Tomáš Jirsa představuje komunikační brand katz83. Chce zbořit hranice mezi novináři, agenturami a sociálními sítěmi - Euro.cz

Přihlášení

Tomáš Jirsa představuje komunikační brand katz83. Chce zbořit hranice mezi novináři, agenturami a sociálními sítěmi

,
Tomáš Jirsa představuje komunikační brand katz83. Chce zbořit hranice mezi novináři, agenturami a sociálními sítěmi
Zdroj: Archív Tomáše Jirsy

Dříve platilo, že to, o čem se bude mluvit, určovala tradiční média a PR agentury. Takové časy jsou ale podle všeho pryč, míní marketér Tomáš Jirsa. I ta nejrespektovanější média mají podle něj problém zaujmout alespoň stejné množství čtenářů, posluchačů či diváků jako lehce nadprůměrný instagramový influencer. 

„Způsob komunikace a předávání zpráv se zkrátka změnil a je potřeba se tomu chtě nechtě přizpůsobit,“ říká Jirsa. Majitel komunikační agentury C&B Group a spoluzakladatel úspěšného podcastu Insider založil nový komunikační brand, jehož prostřednictvím chce dosud zavedené praktiky a striktně definované role jednou provždy zrušit. Pojmenoval ho katz83. Hlavním smyslem je vytvořit „prostředí, které koncentruje talentované lidi z komunikačních oborů i mimo ně a které záměrně bourá hranice jedné komunikační agentury.“

V rámci tohoto prostoru má docházet k navazování spolupráce napříč jednotlivými obory, sdílení znalostí i mazání rozdílů mezi klientem, agenturou, influencerem, externistou, inhouse oddělením a CSR partnerstvím. „Chceme vzít nejlepší mozky z jednotlivých firem na kreativu, strategickou komunikaci, PR, PA social, analytiku, nové mediální projekty a pozvat další osobnosti ze světa umění, sociálních sítí, akademie i médií, se kterými utvoříme organismus, který klientům nabídne maximální rozhled a optimální výkon pro dobu, která přichází,“ popsal Jirsa pro Euro.cz.

Dříve podle něj platilo, že aby nějaká společnost byla prostřednictvím své mediální agentury schopna oslovit masy lidí, musela na takovou kampaň vynaložit miliony korun. Dnes však bohatě postačí Twitter či podobné platformy a pár vyťukaných znaků na klávesnici: „Elon Musk ukazuje, jak jeden účet na sociální síti dokáže nahradit masivní investice do korporátní komunikace a pomoci změnit jedno z nejstabilnějších byznysových prostředí světa.“

Jirsův katz83 má být mimo jiné reakcí na změny, které v oblasti komunikace proběhly v důsledku současné koronavirové pandemie. A přestože některé mediální subjekty se s novými zvyklostmi ještě nějakou chvíli nebudou chtít ztotožnit, podnikatel věří, že právě tudy vede cesta kupředu.

„Je určitě pohodlnější žít ve světě s měsíčním plánem tiskových zpráv a hezky udělaným účtem brandu na některé ze sociálních sítí a ještě dlouho s tím řada lidí, značek a agentur úplně v pohodě vyjde. katz83 je pokus o spolupráci s těmi, kterým tohle uvažování nestačí,“ uzavírá podnikatel.

Jirsa je považován za vlivného marketéra a bývá označován také za lobbistu. Jeho jméno se skloňovalo v souvislosti s kauzou kolem společnosti Home Credit ze skupiny PPF Petra Kellnera. Podle Aktuálně.cz měla Jirsova agentura vylepšovat obraz komunistické Číny v ČR. Samotný podnikatel nicméně v rozhovoru pro Seznam Zprávy uvedl, že cílem bylo debatu o Číně „zracionalizovat“, posunout ji od extrémních poloh do středu. Podle Seznam Zpráv má Jirsa široké kontakty napříč politickým spektrem, blízko má údajně k Václavu Klausovi staršímu i mladšímu nebo k ministru zahraničí Tomáši Petříčkovi (ČSSD).

Diskuze