním Chile
Autor: Archiv Export a podnikání

Uspět v Latinské Americe je těžké, spoléhat jen na kvalitu produktů nestačí

04. února, 06:00 - Tomáš Nídr, Export a podnikání
 Úspěch má v regionu i likérka Rudolf Jelínek, která působí ve středním Chile
Úspěch má v regionu i likérka Rudolf Jelínek, která působí ve středním Chile
Autor: Archiv Export a podnikání
04. února, 06:00

Úspěch v Latinské Americe se nerodí snadno, ale hlad po zahraničních výrobcích a investicích je tam obrovský.

Když chceš jíst tortillu, musíš nejdřív rozbít vejce, odpovídá český honorární konzul Raúl Alta Torre del Águila příslovím na otázku, proč se zatím v Latinské Americe českým firmám tolik nedaří. Šedesátník, jehož společnost Amerlink se snaží do jeho domovského Peru přitáhnout investory či importéry ze zahraničí, vysvětluje, že Češi spoléhají na to, že se na tamním trhu prosadí jen kvalitou svých produktů a mnohdy odmítají do rozjezdu vložit peníze či energii. A bez toho se ona tortilla neusmaží.

Jako příklad používá vývozce bižuterie. Český velvyslanec Pavel Bechný jim předloni na podzim zařídil velkou módní přehlídku ve spolupráci s místní oděvní firmou Kuna, která vyrábí oblečení z vlny alpak. Konala se ve špičkovém hotelu, kde v tom týdnu navíc vyvařoval brněnský šéfkuchař Jan Rimpler.

Ten den tam výrobci přivezené zboží skutečně udali, ale ani víc než rok po úspěšné akci z ní žádný další byznys nevzešel. „Nejspíše očekávali, že tam najdou distributora, který se o další prodej v Peru postará. Ale to je zcela iluzorní,“ povzdechne si Alta Torre ve své kanceláři s výhledem na limské golfové hřiště.

Lima má pouhých pět přímých spojení s Evropou, aerolinky tak mohou kvůli slabé konkurenci šroubovat ceny letenek ( Zdroj: Shutterstock, Autor: Shutterstock )