Dozvuky Rittigovy jízdenkové kauzy: Peskim posílá majitele papírny do úpadku - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Dozvuky Rittigovy jízdenkové kauzy: Peskim posílá majitele papírny do úpadku

,
Dozvuky Rittigovy jízdenkové kauzy: Peskim posílá majitele papírny do úpadku
Zdroj: ŠJů, Wikimedia Commons (CC BY-SA 3.0)

Společnost Peskim podala návrh na úpadek firmy Delta Capital byznysmena Michaela Brody kvůli papírnám SPM-Security Paper Mill. Peskim podal insolvenční návrh 5 května. Papírna je spíše známá pod dřívějším názvem Neograph, pod nímž figurovala v kauze provizí za jízdenky pražského Dopravního podniku, které měly putovat do offshore firmy spojované s lobbistou Ivem Rittigem. Také společnost Peskim je dlouhodobě spojovaná s lobbistou.

Peskim podal insolvenční návrh 9. května. Jeho právní zástupce Jiří Komárek v něm tvrdí, že SPM-Security Paper Mill Peskimu dluží jednou milion a půl a podruhé téměř dva miliony korun, a že tyto pohledávky přiznal. Problém měl vzniknout údajným nezaplacením poskytovaných účetních služeb a jiné spolupráce.

Podle Komárkova sdělení soudu má SPM-Security Paper Mill dlužit také téměř 6 milionů korun jiné pražské společnosti Wilsea, a proto podal insolvenční návrh. Také Wilsea je přitom spojována s Ivo Rittigem a sídlí na stejné adrese jako Peskim.

„Celková výše uvedených dluhů činí 9 303 456,93 korun. Je nesporné, že neuhrazení uvedených dluhů s přihlédnutím ke stavu hospodaření dlužníka a s ohledem na jeho běžně prováděné platby je excesem v rozsahu provádění plateb. Podle navrhovatele uvedené dluhy jednoznačně překračují polovinu všech splatných dluhů dlužníka,“ stojí v insolvenčním návrhu.

Z historie popisovaných údajných dluhů je pravděpodobné, že jde právě o smlouvy vztahující se ke kontraktu s pražským Dopravním podnikem.


Čtěte o další zakázce SPM:

„Espézetky“ státu dodá firma spojovaná s Rittigem i Nečasem

Poznávací značka, ilustrační foto


Podle společnosti Delta Capital (vlastníka SPM-Security Paper Mill) je insolvenční návrh šikanózní a má za účel donutit společnost k úhradě závazků, které neuznává. „Je to pokračování útoku, který začal před třemi týdny předběžným opatřením na společnost SPM – Security Paper Mill s tím, že nevyšel tento nepřátelský útok, tak nastal nepřátelský útok číslo dvě,“ sdělila společnost týdeníku Euro.

Společnost Delta Capital prý disponuje aktivy v řádu stovek milionů korun, která dalece převyšují závazky společnosti. „V tomto případě se jedná o neuznanou pohledávku ve výši 9 milionů korun. Delta Capital považuje za šokující, že soudy vycházejí vstříc šikanózním návrhům, které podávají firmy ve vlastnictví trestně stíhaných advokátů, mimo jiné v souvislosti s mediálně známými kauzami, kdy cílem je zničení nebo ovládnutí SPM – Security Paper Mill,“ míří Delta Capital na právní kancelář spolupracující s Rittigem, která jmenované údajné věřitele ovládá. Obě firmy mají společného vlastníka, kyperskou společnost Cheerlade Holdings Limited.


Čtěte více o kauze jízdenek DPP:

Kauza jízdenek: policie navrhuje obžalovat 18 lidí včetně Rittiga

 Ivo Rittig


Delta Capital jde ve svém prohlášení ještě mnohem dál. Tvrdí, že bývalí vlastníci papírny – někdejší příslušníci komunistické rozvědky Vladimír Sitta a Jan Janků, známí právě z kauzy pražských jízdenek, uzavřeli dohodu o smíru. Oba se rozešli poté, co vyšla najevo provizní smlouva, kvůli které papírna posílala provizi 17 haléřů za každou vyrobenou jízdenku na Britské Panenské ostrovy. Ty měl podle Nadačního fondu proti korupci inkasovat Rittig, proti čemuž se dotyčný dlouhodobě ohrazuje.

Když papírnu ovládla Delta Capital, rozjel se kolotoč žalob. „Dnes je již veřejně známo, že u soudu dne 25. 4. 2017 pan Sitta oficiálně oznámil dohodu s panem Janků, o které se dlouhodobě spekulovalo. Jejím obsahem je vzájemné vyrovnání a stažení všech vzájemných žalob v případě převzetí kontroly nad SPM – Security Paper Mill,“ dodává Delta Capital. Proti navrhované insolvenci se hodlá tvrdě bránit.

Dále čtěte:

Rittig a dopravní podnik aneb Jak se dělí miliardy


Ohodnoťte tento článek
Diskuze