Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Jak vybrat správný firemní dluhopis?

Úroky na spořících účtech v dnešní době klesají tak závratnou rychlostí, že každý, kdo si…

V Mánesu se budou dražit díla Kokoschky, Zrzavého a Špillara

Sběratelé českého umění mají další šanci rozšířit své sbírky o jedinečná díla. Galerie…

Tipface – sociální síť pro sázkaře

Při zahájení MS 2019 v hokeji, které se odehrává na Slovensku, byl spuštěn velmi…

 Představení Manifestu kreativních průmyslů
Představení Manifestu kreativních průmyslů
Autor: VŠKK

Nechceme být montovnou Evropy, vzkazují autoři Manifestu kreativních průmyslů

26. dubna, 09:26 - red
 Představení Manifestu kreativních průmyslů
Představení Manifestu kreativních průmyslů
Autor: VŠKK
26. dubna, 09:26

Vysoká škola kreativní komunikace uspořádala na své půdě 1. Mezinárodní vědeckou konferenci, v jejíž rámci byl představen Manifest kreativních průmyslů, iniciovaný studenty a pedagogy této školy.

Manifest podle iniciátorů vznikl z pocitu, že kreativní obory v České republice dlouhodobě nemají váhu, kterou si zaslouží, přestože jsou do budoucna důležitým zdrojem konkurenční výhody naší země. „Nechceme být montovnou Evropy, ale jejím kreativních srdcem,“ uvedl uvedl Ing. Josef Vojta, spoluautor Manifestu.

Studenti VŠKK v současné chvíli pracují na přípravě reklamní kampaně. Ta má za cíl vysvětlit, co je kreativní průmysl a proč ho Česká republika potřebuje. Obory jako herní průmysl, design, software, architektura, film, reklama, média a móda jsou perspektivou práce pro budoucí generace i ekonomiku jako celek. K Manifestu se připojili jak osobnosti konkrétních kreativních odvětví (Arnošt Goldflam, Halina Pawlovská, Jakub Kohák, Antonín Kratochvíl a další), tak i asociace zastřešující firmy v tomto segmentu (Asociace českých herních vývojářů, Asociace komunikačních agentur, Unie vydavatelů a další).

Manifest na svém webu vyzývá ke spolupráci každého, kdo se cítí být součástí těchto odvětví v Česku.


Manifest kreativních průmyslů

Šikovné české ručičky, existenční nutnost stvořená z tlaku plánovaného hospodářství, se pomalu stávají minulostí. Světem hýbou a v budoucnu hýbat budou nové nápady, kreativita a inovace. A pokud nechceme zaspat a zůstat montovnou, kterou permanentně ohrožuje odchod investorů a nakonec zajde na úbytě, musíme v sobě najít potenciál vychovávat a kultivovat schopnost být kreativní. Kreativita a inovace jsou nevyčerpatelný zdroj bohatství.

Myšlenky jsou nová ropa a kreativita a nástroje kreativního myšlení, tedy způsob, jak přicházet na nová řešení, jsou nové rafinérie. Kultivace, vzdělávání a podpora kreativity přinášejí nejen radost z tvorby a hojnost kulturních statků, ale v neposlední řadě i zisk.

Business odvětví založená na kreativitě jsou nejrychleji rostoucí obory podnikání. Země jako Velká Británie, Německo, Rakousko, Švédsko zavedly do svých GDP statistik kapitolu kreativních průmyslů a kontinuálně sledují vývoj jejich přínosu pro celé hospodářství. Pro mnoho zemí je kreativní průmysl významným vývozním sektorem. Příkladem může být kalifornský Hollywood, britská quality TV nebo kanadský herní průmysl.

Kromě přímého vlivu na HDP má kreativní průmysl mnoho vedlejších vlivů - ovlivňuje vzdělávání, inspiruje ostatní business směrem k vyšší invečnosti, mnohdy je destinačním ambasadorem. Příkladem může být fenomén Angry Birds jako skvělý finský ambasador. Mimochodem nejúspěšnější česká značka všech dob by bez kreativity a invence chudého zlínského ševce nikdy nevznikla.

A jak je tomu u nás?

Když se v Česku řekne kreativní průmysly, odpovědí ve většině případů bude: Kreativní co? Průmysly? Co to sakra je? Přitom tento „co-to-sakra-je“ sektor ročně produkuje přibližně 5 % hrubého domácího produktu a meziročně roste rychleji než tradiční odvětví typu chemického nebo automobilového průmyslu.

Nikdo nás nezná jménem. A to chceme změnit v první řadě.

Chceme dát sektor kreativních průmyslů na mapu. Chceme, aby nás česká veřejnost znala jménem. Chceme, aby si česká veřejnost dovedla představit, co to je, a dokázala si vybavit, jaké konkrétní obory obsahuje. Aby si dokázala představit, že obory s vysokou přidanou hodnotou jako architektura, design, software a herní průmysl, reklama, filmová a televizní tvorba, tedy obory, jejichž základem je lidská kreativita, znamenají potenciální perspektivu práce pro jejich děti i pro ekonomiku jako celek. Většinu rutinní práce brzy nahradí stroje, lidskou kreativitu a představivost zatím stroj nahradit neumí.

Kreativní lidé Česka, dejme o sobě vědět a ukažme světu, že jsme síla, která bude formovat naši společnou budoucnost! Připojte se k Manifestu kreativních průmyslů.

- Iniciativa studentů a profesorů VŠKK



Čtěte také

 Radim Passer

Stavebnictví směřuje k postupné sebevraždě celého odvětví, říká developer Passer

Zoufalý nedostatek lidí ve stavebnictví se podepsal na extrémním zvýšením ceny stavebních…

před 1 hodinou

Ilustrační foto

Volby do europarlamentu napříč EU vrcholí, výsledky budou v noci

Letošní volby do Evropského parlamentu dnes vyvrcholí, když k urnám zamíří miliony voličů…

před 1 hodinou

 Donald Trump a Kim Čong-un

Trump odmítl obavy týkající se raketových testů KLDR, Kimovi prý věří

Americký prezident Donald Trump dnes odmítl obavy ohledně nedávných severokorejských…

před 1 hodinou

Iilustrační foto

Internet a konkurence stlačily ceny letenek na minimum, změnit to může karbonová daň

Ceny leteckého spojení pro lidi, kteří mají flexibilitu a dovedou „vychytat termíny“,…

před 1 hodinou

Investor Jan Veverka

Investor Veverka: Nejen Kiwi snáší zlatá vejce

Jan Veverka byl prvním investorem, který uvěřil, že kombinováním levných letenek se dají…

před 1 hodinou

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Medardova kápě, jak moc na ni kape
Co dělat, když chcete přepsat auto na rodinného příslušníka
Máte nárok na invalidní důchod?
Co je dobré vědět o odpracovaných letech pro důchod?
Hradí za vás Úřad práce sociální a zdravotní pojištění?
Auta
Fiat, nebo Lada? Honda, nebo Rover? aneb když má jedno auto…
Také šestá generace Opelu Corsa přichází jako elektromobil. Na jedno nabití ujede až 330 km
Vyrazili jsme s novou Škodou Octavia G-Tec na Czech New Energies Rally. A rozhodně jsme se nenudili
Kvíz: Uhodnete model auta z detailu na fotografii?
Čínská značka Lynk & CO vstoupí do Evropy příští rok. Nasadí mobilní prodejny
Hry pro příležitostné hráče