Američanům zavoněl česnek: brambůrky ze Strážnice uspěly za oceánem - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Američanům zavoněl česnek: brambůrky ze Strážnice uspěly za oceánem

,
Američanům zavoněl česnek: brambůrky ze Strážnice uspěly za oceánem
Zdroj: Facebook Strážnických brambůrků

Rodinná firma Petr Hobža ze Strážnice zaujala ve světě s netradiční česnekovou příchutí brambůrek. Objednávky dostává z Afriky i Spojených států.

Česnekové brambůrky od českého výrobce Petr Hobža nejsou pro každého. Především ženy jim často nedokážou přijít na chuť. Přesto si neobvyklá příchuť získala řadu věrných zákazníků a to i v dalekém zahraničí.

Rodinná firma ze Strážnice loni před Vánoci proto odstartovala export do USA. „Ve Spojených státech jsou naše česnekové brambůrky velmi oblíbené. Prodávají se napříč celými státy, ale zejména v New Yorku a okolí,“ říká Petr Hobža mladší. Syn zakladatele a majitele firmy Petra Hobži staršího působí v současnosti s bratrem Liborem na pozici jednatele firmy.

Firma Petr Hobža má v portfoliu i brambůrky s příchutí slaniny, černého pepře a klasické solené. Aktuálně rozjíždí výrobu hořčicových brambůrek a v nejbližší době plánuje uvést na trh i paprikové.

Největší poptávka sice panuje po solených brambůrkách, právě česnek je však do velké míry světovou raritou a firma dostává pravidelně objednávky na menší množství prakticky z celého světa. „Objednávky chodí z Polska, z Vietnamu, často také ze Švédska a Ruska, a dokonce i ze střední části Afriky,“ dodává Hobža mladší.

Hobža starší začal prodávat smažené brambůrky už za minulého režimu a postupně se vypracoval na jednoho z největších tuzemských producentů. Donedávna přitom podnikal jako fyzická osoba, teprve loni vznikla z důvodů nástupnictví akciová společnost Petr Hobža Snack. Rodinná firma se od konkurence liší tím, že brambory při výrobě neblanšíruje, tedy nezbavuje škrobu a cukru.

Více o trhu se slanými pochutinami čtěte v příštím vydání týdeníku Euro, které vychází v pondělí 14. května.

Přečtěte si také:

Chléb bez propečené kůrky, chipsy jen na 168 stupňů. EU vyrazila do boje s akrylamidem

Zastínil svět. Climax ročně prodá žaluzie za miliardu

 Výroba žaluzií ve firmě Climax


Ohodnoťte tento článek
Diskuze