Menu Zavřít

Tablety zažívají renesanci. Jejich prodeje extrémně vzrostly

6. 8. 2020
Autor: čtk

Prodeje tabletů už několik let upadají, ale koronavirus tento trend změnil. Ve druhém čtvrtletí posílily kromě iPadů i všechny hlavní značky vyrábějící zařízení s Androidem a všichni výrobci dohromady prodali 37,5 milionu kusů. Jen iPadů koupili zákazníci dvakrát tolik, než kolik prodal druhý Samsung.

Nástup větších a větších smartphonů a nasycení trhu způsobilo snížení poptávky po tabletech, které jsou často jen o něco větší. Ty levné navíc za moc nestojí a kromě Applu, Samsungu a Huawei už nikdo opravdu kvalitní tablety ani nevyrábí.

Jenže aktuální statistika hovoří jasně. Prodeje šly nahoru, oproti stejnému období v loňském roce o 26 procent. Nejvíce tabletů prodává stále Apple, ale největší nárůst zaznamenalo Lenovo následované Huawei. Zajímavé je, že prakticky veškerý nárůst zaznamenala velká pětka značek (v ní je ještě Amazon), zatímco menší výrobci jsou na tom pořád stejně.

Statistika společnosti Canalys neuvádí, co všechno mezi tablety počítá, neboť řada konvertibilních počítačů jsou jen prosté tablety s přidanou klávesnicí a hranice mezi nimi se čím dál víc stírá.

Podle definice webu Cnews.cz je tablet zařízení, které má většinu zásadního hardwaru přímo za dotykovým displejem a s odpojenou klávesnicí funguje stejně dobře jako s ní. Jen málo konvertibilních zařízení lze považovat spíše za notebooky.

Za nárůstem zřejmě stojí velký podíl práce z domova, kdy firmy zaměstnancům nekupují jen počítače, ale i tablety. Platí to i pro školství, ale také pro domácnosti, kde každý chce mít svoje zařízení a pět notebooků na rodinu není úplně rentabilní.

Celkové prodeje počítačů za druhé čtvrtletí dosáhly (včetně tabletů) na číslo 110 milionů kusů (první je Lenovo, největší nárůst má Samsung). Tablety tak zaujímají zhruba třetinu prodejů všech počítačů.

BRAND24

Vyšší prodeje jsou způsobené i slevami. Obchodníci se tváří v tvář karanténě předzásobili a tlačili na prodej online. Ve Spojených státech pak například největší operátor AT&T nabízel dva měsíce neomezených dat zdarma.

Výrobce Q2 2020
shipments
Q2 2020
podíl na trhu
Q2 2019
shipments
Q2 2019
podíl na trhu
Meziroční nárůst
Apple 14 249 000 38 % 11 894 000 40 % 19,8 %
Samsung 7 024 000 18,7 % 5 048 000 17 % 39,2 %
Huawei 4 770 000 12,7 % 3 300 000 11,1 % 44,5 %
Amazon 3 164 000 8,4 % 2 308 000 7,8 % 37,1 %
Lenovo 2 810 000 7,5 % 1 838 000 6,2 % 52,9 %
ostatní 5 525 000 14,7 % 5 379 000 18,1 % 2,7 %
Celkem 37 542 000 100% 29 767 000 100 % 26,1 %

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).