Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Ministerstvo průmyslu poradí, jak podnikat na vnitřním trhu EU

Ministerstvo průmyslu a obchodu zve na cyklus regionálních seminářů Vnitřní trh EU z…

Blíží se oslavy čínského nového roku 2019 ve znamení zemského vepře 25.- 28.1.2019

Široké veřejnosti se v Praze, Ostravě a Olomouci představí nevšední kultura Číny, její…

7 bodů, jak vybrat to správné MBA studium a nenaletět

Každý, koho zajímá celoživotní vzdělávání nebo jehož kariérní metou jsou manažerské…

Luther frčí. Figurka církevního reformátora je nejprodávanější v historii „německého igráčka“

Jan Brož 12. října 2017, 09:35  -  Jan Brož
12. října 2017, 09:35

Poslední říjnový den roku 1517 přibil Martin Luther na dveře kostela ve Wittenbergu svých 95 tezí. Německo si půl tisíciletí od události, která navždy změnila tvář Evropy, připomíná ve velkém stylu. Vedle četných výstav a veřejných akcí vyprodukovala třeba veřejnoprávní televize ARD monumentální televizní film o Lutherově manželce Katharině. Rodiče i jejich ratolesti však překvapí, že na otce reformace narazí i na poměrně nečekaných místech.

Ihned po vstupu do libovolné německé prodejny s hračkami je trefí do oka plastová figurka Martina Luthera s perem v jedné a biblí v druhé ruce. Hračku vyrobenou pod značkou Playmobil lze nejlépe přirovnat k tuzemskému Igráčkovi. Podle české Wikipedie mají obě hračky dokonce stejný původ, ačkoliv německá verze se o ničem takovém nezmiňuje. Autorem návrhu byl západní Němec Hans Beck, socialistický Igráček však údajně přišel na trh dříve než západní konkurent.

Zájem o plastového Luthera nicméně předčil všechna očekávání. První série o 34 tisících kusech zmizela z obchodů prakticky přes noc a už loni na podzim informovala německá média o tom, že se podařilo prodat rekordních 500 tisíc Martinů Lutherů. Hračka se tak stala nejprodávanější Playmobil figurkou všech dob dříve, než jubilejní rok vůbec začal. Letos v červenu pak výrobce Playmobilu, bavorská společnost Geobra Brandstätter, informovala, že se prodala miliontá figurka.

Vedle výrobce má z nečekané poptávky radost i církev. „Jsou rodiče, kteří darují svým dětem vědomě Martina Luthera a ne Dartha Vadera,“ citoval deník Augsburger-Allgemeine zemského evangelického biskupa Heinricha Bedford-Strohma, který Luthera srovnal s populární postavou z Hvězdných válek. Podle biskupa je právě poptávka po hračce důkazem, jaký význam reformátor i po pěti stech letech má.

Dále čtěte:

Společnosti Walt Disney klesl zisk o devět procent. Ukončí spolupráci s Netflixem

Strach a hnus v Los Angeles. Hollywoodská studia sází na pokračování

Výrobce hraček připravil Ferrari o značku Testarossa



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Čím topíte: plyn, elektřina nebo tuhá paliva?
Děti a daně 2019: kdo má nárok na daňové zvýhodnění a kdo dostane daňový bonus
Jak vyplnit daňové přiznání k dani z nemovitosti?
Jak je to s dědictvím, když mám dluhy a jsem v exekuci ?
Kdo vlastní české hokejové kluby?
Auta
Galerie fotek, které se do AMS nevešly: Jeep Wrangler, Alfa…
Valtra SmartTour: Continental oficiálním partnerem
Právě vychází časopis Auto motor a sport 2/2019
Malá auta zdraží. Chudší si je nebudou moci dovolit, řekl šéf VW
Ford Mondeo dostal nový naftový dvoulitr a hybrid také pro karoserii kombi
Technologie
České domény .cz zdražily. Cena za rok stoupla o 20 až 30 Kč
Google nedodržuje GDPR. Od Francie schytal pokutu ve výši 50 milionů eur
Samsung vyrobil malý foťák pro děravé displeje
Ruská pohádka má rekord a vystřelila mezi nejsledovanější videa na YouTubu
Televizory LG pro rok 2019: tři OLEDové speciality
Hry pro příležitostné hráče