Představení Manifestu kreativních průmyslů
Představení Manifestu kreativních průmyslů
Autor: VŠKK

Nechceme být montovnou Evropy, vzkazují autoři Manifestu kreativních průmyslů

26. dubna, 09:26 - red
 Představení Manifestu kreativních průmyslů
Představení Manifestu kreativních průmyslů
Autor: VŠKK
26. dubna, 09:26

Vysoká škola kreativní komunikace uspořádala na své půdě 1. Mezinárodní vědeckou konferenci, v jejíž rámci byl představen Manifest kreativních průmyslů, iniciovaný studenty a pedagogy této školy.

Manifest podle iniciátorů vznikl z pocitu, že kreativní obory v České republice dlouhodobě nemají váhu, kterou si zaslouží, přestože jsou do budoucna důležitým zdrojem konkurenční výhody naší země. „Nechceme být montovnou Evropy, ale jejím kreativních srdcem,“ uvedl uvedl Ing. Josef Vojta, spoluautor Manifestu.

Studenti VŠKK v současné chvíli pracují na přípravě reklamní kampaně. Ta má za cíl vysvětlit, co je kreativní průmysl a proč ho Česká republika potřebuje. Obory jako herní průmysl, design, software, architektura, film, reklama, média a móda jsou perspektivou práce pro budoucí generace i ekonomiku jako celek. K Manifestu se připojili jak osobnosti konkrétních kreativních odvětví (Arnošt Goldflam, Halina Pawlovská, Jakub Kohák, Antonín Kratochvíl a další), tak i asociace zastřešující firmy v tomto segmentu (Asociace českých herních vývojářů, Asociace komunikačních agentur, Unie vydavatelů a další).

Manifest na svém webu vyzývá ke spolupráci každého, kdo se cítí být součástí těchto odvětví v Česku.


Manifest kreativních průmyslů

Šikovné české ručičky, existenční nutnost stvořená z tlaku plánovaného hospodářství, se pomalu stávají minulostí. Světem hýbou a v budoucnu hýbat budou nové nápady, kreativita a inovace. A pokud nechceme zaspat a zůstat montovnou, kterou permanentně ohrožuje odchod investorů a nakonec zajde na úbytě, musíme v sobě najít potenciál vychovávat a kultivovat schopnost být kreativní. Kreativita a inovace jsou nevyčerpatelný zdroj bohatství.

Myšlenky jsou nová ropa a kreativita a nástroje kreativního myšlení, tedy způsob, jak přicházet na nová řešení, jsou nové rafinérie. Kultivace, vzdělávání a podpora kreativity přinášejí nejen radost z tvorby a hojnost kulturních statků, ale v neposlední řadě i zisk.

Business odvětví založená na kreativitě jsou nejrychleji rostoucí obory podnikání. Země jako Velká Británie, Německo, Rakousko, Švédsko zavedly do svých GDP statistik kapitolu kreativních průmyslů a kontinuálně sledují vývoj jejich přínosu pro celé hospodářství. Pro mnoho zemí je kreativní průmysl významným vývozním sektorem. Příkladem může být kalifornský Hollywood, britská quality TV nebo kanadský herní průmysl.

Kromě přímého vlivu na HDP má kreativní průmysl mnoho vedlejších vlivů - ovlivňuje vzdělávání, inspiruje ostatní business směrem k vyšší invečnosti, mnohdy je destinačním ambasadorem. Příkladem může být fenomén Angry Birds jako skvělý finský ambasador. Mimochodem nejúspěšnější česká značka všech dob by bez kreativity a invence chudého zlínského ševce nikdy nevznikla.

A jak je tomu u nás?

Když se v Česku řekne kreativní průmysly, odpovědí ve většině případů bude: Kreativní co? Průmysly? Co to sakra je? Přitom tento „co-to-sakra-je“ sektor ročně produkuje přibližně 5 % hrubého domácího produktu a meziročně roste rychleji než tradiční odvětví typu chemického nebo automobilového průmyslu.

Nikdo nás nezná jménem. A to chceme změnit v první řadě.

Chceme dát sektor kreativních průmyslů na mapu. Chceme, aby nás česká veřejnost znala jménem. Chceme, aby si česká veřejnost dovedla představit, co to je, a dokázala si vybavit, jaké konkrétní obory obsahuje. Aby si dokázala představit, že obory s vysokou přidanou hodnotou jako architektura, design, software a herní průmysl, reklama, filmová a televizní tvorba, tedy obory, jejichž základem je lidská kreativita, znamenají potenciální perspektivu práce pro jejich děti i pro ekonomiku jako celek. Většinu rutinní práce brzy nahradí stroje, lidskou kreativitu a představivost zatím stroj nahradit neumí.

Kreativní lidé Česka, dejme o sobě vědět a ukažme světu, že jsme síla, která bude formovat naši společnou budoucnost! Připojte se k Manifestu kreativních průmyslů.

- Iniciativa studentů a profesorů VŠKK



Čtěte také

 Žena ve skladu, ilustrační foto

Rusko zkrátí seznam zakázaných profesí pro ženy, zůstane jich jen stovka

Ruské ministerstvo práce od roku 2021 výrazně zkrátí seznam profesí, které nemohou…

17. srpna 2019

 Centrála Huawei, ilustrační foto

Huawei nám nepomáhal špehovat opozici, tvrdí vlády Ugandy a Zambie

Vlády Ugandy a Zambie popřely, že by zaměstnanci čínského technologického gigantu Huawei…

17. srpna 2019

 Google Pay, ilustrační foto

ČSOB promění platby mobilem. Chystá Apple, Garmin i Google Pay

Už jsou to více než tři roky, co Československá obchodní banka vydala aplikaci NaNákupy,…

17. srpna 2019

 Ilustrační foto

Čína v hodnotě zahraničních investic přeběhla Ameriku. Na USA zbylo „jen“ 98 miliard dolarů

Čína přilákala více peněz než Spojené státy, zatímco Británie se sbírala z brexitového…

17. srpna 2019

Události  Krkonoše trpí pod návalem turistů

Prolomené limity. Krkonoše se kvůli turistům mění v park oddechu a zábavy

Už tak decimovaná příroda Krkonoš kolabuje pod nájezdníky z kočovného kmene.

17. srpna 2019

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Jsou dovolené a musíme pracovat přesčas. Opravdu musíme?
Daň z nemovitosti online z pohodlí domova. Jak na to?
Jdou české filmy ke dnu?
V jakých parkovacích zónách můžete nechat auto a kolik vás to bude stát?
Jak ušetřit na spotřebě paliva? Pomalá jízda řešením rozhodně není.
Auta
Dvě filmové ikony zamířily do prodeje. James Bond už své…
DPP testuje hybridní autobus Iveco
Audi e-tron je první klasický elektromobil, který prošel nárazovými testy IIHS s nejvyšším možným hodnocením
Chcete jezdit se svým Ferrari po vodě? Můžete, pokud máte volných asi tak 30 milionů korun
Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi EAT8 v dlouhodobém testu: Déjà vu
Hry pro příležitostné hráče