Facebook chystá návrat ke kořenům. Zuckerberg ohlásil "významné" změny

12. ledna, 15:41 - čtk
12. ledna, 15:41

Uživatelé sociální sítě Facebook by brzy měli na svém účtu vidět více příspěvků svých přátel a méně nereklamních sdělení různých podniků, médií a politických skupin. Největší sociální síť na světě by se tak podle svého zakladatele Marka Zuckerberga měla vrátit zpět ke svým kořenům. Změny, které nastanou ve filtrování příspěvků, budou "významné", napsal Zuckerberg na svém facebooku. Projevit by se plně měly během několika měsíců.

„Jednou z oblastí, na které se budeme v roce 2018 soustředit, bude to, abychom zajistili, aby byl čas, který všichni trávíme na facebooku, dobře stráveným časem,“ napsal v úvodu svého oznámení Zuckerberg.

Podle něj v poslední době začal facebooku dominovat obsah, který na něm zveřejňovaly podniky, média a různé další skupiny, a sdělení rodiny a přátel ustoupily do pozadí. „Některé zprávy pomáhají začít konverzaci o důležitých tématech. Ale sledování videí, čtení zpráv a dostávání aktualit ze stránek se až příliš často stává jen pasivním zážitkem,“ napsal Zuckerberg. Nejdůležitějším posláním facebooku je ale podle něj „pomoci spojovat“ lidi.

„Měním cíl pro naše produktové týmy: Místo, aby se soustředily na to, abyste našli relevantní obsah, budou vám pomáhat, abyste měli více smysluplných sociálních interakcí,“ vysvětlil podstatu změn Zuckerberg.


Světlé zítřky s lajky. Facebook se zaměří na malé podnikatele


Facebook se jeho zakladatel rozhodl údajně změnit na základě studií, podle kterých jsou kontakty s lidmi, na kterých nám záleží, na sociálních sítích dobré pro naši duševní pohodu. „Pasivní čtení článků nebo sledování videí - i když jsou zábavné a informativní - nemusí být tak dobré,“ dodal Zuckerberg s tím, že jeho sociální síť cítí zodpovědnost za blaho svých uživatelů.

Zakladatel Facebooku si je podle svých slov vědom, že lidé po změnách na síti stráví méně času. „Očekávám ale také, že čas, který strávíte na facebooku bude hodnotnější,“ dodal. „Správná věc“ se podle něj nakonec v dlouhodobém horizontu v dobrém projeví nejen na facebookové komunitě, ale i na samotné společnosti.

Výskytu reklamy mezi příspěvky na facebooku se změny netýkají, uvedl na dotaz agentury Reuters viceprezident společnosti John Hegeman.

Facebook je celosvětově nejoblíbenější sociální sítí. Firma tvrdí, že má více než dvě miliardy aktivních uživatelů.

Chystané novinky již společnost zhruba od loňského října testovala v několika zemích, mimo jiné v Guatemale, Bolívii či na Slovensku. Agentura AFP poznamenala, že v testovacích zemích výrazně klesl počet prokliků z facebooku na stránky mediálních serverů.

Přečtěte si také:

Facebook spouští novou službu Jobs. Chce být největším personalistou na světě

První bitcoinoví miliardáři: dvojčata, která se soudila s Zuckerbergem o Facebook

Facebook předá Kongresu 3000 inzerátů, kterými chtěli Rusové ovlivnit volby



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co když se vám cestou z dovolené ztratí či poškodí zavazadla?
Co dělat, když ztratíte vysvědčení... a najednou ho potřebujete
Jak financovat školu? Něco může řešit půjčka na studium
Jak si zažádat o státní hypotéku ve 3 krocích
Kdy přestávají Evropané pracovat na stát?
Auta
Doprava „ve druhém patře“ se vrací jako UFO na nohách…
Ze Škody Rapid Spaceback se na chvíli stane papamobil. Papeže bude vozit v Irsku
Startovací kabely jsou skvělý pomocník. Ale s jejich zapojením opatrně
Nové BMW Z4 předčasně odhaleno na dalších fotkách. Poprvé ukázalo také interiér
Rolls-Royce Silver Ghost Collection vzpomíná na předka z minulého století
Technologie
Smartphony za tisícovku mají nový systém. Google vydal Android 9 Pie Go Edition
Opera 55 podporuje doplňky pro Chrome a nabízí dostupnou správu nastavení webu
Jednotná nabíječka pro všechny mobily? EU chce opět tlačit na výrobce
Intel už na videu láká na své samostatné grafické karty. Přijdou v roce 2020
Plaťte najednou. Microsoft a Xbox Store získávají nákupní košík
Hry pro příležitostné hráče