Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Český luxus ohromil svět: nabídky přicházejí z celého světa

Mezi zákazníky ANTORINI patří české a světové osobnosti, významní představitelé z oblasti…

Přemýšleli jste někdy o tom, jak při online nákupech ještě více ušetřit?

Ne vždy nám při nákupech v obchodech vydrží dobrá nálada po celý den. Hodně lidí, dlouhé…

Komunikace s úřady nyní jednoduše z mobilu či webu

Společnost QCM s.r.o. představuje systém na elektronickou komunikaci mezi občany a úřady.…

E-commerce, ilustrační foto
E-commerce, ilustrační foto
Autor: CC0 via Pixabay

Projekt Cross-border e-commerce pomůže při vstupu na čínský trh

27. května, 06:00 - Kateřina Ďurove, Martina Paříková, Export a podnikání
E-commerce, ilustrační foto
E-commerce, ilustrační foto
Autor: CC0 via Pixabay
27. května, 06:00

Proexportní agentura CzechTrade představuje nový projekt, který funguje na principu cross-border e-commerce (CBEC) a usnadní českým společnostem vstoupit se svými výrobky na perspektivní čínský trh. A to bez jinak nákladných a nezbytných dovozních certifikací.

CBEC platformy umožňují prodej výrobků a zlepšují dosah k zákazníkům dané země. Jsou uzpůsobeny a koncipovány tak, aby na nich své výrobky prezentovaly a prodávaly společnosti z celého světa. Hlavním cílovým zákazníkem jsou příslušníci daného národa v oblasti, kde platforma funguje.

Cílem tohoto exportního projektu je zpřístupnění vybraných spolehlivých e-tržišť pro prodej a propagaci tuzemských výrobků čínské veřejnosti. Jedná se hlavně o Tmall Global, Kaola, Xiaohongshu, JD Worldwide a v Číně s naprosto drtivou převahou nejpopulárnější a nejužívanější sociální síť WeChat (webové adresy platforem viz box).

Základní myšlenkou projektu je zpřístupnění kvalitních českých výrobků zájemcům z řad čínské veřejnosti. V prvé řadě budou produkty k dispozici a také propagovány na všech výše jmenovaných CBEC platformách, a to ve spolupráci s čínským zprostředkovatelem a realizátorem. E-shop a prezentace budou samozřejmě uzpůsobeny čínským požadavkům a představám tamních zákazníků. Bude zajištěn denní provoz portálů včetně zákaznického servisu v čínském jazyce a samozřejmě i překlad veškerých informací o výrobcích do čínštiny.

Vybraná čínská e-tržiště
Tmall Global: www.tmall.hk

Kaola: www.kaola.com

Xiaohongshu: www.xiaohongshu.com

JD Worldwide: www.jd.hk

Wechat: www.wechat.com

Proč se investice vyplatí

Projekt umožňuje společnostem prodávat své výrobky formou, která nevyžaduje jinak nákladnou certifikaci jako při běžném vývozu do Číny. Přitom se jedná o unikátní příležitost získat reálná data o potenciálu a prodeji výrobků na čínském trhu. Dochází tak ke zpřístupnění jednoho z největších trhů na světě, protože prodeje po internetu v Číně představují více než 30 procent z celkových prodejů maloobchodního zboží v Číně.

V rámci dubnového jednání české delegace v Číně podepsal generální ředitel CzechTradu Radomil Doležal memorandum s druhou největší čínskou e-commerce skupinou JD.com, kterou reprezentovala Christine Wong, viceprezidentka společnosti ( Autor: CzechTrade )

V neposlední řadě nelze opomenout značnou úsporu nákladů, které by výrobce musel zaplatit, kdyby se snažil na dané platformy proniknout vlastními silami. Náklady na roční provoz na jedné platformě se pohybují v rámci statisíců korun. V tomto projektu činí poplatek pro jednoho účastníka s působením na pěti platformách 90 tisíc korun.

Propagace pro firmy
Pro prodejce budou vytvořeny vhodné marketingové strategie a jejich realizace v průběhu projektu. Firmy bude propagovat také kancelář CzechTrade Peking a zastupitelský úřad ČR v Pekingu.

Podmínky účasti

Pro účast v projektu je nutné uzavřít smlouvu s realizátorem o exkluzivním agentovi na online trhu v Číně po dobu jednoho roku. Dále je nutné dát souhlas s provizí jednotlivých CBEC platforem (provize se pohybují v rozmezí od nuly do osmi procent), uhradit účastnický poplatek a také zajistit dopravu výrobků z Česka do určeného skladu v zahraničí.

Výběr účastníků

Exportéři, kteří se do projektu zapojí, budou vybráni čínským realizátorem ve spolupráci s agenturou CzechTrade, a to výhradně s ohledem na potenciál výrobku na čínském trhu. Ten je svými požadavky relativně specifický a přirozeně budou vybírány produkty s největší šancí na úspěch.

Jaké typy produktů mají největší šanci uspět
Obecně: Výrobky, resp. značky, které nejsou dostupné na čínském trhu (online ani offline). Také velmi kvalitní, originální anebo individualizovaný design, nový materiál (např. z recyklovaného materiálu, použitý materiál, který není pro výrobky právě běžný atp.), spolehlivé a bezpečné výrobky.

Potraviny: Např. snacky, sladkosti, zdravé potraviny, doplňky stravy, vitaminy; dětská strava.

Nápoje: Např. víno, minerální vody, sirupy, energetické nápoje.

Šperky

Vybavení domácnosti: Např. sklo (nápojové, dekorativní), menší nábytek, designové vybavení domácností, domácí spotřebiče.

Kosmetika: Zejména přírodní, bio; zvlášť pro děti, sportovce; dekorativní, péče o pleť.

Oděvy a módní doplňky: Designové kousky, včetně zaměření na děti; outdoor oblečení, sportovní obuv.

Autorky pracují v agentuře CzechTrade

PDF verze květnového čísla magazínu Export a podnikání ke stažení


Čtěte také

Události Neprůstřelná skla palbě odolala

Oříškář je varoval. Před patnácti lety odrazili čeští policisté v Iráku útok na diplomatický vůz

Před patnácti lety došlo k prvnímu teroristickému útoku proti České republice. Naši…

před 1 hodinou

Ilustrační foto

Čistý zisk bank stoupl letos o 1,7 miliardy korun na 45,6 miliardy

Bankám a spořitelnám v Česku v prvním pololetí stoupl souhrnný čistý zisk meziročně o 1,7…

před 1 hodinou

 Britský premiér Boris Johnson

Británie udělala v jednáních s EU o irské pojistce obrovský pokrok, tvrdí Johnson

Británie učinila obrovský pokrok v jednáních s Evropskou unií o takzvané irské pojistce,…

před 1 hodinou

 Virtuální realita, ilustrační foto

Lepší než doopravdy: Česko zaujalo přední místo v byznysu s „chytrou“ virtuální realitou

Řada českých firem a projektů dokazuje, že virtuální realita zdaleka neznamená jen porno…

před 1 hodinou

 Beat Saber je nejúspěšnější hrou ve virtuální realitě

Fenomén Beat Saber. Čeští vývojáři vytvořili nejúspěšnější hru ve virtuální realitě

Vizionáři. Jiné slovo nevystihuje trojici Ján Illavský, Vladimír Hrinčár a Jaroslav Beck…

před 1 hodinou

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Školkovné na děti nás nevytrhne, vymíráme
Kdy budou podzimní prázdniny?
Stěžujete si na zprostředkovatele energetických aukcí? Čím vám komplikují život?
Co je dobré vědět o zkráceném úvazku v 10 bodech?
Čeká banky digitální revoluce?
Auta
Vytlačovací rám policejních Octavií vyvolal pozdvižení.…
Elektrická dodávka z londýnského taxi
Na návštěvě v Trnavě: Jak se vyrábí nový Peugeot 208
Řidič dálniční formule může přijít o papíry na půl roku. Za to, že ohrožoval provoz chybějící značkou
VW manipuloval měření emisí i u novějších motorů normy Euro 6, tvrdí německá stanice
Hry pro příležitostné hráče