Nejprve toaleťák, nyní víno. V Německu řeší, jak se vyrovnat s panikou zákazníků - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Nejprve toaleťák, nyní víno. V Německu řeší, jak se vyrovnat s panikou zákazníků

,
Nejprve toaleťák, nyní víno. V Německu řeší, jak se vyrovnat s panikou zákazníků
Zdroj: ABDULHAMID HOSBAS / AFP / Profimedia

Poptávka po mléku, mouce a cukru se v Německu v souvislosti se šířením pandemie koronaviru skokově zvýšila. Někteří prodejci hlásí až sedminásobný nárůst. Problémy nastanou v době, kdy se zájem vrátí na původní hodnoty. Zatímco poptávka po toaletním papíru někde už klesá, naopak se zvyšuje zájem o kvalitní čokoládu a víno.

Strach ze šíření koronaviru v Německu znamená velkou zátěž pro prodejce potravin. Doslova útokem vzali lidé v obchodech trvanlivé potraviny – krabicové mléko, cukr, těstoviny nebo mouku. Producenti musí tyto potraviny vyrábět v rekordních objemech, napsal německý Die Welt.

Problém pro ně nastává i poté, co panika v obchodních řetězcích opadne a prodeje některého druhu zboží se naopak propadnou. To samé platí i pro drogistické zboží, velký zájem je v těchto dnech například o toaletní papír.

Výrobci i prodejci zažívají nelehké období, protože se náhle změnilo chování zákazníků a nelze plánovat fluktuaci výrobků. „Budeme se tomu i nadále přizpůsobovat,“ řekl k situaci v Německu mluvčí společnosti Rewe.


V epicentru koronaviru v Německu. Místní byznys kolabuje



Firma vlastní například značky obchodů Billa nebo Penny Market, jež působí také na českém trhu. Zatímco poptávka po toaletním papíru už v některých regionech poněkud opadla, hlad po konzervách je stále vysoký.

Odborníci na maloobchod předpokládají, že se bude u německých zákazníků zvyšovat poptávka i po dražším zboží, jako jsou kvalitní výrobky z čokolády nebo vína. Prodejci hlásili celkem o 20 procent vyšší tržby, než je v tomto období roku běžné. Zvyšuje se také frekvence dodávek do supermarketů i počet dodavatelů potravin.

Až sedmkrát větší poptávka po mouce

Poptávka po mouce se dokonce zvýšila skokově šestkrát až sedmkrát, potvrdil generální ředitel mlýnů Roland Mills United Stephan Kill. Provozy už jsou na svých kapacitních maximech, produkují mouku 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Stejné problémy hlásí i výrobce cukru Nordzucker. Kdy panika opadne, obchodníci neumí odhadnout.

Německá obchodní komora zákazníky uklidňuje, že nedostatek potravin v žádném případě nehrozí. Může docházet jen krátkodobě k výpadkům některých produktů nebo dalšího spotřebního zboží. V případě cukru nebo mouky jde do maloobchodu asi pět procent německé produkce. Zbytek spotřebují pekárny, výrobci těstovin a výrobci nápojů.

Kdo bude do léta kupovat toaletní papír?

Gregor Andreas Geiger z německé asociace papíren si postěžoval, že v současnosti papírny vyrábějí toaletní papír na maximum, ale po několika týdnech, kdy se zákazníci předzásobí, očekává zase velký propad prodejů. „Do léta nebude muset koupit toaletní papír nikdo,“ řekl.

Zdroj: Die Welt

Nejprve toaleťák, nyní víno. V Německu řeší, jak se vyrovnat s panikou zákazníků
4.5 (90%) 2 hlasování
Diskuze