Plzeňská Škoda koupila Vagónku

10. ledna 2005, 00:00 - (red)
10. ledna 2005, 00:00

DOPRAVNÍ STROJÍRENSTVÍZnámý severomoravský výrobce železničních vozidel ČKD Vagónka má nového majitele. Stala se jím plzeňská Škoda Holding, která už delší dobu s Vagónkou úzce spolupracovala. Transakci, jejíž výše nebyla zveřejněna, už posvětil i antimonopolní úřad.

DOPRAVNÍ STROJÍRENSTVÍ

Známý severomoravský výrobce železničních vozidel ČKD Vagónka má nového majitele. Stala se jím plzeňská Škoda Holding, která už delší dobu s Vagónkou úzce spolupracovala. Transakci, jejíž výše nebyla zveřejněna, už posvětil i antimonopolní úřad.

Na společném vývoji nového typu příměstské vlakové soupravy a dodávkách dílů ke konečné montáži vozů řady 471 pro České dráhy se obě firmy domluvily loni v říjnu. „Po podpisu smlouvy o vzájemné spolupráci se ukázalo, že je nutné investovat do společných projektů, proto jsme se rozhodli Vagónku koupit,“ prohlásil generální ředitel Škody Jiří Zapletal. Podle jeho slov jde o jeden z dalších kroků, kterými plzeňský podnik posiluje svou pozici ve svých dvou hlavních výrobních odvětvích - dopravním strojírenství a klasické energetice. Nedávno například získala z prvního rezortu ruskou firmu, ještě předtím Výzkumný ústav kolejových vozidel. „Do Ostravy přicházíme rozvíjet obor, který v rámci světové ekonomiky jako jeden z mála vykazuje pravidelný a rychlý růst. Naše současné aktivity ve Vagónce se kromě vozů řady 471 týkají vývoje nového typu příměstské vlakové jednotky a motorového vozu Dm 12 pro finské dráhy,“ řekl Zapletal. Poznamenal, že současný počet asi 320 zaměstnanců nebude po příchodu nového majitele klesat. „Pokud by se podařilo získat další zakázky, můžeme uvažovat i o jeho navýšení,“ dodal generální ředitel. Podle předsedy představenstva ČKD Praha Holding Jana Jerie nezapadala Vagónka svým výrobním programem do strategie pražské firmy - součástí ČKD se stala v devadesátých letech a po konkurzu ČKD DS a jeho přechodu pod Siemens zůstala ve skupině ČKD oborově osamocená. V rámci Škodovky bude ČKD Vagónka patřit do skupiny Transportation. Ostravská Vagónka s tržbami přes 1,5 miliardy korun vznikla z divize výroby osobních vozů Vagónky Studénka, kterou před pěti lety odmítla převzít americká firma Thrall, když od ČKD podnik kupovala. Američané hodlali ve Studénce pokračovat pouze ve výrobě nákladních vozů, a tak se produkce osobních vagónů tehdy přestěhovala do Ostravy.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Známé tváře a volby: Které známé osobnosti podporují ANO, KSČM, či ODS?
Chcete půjčku vyřídit online?
Jaký má vliv sdílené ubytování na českou ekonomiku?
Po svatbě vás vyřizování na úřadech nemine!
Máté nízké příjmy? Do penze odejděte už v prosinci
Auta
Příval malých crossoverů na český trh nebere konce. Dnes…
Plug-in hybridní kupé Polestar 1 není Volvo a vyrábět se bude v Číně
Končí norská elektrická pohádka? Na těžké Tesly se má vztahovat daň téměř 200 tisíc
Sportovní Mazda s motorem Wankel? Problémem není technologie, ale byznys
Polestar dnes představí své první auto. Bude to čtyřválcové plug-in hybridní kupé
Technologie
Podruhé a lépe. Surface Book 2 je rychlejší, lépe vybavený a může být zcela tichý
Netflix má již 104 milionů předplatitelů. Příští rok hodlá do obsahu nacpat 8 mld. dolarů
Windows 10 Fall Creators Update: jen malé a někdy nedotažené novinky [recenze]
Bez LTE, zato s Wi-Fi. Praha nabídne v metru bezplatný internet
Intel dává k procesorům Core i7-7700K a i7-6700K zadarmo dvě hry. Slevy zatím ne
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít