Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Jak náročné je MBA studium? Zjistili jsme za vás!

Jak náročné je MBA studium? Zvládnu ho při svém vyčerpávajícím zaměstnání či podnikání? A…

Kdy má MBA smysl?

Titul MBA (Master of Business Administration) není v zahraničí ani v České republice…

Trvalý pobyt – vše, co o něm potřebujete vědět

Získat trvalý pobyt je sice právo českého občana, ale není povinnost jej mít. I když si…

E-commerce, ilustrační foto
E-commerce, ilustrační foto
Autor: CC0 via Pixabay

Projekt Cross-border e-commerce pomůže při vstupu na čínský trh

27. května, 06:00 - Kateřina Ďurove, Martina Paříková, Export a podnikání
E-commerce, ilustrační foto
E-commerce, ilustrační foto
Autor: CC0 via Pixabay
27. května, 06:00

Proexportní agentura CzechTrade představuje nový projekt, který funguje na principu cross-border e-commerce (CBEC) a usnadní českým společnostem vstoupit se svými výrobky na perspektivní čínský trh. A to bez jinak nákladných a nezbytných dovozních certifikací.

CBEC platformy umožňují prodej výrobků a zlepšují dosah k zákazníkům dané země. Jsou uzpůsobeny a koncipovány tak, aby na nich své výrobky prezentovaly a prodávaly společnosti z celého světa. Hlavním cílovým zákazníkem jsou příslušníci daného národa v oblasti, kde platforma funguje.

Cílem tohoto exportního projektu je zpřístupnění vybraných spolehlivých e-tržišť pro prodej a propagaci tuzemských výrobků čínské veřejnosti. Jedná se hlavně o Tmall Global, Kaola, Xiaohongshu, JD Worldwide a v Číně s naprosto drtivou převahou nejpopulárnější a nejužívanější sociální síť WeChat (webové adresy platforem viz box).

Základní myšlenkou projektu je zpřístupnění kvalitních českých výrobků zájemcům z řad čínské veřejnosti. V prvé řadě budou produkty k dispozici a také propagovány na všech výše jmenovaných CBEC platformách, a to ve spolupráci s čínským zprostředkovatelem a realizátorem. E-shop a prezentace budou samozřejmě uzpůsobeny čínským požadavkům a představám tamních zákazníků. Bude zajištěn denní provoz portálů včetně zákaznického servisu v čínském jazyce a samozřejmě i překlad veškerých informací o výrobcích do čínštiny.

Vybraná čínská e-tržiště
Tmall Global: www.tmall.hk

Kaola: www.kaola.com

Xiaohongshu: www.xiaohongshu.com

JD Worldwide: www.jd.hk

Wechat: www.wechat.com

Proč se investice vyplatí

Projekt umožňuje společnostem prodávat své výrobky formou, která nevyžaduje jinak nákladnou certifikaci jako při běžném vývozu do Číny. Přitom se jedná o unikátní příležitost získat reálná data o potenciálu a prodeji výrobků na čínském trhu. Dochází tak ke zpřístupnění jednoho z největších trhů na světě, protože prodeje po internetu v Číně představují více než 30 procent z celkových prodejů maloobchodního zboží v Číně.

V rámci dubnového jednání české delegace v Číně podepsal generální ředitel CzechTradu Radomil Doležal memorandum s druhou největší čínskou e-commerce skupinou JD.com, kterou reprezentovala Christine Wong, viceprezidentka společnosti ( Autor: CzechTrade )

V neposlední řadě nelze opomenout značnou úsporu nákladů, které by výrobce musel zaplatit, kdyby se snažil na dané platformy proniknout vlastními silami. Náklady na roční provoz na jedné platformě se pohybují v rámci statisíců korun. V tomto projektu činí poplatek pro jednoho účastníka s působením na pěti platformách 90 tisíc korun.

Propagace pro firmy
Pro prodejce budou vytvořeny vhodné marketingové strategie a jejich realizace v průběhu projektu. Firmy bude propagovat také kancelář CzechTrade Peking a zastupitelský úřad ČR v Pekingu.

Podmínky účasti

Pro účast v projektu je nutné uzavřít smlouvu s realizátorem o exkluzivním agentovi na online trhu v Číně po dobu jednoho roku. Dále je nutné dát souhlas s provizí jednotlivých CBEC platforem (provize se pohybují v rozmezí od nuly do osmi procent), uhradit účastnický poplatek a také zajistit dopravu výrobků z Česka do určeného skladu v zahraničí.

Výběr účastníků

Exportéři, kteří se do projektu zapojí, budou vybráni čínským realizátorem ve spolupráci s agenturou CzechTrade, a to výhradně s ohledem na potenciál výrobku na čínském trhu. Ten je svými požadavky relativně specifický a přirozeně budou vybírány produkty s největší šancí na úspěch.

Jaké typy produktů mají největší šanci uspět
Obecně: Výrobky, resp. značky, které nejsou dostupné na čínském trhu (online ani offline). Také velmi kvalitní, originální anebo individualizovaný design, nový materiál (např. z recyklovaného materiálu, použitý materiál, který není pro výrobky právě běžný atp.), spolehlivé a bezpečné výrobky.

Potraviny: Např. snacky, sladkosti, zdravé potraviny, doplňky stravy, vitaminy; dětská strava.

Nápoje: Např. víno, minerální vody, sirupy, energetické nápoje.

Šperky

Vybavení domácnosti: Např. sklo (nápojové, dekorativní), menší nábytek, designové vybavení domácností, domácí spotřebiče.

Kosmetika: Zejména přírodní, bio; zvlášť pro děti, sportovce; dekorativní, péče o pleť.

Oděvy a módní doplňky: Designové kousky, včetně zaměření na děti; outdoor oblečení, sportovní obuv.

Autorky pracují v agentuře CzechTrade

PDF verze květnového čísla magazínu Export a podnikání ke stažení


Čtěte také

 Íránský duchovní vůdce ajatolláh Alí Chameneí

Trump kvůli sestřelenému dronu vyhlásil nové sankce proti Íránu. Terčem je i Chameneí

Americký prezident Donald Trump dnes podepsal exekutivní příkaz k zavedení nových, údajně…

24. června 2019

 Evropský soudní dvůr

Snížení věku pro odchod do důchodu soudců v Polsku je protiprávní, rozhodl soud EU

Soudní dvůr Evropské unie dospěl k závěru, že polské právní předpisy snižující věkovou…

24. června 2019

 Stavebnictví - ilustrační foto

Nový stavební zákon prošel vládou. Má zjednodušit povolání, podle kritiků ale nahrává korupci

Vláda dnes schválila věcný záměr nového stavebního zákona, který má urychlit a…

24. června 2019

 Česká pojišťovna, ilustrační foto

Pojišťovací šrapnel: stát může vysoké zdanění sektoru brzy mrzet

Tuzemské pojišťovny dostávají od ministryně financí Aleny Schillerové tu největší dávku…

24. června 2019

 Metro AG, ilustrační foto

Křetínský s Tkáčem koupili dalších 5,4 procenta akcií německé firmy Metro

Investiční skupina EP Global Commerce (EPGC), kterou vlastní český investor Daniel…

24. června 2019

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Jak velký limit je pro bezkontaktní platby v zemích EU?
Měli bychom spíš šetřit, ale raději utrácíme…
Chcete ochránit svůj nemovitý majetek? Může vám pomoci svěřenský fond
Jaký je rozdíl mezi školkovným a daňovým zvýhodněním?
Dovolená v Chorvatsku: kde tankovat po cestě k moři
Auta
Další klasika přestavěná na elektromobil. Na trh míří…
Audi SQ8: Naftové osmiválce nevymřely. Ten nejnovější má čtyři litry, 435 koní a 900 Nm
Dlouhodobý test Dacie Duster 1.5 dCi 4×4: Téměř silniční SUV
Průvodce koupí ojetého auta: Na co si dát pozor? Na autopůjčku i triky prodejců
Na přívěsu od Agadosu lze převážet i motocykly
Hry pro příležitostné hráče