Luther frčí. Figurka církevního reformátora je nejprodávanější v historii „německého igráčka“

Jan Brož 12. října 2017, 09:35  -  Jan Brož
12. října 2017, 09:35

Poslední říjnový den roku 1517 přibil Martin Luther na dveře kostela ve Wittenbergu svých 95 tezí. Německo si půl tisíciletí od události, která navždy změnila tvář Evropy, připomíná ve velkém stylu. Vedle četných výstav a veřejných akcí vyprodukovala třeba veřejnoprávní televize ARD monumentální televizní film o Lutherově manželce Katharině. Rodiče i jejich ratolesti však překvapí, že na otce reformace narazí i na poměrně nečekaných místech.

Ihned po vstupu do libovolné německé prodejny s hračkami je trefí do oka plastová figurka Martina Luthera s perem v jedné a biblí v druhé ruce. Hračku vyrobenou pod značkou Playmobil lze nejlépe přirovnat k tuzemskému Igráčkovi. Podle české Wikipedie mají obě hračky dokonce stejný původ, ačkoliv německá verze se o ničem takovém nezmiňuje. Autorem návrhu byl západní Němec Hans Beck, socialistický Igráček však údajně přišel na trh dříve než západní konkurent.

Zájem o plastového Luthera nicméně předčil všechna očekávání. První série o 34 tisících kusech zmizela z obchodů prakticky přes noc a už loni na podzim informovala německá média o tom, že se podařilo prodat rekordních 500 tisíc Martinů Lutherů. Hračka se tak stala nejprodávanější Playmobil figurkou všech dob dříve, než jubilejní rok vůbec začal. Letos v červenu pak výrobce Playmobilu, bavorská společnost Geobra Brandstätter, informovala, že se prodala miliontá figurka.

Vedle výrobce má z nečekané poptávky radost i církev. „Jsou rodiče, kteří darují svým dětem vědomě Martina Luthera a ne Dartha Vadera,“ citoval deník Augsburger-Allgemeine zemského evangelického biskupa Heinricha Bedford-Strohma, který Luthera srovnal s populární postavou z Hvězdných válek. Podle biskupa je právě poptávka po hračce důkazem, jaký význam reformátor i po pěti stech letech má.

Dále čtěte:

Společnosti Walt Disney klesl zisk o devět procent. Ukončí spolupráci s Netflixem

Strach a hnus v Los Angeles. Hollywoodská studia sází na pokračování

Výrobce hraček připravil Ferrari o značku Testarossa


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
I důchodci mohou pobírat nemocenskou
Elektřina on-line. Umíte si přes internet vyřídit snížení záloh?
Jak budou otevřené obchody 1. a 8. května?
Průzkum CENTURY 21: ceny bytů v České republice
Je na uložení peněz lepší spořicí účet nebo termínovaný vklad?
Auta
Plug-in hybrid Subaru s technikou z Priusu dostane jméno…
BMW sází na osobitost i u motorek. Program Spezial je obdobou automobilového Individual
Volkswagen I.D. R Pikes Peak má 680 koní a na 100 km/h zrychlí za 2,25 s
Test ojetiny: Dacia Duster je nenáročný dříč, který hodně vydrží
Retro: Automobilku Wartburg dělilo od lepšího osudu pár kilometrů
Technologie
Intel zrušil nedávno představené chytré brýle Vaunt – i celou divizi New Devices Group
Telegramu zatím vydržel největší internetovou cenzuru v ruských dějinách
Společně proti Facebooku a spol. SmugMug koupil Flickr
OLED TV mají stále jen půl procenta prodejů. Trhu vévodí LG a Sony
Valve má opět chuť dělat hry. Koupilo nové studio, tvůrce parádního Firewatche
Hry pro příležitostné hráče