Menu Zavřít

Projekt Cross-border e-commerce pomůže při vstupu na čínský trh

27. 5. 2019
Autor: CC0 via Pixabay

Proexportní agentura CzechTrade představuje nový projekt, který funguje na principu cross-border e-commerce (CBEC) a usnadní českým společnostem vstoupit se svými výrobky na perspektivní čínský trh. A to bez jinak nákladných a nezbytných dovozních certifikací.

CBEC platformy umožňují prodej výrobků a zlepšují dosah k zákazníkům dané země. Jsou uzpůsobeny a koncipovány tak, aby na nich své výrobky prezentovaly a prodávaly společnosti z celého světa. Hlavním cílovým zákazníkem jsou příslušníci daného národa v oblasti, kde platforma funguje.

Cílem tohoto exportního projektu je zpřístupnění vybraných spolehlivých e-tržišť pro prodej a propagaci tuzemských výrobků čínské veřejnosti. Jedná se hlavně o Tmall Global, Kaola, Xiaohongshu, JD Worldwide a v Číně s naprosto drtivou převahou nejpopulárnější a nejužívanější sociální síť WeChat (webové adresy platforem viz box).

Základní myšlenkou projektu je zpřístupnění kvalitních českých výrobků zájemcům z řad čínské veřejnosti. V prvé řadě budou produkty k dispozici a také propagovány na všech výše jmenovaných CBEC platformách, a to ve spolupráci s čínským zprostředkovatelem a realizátorem. E-shop a prezentace budou samozřejmě uzpůsobeny čínským požadavkům a představám tamních zákazníků. Bude zajištěn denní provoz portálů včetně zákaznického servisu v čínském jazyce a samozřejmě i překlad veškerých informací o výrobcích do čínštiny.

Vybraná čínská e-tržiště
Tmall Global: www.tmall.hk

Kaola: www.kaola.com

Xiaohongshu: www.xiaohongshu.com

JD Worldwide: www.jd.hk

Wechat: www.wechat.com

Proč se investice vyplatí

Projekt umožňuje společnostem prodávat své výrobky formou, která nevyžaduje jinak nákladnou certifikaci jako při běžném vývozu do Číny. Přitom se jedná o unikátní příležitost získat reálná data o potenciálu a prodeji výrobků na čínském trhu. Dochází tak ke zpřístupnění jednoho z největších trhů na světě, protože prodeje po internetu v Číně představují více než 30 procent z celkových prodejů maloobchodního zboží v Číně.

 V rámci dubnového jednání české delegace v Číně podepsal generální ředitel CzechTradu Radomil Doležal memorandum s druhou největší čínskou e-commerce skupinou JD.com, kterou reprezentovala Christine Wong, viceprezidentka společnosti

V neposlední řadě nelze opomenout značnou úsporu nákladů, které by výrobce musel zaplatit, kdyby se snažil na dané platformy proniknout vlastními silami. Náklady na roční provoz na jedné platformě se pohybují v rámci statisíců korun. V tomto projektu činí poplatek pro jednoho účastníka s působením na pěti platformách 90 tisíc korun.

Propagace pro firmy
Pro prodejce budou vytvořeny vhodné marketingové strategie a jejich realizace v průběhu projektu. Firmy bude propagovat také kancelář CzechTrade Peking a zastupitelský úřad ČR v Pekingu.

Podmínky účasti

Pro účast v projektu je nutné uzavřít smlouvu s realizátorem o exkluzivním agentovi na online trhu v Číně po dobu jednoho roku. Dále je nutné dát souhlas s provizí jednotlivých CBEC platforem (provize se pohybují v rozmezí od nuly do osmi procent), uhradit účastnický poplatek a také zajistit dopravu výrobků z Česka do určeného skladu v zahraničí.

Výběr účastníků

Exportéři, kteří se do projektu zapojí, budou vybráni čínským realizátorem ve spolupráci s agenturou CzechTrade, a to výhradně s ohledem na potenciál výrobku na čínském trhu. Ten je svými požadavky relativně specifický a přirozeně budou vybírány produkty s největší šancí na úspěch.

BRAND24

Jaké typy produktů mají největší šanci uspět
Obecně: Výrobky, resp. značky, které nejsou dostupné na čínském trhu (online ani offline). Také velmi kvalitní, originální anebo individualizovaný design, nový materiál (např. z recyklovaného materiálu, použitý materiál, který není pro výrobky právě běžný atp.), spolehlivé a bezpečné výrobky.

Potraviny: Např. snacky, sladkosti, zdravé potraviny, doplňky stravy, vitaminy; dětská strava.

Nápoje: Např. víno, minerální vody, sirupy, energetické nápoje.

Šperky

Vybavení domácnosti: Např. sklo (nápojové, dekorativní), menší nábytek, designové vybavení domácností, domácí spotřebiče.

Kosmetika: Zejména přírodní, bio; zvlášť pro děti, sportovce; dekorativní, péče o pleť.

Oděvy a módní doplňky: Designové kousky, včetně zaměření na děti; outdoor oblečení, sportovní obuv.

Autorky pracují v agentuře CzechTrade

PDF verze květnového čísla magazínu Export a podnikání ke stažení

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).