Ráno jen vyměníme řidiče a jedeme dál

20. června 2005, 00:00 - BARBORA MACHKOVÁ
20. června 2005, 00:00

JEDNATEL FIRMY GLOBUS CAR JAN BERKA: Měli dvě auta a pár kamarádů, kteří potřebovali něco převážet. Tak popisuje začátky firmy Globus Car její jednatel Jan Berka. „Já a otec jsme začali jezdit v devadesátém prvním - po večerech při zaměstnání. Tři roky nato jsme se rozhodli podnikat naplno,“ říká.

Jan Berka

JEDNATEL FIRMY GLOBUS CAR JAN BERKA: Měli dvě auta a pár kamarádů, kteří potřebovali něco převážet. Tak popisuje začátky firmy Globus Car její jednatel Jan Berka. „Já a otec jsme začali jezdit v devadesátém prvním - po večerech při zaměstnání. Tři roky nato jsme se rozhodli podnikat naplno,“ říká.

V počátcích firmě zajišťovaly zakázky bankovní ústavy. Zásilky pro pobočky v celé republice převáží Globus Car dodnes. „Máme trasy, které jsou logisticky naplánované. Denně přepravíme asi 4000 zásilek. Většinu tvoří právě rozvozy pro bankovní domy. Nicméně dnes jsme na jejich zakázkách podstatně méně závislí než před pěti lety,“ tvrdí jednatel společnosti Jan Berka.

LÁKAVÁ BRATISLAVA

Modrá auta vyjíždějí z jižního okraje Prahy, z Dolních Břežan a po téměř neměnných trasách objíždí celou republiku a postupně vykládají jednotlivé balíčky různým klientům. „Proto dovedeme uspokojit klienta, který chce převézt zásilku z České Lípy do Liberce. Většinou máme v okolí svého člověka,“ vysvětluje Berka.

Před rokem společnost dokončila expanzi na slovenský trh. „Disponujeme celkem 150 vozy, z toho dvaceti v pobočce v Ostravě, deseti v Bratislavě a zbytkem v Praze i několika dalších větších městech,“ upřesňuje Berka. Do konce roku firmu čeká stěhování z rodinného domku, v němž nyní sídlí, do nově postavené budovy. „Zůstaneme na okraji Prahy. Je to pro nás lépe dopravně dostupné,“ dodává.

**NOČNÍ SLUŽBY

Mnoho kurýrních společností ke své hlavní činnosti přibírá specifické služby. Globus Car začal rozvážet klienty-řidiče, které rozveselil alkohol a potřebují odvézt sebe a své vozidlo. „Máme vlastní vozový park. Už chyběla jen příležitost, abychom jej začali využívat i v noci. To nám výrazně snižuje náklady, protože vozy jsou plně vytíženy. My jen ráno a večer vyměníme řidiče a auta pokračují v jízdě.“

Pro Globus Car je podle Jana Berky nejdůležitější reklama na autech. „Věřím, že naše značka už je v obecném povědomí. Získávání klientů probíhá hlavně přes dobré reference nebo díky naší doplňkové službě Globus Car Assistant,“ vysvětluje Berka. „Navíc jsme nedopustili, aby se na naše vozy přidávala loga cizích firem. To je jako u aut na náhradní díly. Když je polepíte třiceti různými značkami, tak se na nich vaše vlastní reklama špatně hledá,“ uzavírá

jednatel.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Segwit2x se nekoná. Bitcoin se zatím štěpit nebude.
Rozdíly v placení zdravotního a sociálního pojištění pro OSVČ
Měli byste se bát, když nakupujete na českých e-shopech?
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
Auta
Tajemný prototyp z českých silnic přišel o maskování. Jedná…
Elektrický tahač Tesla Semi má po premiéře. Někteří ho ale za žádný zázrak nepovažují
První upoutávky na Mercedes-Benz CLS ukazují předek a digitální interiér
Nejlepší ojetá auta do 100 000 Kč, která jsou levná na provoz
Retro: Kolik stála nová auta v listopadu 1989 a o kolik jsou dnes dostupnější
Technologie
Tip: Firefox vám poradí, čím nahradit nefungující doplňky. Jak na to?
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Google Maps budou přehlednější. Navíc se přizpůsobí chodcům i řidičům
Xeony generace Ice Lake mají 38 jader a HBM2. Xeony Phi nahradí 44jádrová verze ISX-H
Na Chromeboocích poběží MS Office i World of Warcraft, ale…
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít