Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Češi si oblíbili nákupy ze zahraničí

Globalizace je znát v každém odvětví a nakupování není výjimkou. Dnes lidé čím dál víc…

Zabezpečení vozu proti krádeži vám zlevní pojištění

Většina dnešních moderních vozů je zabezpečena alarmem, který vás upozorní na neoprávněné…

Immofinanz a O2 prodloužily své partnerství

Společnost Immofinanz prodloužila na konci roku 2018 smlouvu se společností O2, hlavním…

Američanům zavoněl česnek: brambůrky ze Strážnice uspěly za oceánem

Jan Brož 09. května 2018, 11:19  -  Jan Brož
09. května 2018, 11:19

Rodinná firma Petr Hobža ze Strážnice zaujala ve světě s netradiční česnekovou příchutí brambůrek. Objednávky dostává z Afriky i Spojených států.

Česnekové brambůrky od českého výrobce Petr Hobža nejsou pro každého. Především ženy jim často nedokážou přijít na chuť. Přesto si neobvyklá příchuť získala řadu věrných zákazníků a to i v dalekém zahraničí.

Rodinná firma ze Strážnice loni před Vánoci proto odstartovala export do USA. „Ve Spojených státech jsou naše česnekové brambůrky velmi oblíbené. Prodávají se napříč celými státy, ale zejména v New Yorku a okolí,“ říká Petr Hobža mladší. Syn zakladatele a majitele firmy Petra Hobži staršího působí v současnosti s bratrem Liborem na pozici jednatele firmy.

Firma Petr Hobža má v portfoliu i brambůrky s příchutí slaniny, černého pepře a klasické solené. Aktuálně rozjíždí výrobu hořčicových brambůrek a v nejbližší době plánuje uvést na trh i paprikové.

Největší poptávka sice panuje po solených brambůrkách, právě česnek je však do velké míry světovou raritou a firma dostává pravidelně objednávky na menší množství prakticky z celého světa. „Objednávky chodí z Polska, z Vietnamu, často také ze Švédska a Ruska, a dokonce i ze střední části Afriky,“ dodává Hobža mladší.

Hobža starší začal prodávat smažené brambůrky už za minulého režimu a postupně se vypracoval na jednoho z největších tuzemských producentů. Donedávna přitom podnikal jako fyzická osoba, teprve loni vznikla z důvodů nástupnictví akciová společnost Petr Hobža Snack. Rodinná firma se od konkurence liší tím, že brambory při výrobě neblanšíruje, tedy nezbavuje škrobu a cukru.

Více o trhu se slanými pochutinami čtěte v příštím vydání týdeníku Euro, které vychází v pondělí 14. května.

Přečtěte si také:

Chléb bez propečené kůrky, chipsy jen na 168 stupňů. EU vyrazila do boje s akrylamidem

Zastínil svět. Climax ročně prodá žaluzie za miliardu



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 3 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Na splátku hypotéky již Češi vynakládají téměř 50 % příjmu
GDPR po roce: bouře ve sklenici vody či obří byrokracie?
Kraje rozdělí 3 miliardy korun na nové kotle. Poslední vlna dotací pomalu startuje
Jak zdanit příležitostný příjem?
Test: Co víte a nevíte o dni svatého Valentýna
Auta
V Ženevě se opět představí novodobý Stratos. Tentokrát s…
Opravdu jsou levná auta spolehlivější? Ne, nejspolehlivější je Lexus a Porsche 911
Kvíz: Poznáte správně model auta podle těchto detailů?
FCE Italia a PSA prodlužují smlouvu o spolupráci
Bentley Bentayga Speed: Téměř nejrychlejší SUV světa má 635 koní a jede až 306 km/h
Technologie
Samsung Galaxy Tab S5e je tenký jako břitva a dlouho vydrží
Bez dotací se elektromobily nerozšíří. Lidem se nevyplatí, ukazuje studie
Nvidia měla loni tržby skoro 12 miliard dolarů, GeForce a Tegra teď ale klesly o 45 %
NASA se rozloučila s vesmírným rekordmanem Opportunity
Největšími slídily roku 2018 jsou Facebook, vysavač a politik
Hry pro příležitostné hráče