Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Jak vybrat správný firemní dluhopis?

Úroky na spořících účtech v dnešní době klesají tak závratnou rychlostí, že každý, kdo si…

V Mánesu se budou dražit díla Kokoschky, Zrzavého a Špillara

Sběratelé českého umění mají další šanci rozšířit své sbírky o jedinečná díla. Galerie…

Tipface – sociální síť pro sázkaře

Při zahájení MS 2019 v hokeji, které se odehrává na Slovensku, byl spuštěn velmi…

 Amsterdam, ilustrační foto
Amsterdam, ilustrační foto
Autor: shuttershock

Nizozemci se zbláznili do elektrokol. Loni za ně utratili přes 30 miliard korun

Jaroslav Matějka 24. dubna, 12:26  -  Jaroslav Matějka
 Amsterdam, ilustrační foto
Amsterdam, ilustrační foto
Autor: shuttershock
24. dubna, 12:26

Byznys s bicykly dostal v Nizozemsku nový impulz. V cyklistické zemi číslo jedna, kde na kolech jezdí více než 36 procent lidí, loni opět padl rekord v prodejích. A to i přesto, že ceny kol, která jsou stále kvalitnější, lépe vybavená, konstruovaná z lepších materiálů, nepřetržitě stoupají.

Loni bylo prodáno v Nizozemsku více než jeden milion kol všech typů, což bylo o 5,7 procenta více než v roce předchozím. Nizozemci tak opětovně potvrdili, že je milují a nedají na ně dopustit. V zemi se sedmnácti miliony lidí jich je v současnosti 22,5 milionu.

Podle RAI Vereniging, organizace reprezentující automobilový a cyklistický sektor, Nizozemci rychle ustupují od nákupu tradičních kol a upřednostňují elektrokola. V roce 2018 za ně utratili 1,2 miliardy eur (30,9 miliardy korun), poprvé jich zakoupili více než těch tradičních. Oproti předchozímu roku se zdvihl jejich odbyt o 40 procent, bylo jich prodáno 409 400 kusů. Následkem toho průměrná cena bicyklu v zemi stoupla o 200 eur na 1207 eur (ještě v roce 2011 to bylo 734 eur).

Na otázku listu The Guardian, zda dražší kola Nizozemce neodradí od cyklistiky, představitel RAI Floris Liebrand odpověděl: „Rozhodně ne. Cyklistiku máme v krvi, jsme v tomto na světě zemí číslo jedna. Jsme zvyklí investovat do nových, inovativních bicyklů na rozdíl od jiných zemí, včetně třeba Velké Británie.“ A dodal: „Pro nás je zcela normální utratit za kolo tisíc eur, za e-bike pak dva i více tisíc eur, je to v naší kultuře. Věříme v kvalitu našich produktů. Jistě, na trhu jsou také elektrokola za 700 nebo 800 eur, ale ta jsou z jihovýchodní Asie a jejich kvalita je výrazně nižší.“

Je zřejmé, že v Nizozemsku se radikálně proměnil pohled na elektrokola. Ještě nedávno na ně totiž mnozí pohlíželi s opovržením. Říkali, že jsou vhodná jen pro starší lidi. Nyní je ale volí stále více Nizozemců. Šedesát procent z nich žije ve vzdálenosti 15 kilometrů od místa, kde pracují, a zjistili, že e-biky jsou na tuto vzdálenost perfektními dopravními prostředky.


Přečtěte si:

EU uvalí až 79procentní cla na dovoz elektrokol z Číny

Čínská elektrokola, ilustrační foto ( Zdroj: Profimedia.cz, Autor: Profimedia.cz )


Větší počet elektrokol na cyklostezkách a silnicích má ale i stinnou stránku. Způsobil, že přibylo vážnějších úrazů, protože na kolech jezdí stále více seniorů. Běžně je používají i osmdesátníci, a dokonce ještě starší lidé. „Elektrokola budou dominovat. A už brzy nebudeme rozlišovat: kola, elektrokola. Budeme hovořit jen o kolech. E-biky se stanou něčím běžným, normálním, myslím tak v horizontu deseti let. Všechna kola pak budou podle mě poháněna malými motory,“ řekl Floris Liebrand.

Článek vyšel v magazínu Profit

Přečtěte si elektronickou


verzi Profitu zdarma


Čtěte také

 Stroj Mi-17

Moskva komplikuje Slovensku zakázku na opravu vrtulníků. Těžit z toho může Praha

Kdo opraví transportní vrtulníky Mi-17 afghánské armády? Spojené státy přes alianční…

před 3 hodinami

 Britský ministr zdravotnictví Matt Hancock

Kdo nahradí Mayovou? Ministr Hancock je pátý uchazeč o vedení britských konzervativců

Britský ministr zdravotnictví Matt Hancock podle očekávání oznámil, že chce usilovat o…

25. května 2019

Praha  Volby do Evropského parlamentu, ilustrační foto

Volby do Evropského parlamentu: největší zájem byl v Praze

Zájem Čechů o volbu poslanců Evropského parlamentu byl letos zřejmě o něco vyšší než před…

25. května 2019

 Balkánská expanze ČEZ, ilustrační foto

Dozvuky nákupního šílenství: ČEZ počítá náklady balkánského dobrodružství

Srážka s realitou v Albánii, Bulharsku i Turecku se akcionářům ČEZ prodražila.

25. května 2019

Bílý psík Mařenka

Démonizování změn v justici a zejména ve státním zastupitelství je poněkud krátkozraké.

25. května 2019

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 4 | Průměrné hodnocení: 3.25

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Medardova kápě, jak moc na ni kape
Co dělat, když chcete přepsat auto na rodinného příslušníka
Máte nárok na invalidní důchod?
Co je dobré vědět o odpracovaných letech pro důchod?
Hradí za vás Úřad práce sociální a zdravotní pojištění?
Auta
Fiat, nebo Lada? Honda, nebo Rover? aneb když má jedno auto…
Také šestá generace Opelu Corsa přichází jako elektromobil. Na jedno nabití ujede až 330 km
Vyrazili jsme s novou Škodou Octavia G-Tec na Czech New Energies Rally. A rozhodně jsme se nenudili
Kvíz: Uhodnete model auta z detailu na fotografii?
Čínská značka Lynk & CO vstoupí do Evropy příští rok. Nasadí mobilní prodejny
Hry pro příležitostné hráče