Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Výnos z dražby sběratelské kolekce „Muži 28. října“ získají váleční veteráni a děti po úrazech

Unikátní sběratelská kolekce „Muži 28. října“ vytvořená na počest 100. výročí vzniku…

Na internetu můžete díky PayU a Google Pay platit na jedno kliknutí

Budoucnost online plateb na internetu je v jednoduchosti. Zákazník chce zaplatit snadno a…

Kávovar JURA je tradice v moderním obalu

Pokud se řekne švýcarská přesnost, zřejmě si jako první představíte švýcarské hodinky,…

Američanům zavoněl česnek: brambůrky ze Strážnice uspěly za oceánem

Jan Brož 09. května, 11:19  -  Jan Brož
09. května, 11:19

Rodinná firma Petr Hobža ze Strážnice zaujala ve světě s netradiční česnekovou příchutí brambůrek. Objednávky dostává z Afriky i Spojených států.

Česnekové brambůrky od českého výrobce Petr Hobža nejsou pro každého. Především ženy jim často nedokážou přijít na chuť. Přesto si neobvyklá příchuť získala řadu věrných zákazníků a to i v dalekém zahraničí.

Rodinná firma ze Strážnice loni před Vánoci proto odstartovala export do USA. „Ve Spojených státech jsou naše česnekové brambůrky velmi oblíbené. Prodávají se napříč celými státy, ale zejména v New Yorku a okolí,“ říká Petr Hobža mladší. Syn zakladatele a majitele firmy Petra Hobži staršího působí v současnosti s bratrem Liborem na pozici jednatele firmy.

Firma Petr Hobža má v portfoliu i brambůrky s příchutí slaniny, černého pepře a klasické solené. Aktuálně rozjíždí výrobu hořčicových brambůrek a v nejbližší době plánuje uvést na trh i paprikové.

Největší poptávka sice panuje po solených brambůrkách, právě česnek je však do velké míry světovou raritou a firma dostává pravidelně objednávky na menší množství prakticky z celého světa. „Objednávky chodí z Polska, z Vietnamu, často také ze Švédska a Ruska, a dokonce i ze střední části Afriky,“ dodává Hobža mladší.

Hobža starší začal prodávat smažené brambůrky už za minulého režimu a postupně se vypracoval na jednoho z největších tuzemských producentů. Donedávna přitom podnikal jako fyzická osoba, teprve loni vznikla z důvodů nástupnictví akciová společnost Petr Hobža Snack. Rodinná firma se od konkurence liší tím, že brambory při výrobě neblanšíruje, tedy nezbavuje škrobu a cukru.

Více o trhu se slanými pochutinami čtěte v příštím vydání týdeníku Euro, které vychází v pondělí 14. května.

Přečtěte si také:

Chléb bez propečené kůrky, chipsy jen na 168 stupňů. EU vyrazila do boje s akrylamidem

Zastínil svět. Climax ročně prodá žaluzie za miliardu



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 3 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Co je dobré vědět o dobrovolném důchodovém pojištění?
Chemických škodlivých látek bývá víc doma než venku
Nezapomeňte do půlky prosince zaplatit zálohy na silniční daň
Jak a kde sledovat zásilky ze zahraničí
Výprodeje na akciových trzích mohly způsobit algoritmy
Auta
Rekordní Bloodhound SSC, který zatím své schopnosti…
McLaren 720S Spider: Do prodeje míří extrémně rychlý roadster. Stojí sedm milionů
Test Jeep Grand Cherokee S: Cesta časoprostorem
Bude Cargo e-Bike dopravou budoucnosti?
Retro: Tatra 700 byla ve své době nejrychlejším českým autem
Technologie
Konec podpory. Pro sedm let starý Android 4.0 bude obtížnější vyvíjet aplikace
První telefon s dírou v displeji představil Honor. Co nabídne View 20?
Edge se objeví také ve Windows 7 a bude podporovat doplňky pro Chrome
Herní počítač pod stromeček: tipy na highendovou mašinu pro vysoká rozlišení
Microsoft Surface Go: jak z tabletu, klávesnice, pera a myši udělat počítač (recenze)
Hry pro příležitostné hráče