Motorky, STK a emise: změny od října 2018 - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Motorkáře od října čekají změny: končí měření emisí, STK bude za čtyři roky

,
Motorkáře od října čekají změny: končí měření emisí, STK bude za čtyři roky
Zdroj: Pavel Novák, Mladá fronta

Motorkáře v Česku od 1. října 2018 čekají příjemné změny. Dočkají se zjednodušení povinností pro kontroly svých strojů. Změny by měly podle ministersva dopravy motorkářům ušetřit peníze i čas strávený při kontrolách.

„Od 1. října 2018 odpadne povinnost měření emisí u všech motocyklů. Uvolní se rovněž pravidla pro kontroly na Stanicích technické kontroly (STK), které budou u motocyklů nově povinné každé čtyři roky, místo současných dvouletých cyklů,“ vysvětluje mluvčí ministerstva dopravy Zdeněk Neusar.

Emisní normy

V současnosti bylo měření emisí povinné u motocyklů nad 400 kilogramů. Těch je podle údajů ministerstva dopravy v Česku registrovaných více než 7500.

Na lehčí motorky se povinnost měření emisí nevztahovala. V Česku je celkem registrováno 1,12 milionu motocyklů.

Ceny za doposud povinné měření emisí u motocyklů nad 400 kilogramů nebyly jednotné. Lišily se podle konkrétních regionů i jednotlivých kontrolních stanic.

Nejčastěji však byl poplatek za změření emisí u motocyklu stejný jako u osobního vozu, tedy mezi 800 a 1000 korunami.

STK na motocykl

Ministerstvo dopravy od 1. října uvolnilo také pravidla pro kontroly motorek při STK. Podle vyjádření úřadu dlouholetá praxe ukázala, že u motocyklů postačí kontroly každé čtyři roky.

Zapamatujte si: U nových motocyklů zakoupených po 1. říjnu 2018 bude první kontrola povinná až po šesti letech provozu, další budou následovat ve čtyřletých cyklech.

Ministerstvo dopravy: úspora peněz a času

Pro motorkáře by podle ministerstva dopravy nové změny měly znamenat úspory peněz za provedené kontroly, protože budou méně časté.

Zároveň mají také přinést snadnější vyřizování kontrol, jelikož mnoho provozoven nebylo pro měření emisí u velkých motorek dostatečně vybaveno a motorkáři stanice museli hledat a případně za nimi daleko dojíždět.


Správná adresa pro všechny řidiče a fanoušky dvou i čtyř kol:

Autobible.cz


Růst prodeje motocyklů v Česku v roce 2018 kopíruje vývoj prodejů u osobních aut
Kategorie prodeje nových motocyklů na českém trhu zaznamenala za prvních osm měsíců roku 2018 meziroční nárůst o čtyři procenta na 13 656 strojů. V samotném srpnu trh zaznamenal navýšení prodejů o 20 procent. V prodejích vede značka Honda před Yamahou a značkou CF Moto.
Prodej nových osobních aut od ledna do konce srpna meziročně stoupl rovněž o čtyři procenta na 193 252 vozů. V srpnu registrace vzrostly o 31 procent. Zvýšený prodej v létě pak umocnila změna emisní normy, která začala platit v září.

Zdroj: Svaz dovozců automobilů

Čtěte také:

Kupní smlouva na auto 2018

 ilustrační auto

Za řídítky KTM 790 Duke: Skalpel, prosím

V motoškole BMW: Oči jsou základ!

Pět ikonických motorek, které si už nekoupíte kvůli Euro 4

Platba silniční daně: kdo, kdy a jak?

MDČR chce zásadně zdražit provoz starých aut. Za Favorit by se platilo 16 000 Kč ročně

Průměrné emise aut v Evropě loni poprvé za deset let vzrostly

Volkswagen nad propastí: emise mohly být manipulovány i u benzinových aut

Ohodnoťte tento článek
Diskuze