Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Zahradní domky dají vaší zahradě nový rozměr

Na konci zimy opět plánujeme zahradní práce. Avšak zahrada bez místa na relaxaci není…

Nebankovní půjčky prolamují svou neblahou pověst

Ještě nedávno bylo spojení nebankovní půjčky téměř sprostým slovem. Lidé se na ně dívali…

Astratex posiluje management, novým ředitelem je Ladislav Bárta

Lídr na středoevropském trhu se spodním prádlem a plavkami Astratex posiluje svůj…

Lidé utráceli na e-shopech nejvíce dva týdny před Vánocemi

21. prosince 2016, 18:04 - čtk
21. prosince 2016, 18:04

Vrcholem letošní předvánoční nákupní sezony bylo pondělí 12. prosince a úterý 13. prosince. V tyto dva dny zákazníci tuzemských e-shopů provedli celkem více než milion objednávek, největší část jich tvořily hračky a knihy. Vyplývá to z analýzy portálu Heureka.cz.

Podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci se denní obrat e-shopů během vrcholu předvánoční sezony přiblížil miliardě korun. Celkem Češi letos ve vánoční sezoně utratí na internetu rekordních 31 miliard korun.

„Tento rok opět ukázal, že on-line obchodníci mají tradičně nejsilnější období kolem druhého prosincového pondělí,“ uvedl ředitel Heureky Tomáš Braverman. Podle něj bylo z pohledu meziročního srovnání silné i pondělí 19. prosince. Důvodem je letošní načasování Štědrého dne až na sobotu, takže část lidí nechala nákup Ježíška až na pět dní před Vánoci.

V tento den padl v největším tuzemském e-shopu Alza.cz denní nákupní rekord. Zákazníci nakoupili během jediného dne zboží za více než 200 miliónů korun. Showroom v Praze - Holešovicích vyřídil objednávky osmi tisíc lidí, přitom průměrná doba čekání činila šest minut.

Alza prolomila hranici: miliarda za týden. Čtěte více:

Rekordní Vánoce pro e-shopy. Alza dosáhla miliardového obratu za týden

Češi podle údajů Heureky, kromě tradičně silné elektroniky, objednávali v těchto dnech nejvíce hračky, knihy a také doplňky pro bydlení. „Lidé najdou díky předvánočním nákupům pod stromečky více než deset tisíc kusů nejnovější knihy Harry Potter a prokleté dítě. Přes devět tisíc žen bude zase po Vánocích vonět vůní Calvin Klein Euphoria,“ dodal Braverman.

Zajímavým trendem je podle něj změna v oblibě platebních metod. „Meziročně v období Vánoc opět klesla dobírka, naopak na pětinový podíl vzrostly on-line platební metody. Zákazníci je před Vánoci volí nejen díky bezpečí, ale také díky rychlosti,“ dodal Braverman.


Dále čtěte:

Víc než hodinu a půl denně tráví Češi v práci nakupováním dárků

Češi utratí v e-shopech 96 miliard, meziročně o 19 procent víc



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Slovenské prezidentské volby: vše, co potřebujete vědět
Jaké jsou výdaje za zimní dovolenou v Česku a kolik stojí týden na horách v zahraničí?
Může si cizinec v ČR udělat řidičák?
3 možnosti, jak odevzdat daňové přiznání
Jak se počítají srážky ze mzdy při exekuci v roce 2019?
Auta
Audi Q8 dostalo benzinový šestiválec. Nový vrchol nabízí 34…
Plná moc k přepisu vozidla: Co musí obsahovat a kde ji ověřit + vzor ke stažení
Test ojetiny: Volkswagen Passat B7 je dobrý, ale pozor na jeho historii
Subaru ukáže v Ženevě dva hybridy a studii Viziv Adrenaline. Dorazí i Forester?
Nová Mazda3 vs. Scala a spol: Podrobné srovnání údajů s pěti konkurenty
Technologie
Odstranění zprávy nemusí vést k odstranění, ukazuje případ Twitteru
Do časové osy ve Windows 10 už oficiálně zaznamenáte aktivity z Chromu
Soutěžte s Kaspersky Lab a vyhrajte spolehlivý antivir pro svůj počítač nebo mobil
Cena GeForce GTX 1660 Ti už je potvrzená, uniklý benchmark ukazuje výkon GTX 1070
Ivo Lukačovič opouští představenstvo Seznamu
Hry pro příležitostné hráče