Od módy ke zdraví. Zoot začal na svém e-shopu prodávat potravinové doplňky, cílí především na prémiové značky - Euro.cz

Přihlášení

Od módy ke zdraví. Zoot začal na svém e-shopu prodávat potravinové doplňky, cílí především na prémiové značky

,
Od módy ke zdraví. Zoot začal na svém e-shopu prodávat potravinové doplňky, cílí především na prémiové značky
Zdroj: ZOOT
  • Zákazníci Zootu si budou moci na svém oblíbeném e-shopu nově zakoupit i potravinové doplňky pocházející především od netradičních českých výrobců

  • Všechny produkty v nově zřízené sekci Zdraví budou opatřeny certifikátem CEFF. Ten značí, že se jedná o doplňky, které neobsahují žádnou zbytečnou chemii

  • Společnost si v roce 2019 prošla vyčerpávající insolvencí, věřitelům dlužila celkem 700 milionů korun

Jeden z největších tuzemských internetových obchodů se rozhodl významně rozšířit nabízený sortiment. Vedle módy, dekorativních prvků pro domácnost a kosmetiky budou v Zootu nově prodávat rovněž zdravotní potravinové doplňky. Vedení společnosti o tom ve středu informovalo v tiskové zprávě.

„Sekce Zdraví je dalším krokem v cestě, na které Zoot měníme v digitální lifestyle platformu,“ řekl jeho šéf Milan Polák. „Chceme nabízet všechno, čím si děláme radost. Proto jsme nedávno k módě a bytovým doplňkům přidali sekci kvalitní a eko kosmetiky. Současná situace nám ukazuje, že zdraví naše a naší rodiny je silně spojeno s naší radostí. Ideální je si přihodit do košíku k novým jarním šatům právě kosmetiku a doplňky stravy,“ dodal. Nabízené produkty mají pocházet převážně od českých prémiových výrobců a značek.

Že by se tak ze Zootu stala obyčejná „drogerie“, podle Poláka nehrozí: „Cílem není nabídnout nekonečné množství produktů, ale výběr těch nejlepších, které jsme sami vyzkoušeli a které hlavně neobsahují zbytečnou chemii. Opravdu dbáme na to, aby produkty obsahovaly účinné přírodní složky bez chemie. V mnoha případech se jedná o ruční výrobu s pravidelnou kontrolou kvality. Tyto produkty obyčejně nenajdete v obchodních řetězcích, jsou nabízeny v menších obchodech a teď i u nás.“

Rohlík a Košík mají nového vyzyvatele. Do Česka dorazilo italské online tržiště s potravinami Everli, Čupr kontruje plánovanou expanzí na jih

Že prodávané potravinové doplňky tato kritéria splňují, si mohou zákazníci sami lehce ověřit. Produkty bez konzervantů, umělých sladidel, barviv a glutamátů totiž bývají označeny certifikátem CEFF. Za ním stojí Ivana Bednářová Častvajová, která se oblastí zdravého životního stylu zabývá dlouhých patnáct let. Právě ona má nově starosti i výběr doplňků, jež bude Zoot na svých stránkách nabízet.

„Moc mě těší, že s námi do toho paní Bednářová Častvajová šla. Díky tomu mají zákazníci jistotu, že jsou v dobrých rukou profesionála. Rádi bychom rozšiřovali sortiment dle sezónnosti a zájmu zákazníků. Jednáme s dodavateli ze segmentu diet a máme v hlavě spoustu nových zajímavých nápadů,“ uzavřel Polák.

Insolvence a následné zmrtvýchvstání

Společnost Zoot byla založena v roce 2009 a během posledních let si prošla velmi turbulentním obdobím. V jednu chvíli se dokonce zdálo, že její příběh skončí neslavně – to když byla zhruba před dvěma a půl lety nucena požádat o soudní ochranu před věřiteli. Výše dluhů tehdy činila závratných 700 milionů korun.

Krizové okamžiky společnost nakonec díky reorganizaci a vstupu nového investora v podobě skupiny Natland podnikatele Tomáše Rašky přečkala. Loňské tržby přesáhly půl miliardy korun a od letošního roku si vedení slibuje, že bude Zoot opět ziskový.

Ve snaze posílit vlastní obchodní model se prodejce během uplynulých měsíců rozhodl prozkoumat možnosti marketplace. Na svém e-shopu proto začal nabízet produkty třetích stran, kterým tak mimo jiné chce pomoct s odbytem sezónního zboží, jež jim z důvodu přetrvávající pandemie zůstalo ve skladech.