Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Hypotéka i pro pouhé družstevníky

Máte možnost odkoupit podíl z družstevního bytu? Nevíte, jak by to bylo s jeho…

S Erikem Štefanovičem o digitalizaci, BIM a úspěšných projektech bytových domů

Skupina firem DELTA s hlavním sídlem v rakouském Welsu patří k vedoucím společnostem v…

MBA Management ve zdravotnictví: správná volba pro lékaře i manažery

V oblasti zdravotnických oborů získává titul MBA stále větší význam a často je jedním z…

 První poslední Petra Weikerta
První poslední Petra Weikerta
Autor: Euro.cz

Noční pracant

 Weikert 24. září, 10:00  -  Petr Weikert
 První poslední Petra Weikerta
První poslední Petra Weikerta
Autor: Euro.cz
24. září, 10:00

Ministr dopravy Vladimír Kremlík podle všeho našel ve stolku své kanceláře notýsek po svém předchůdci Vítu Bártovi. Plány psané na téměř deset let zežloutlém Bártovu notýsku se totiž velmi podobají těm, které nyní tahá jako trumfy nový ministr. Už jsme tu měli opakovačku úvah o Číňanech stavějících české dálnice (nápad prezentovaný Andrejem Babišem) a teď nově opravy dálnic v noci, jeden z bodů politického programu Bártových Věcí Veřejných.

Ne, že by byly opravy silnic v režimu 24 hodin denně něčím špatným. Děje se to i v zahraničí a každý asi přivítá, pokud budou omezení na cestách co nejkratší. Koneckonců i v Česku už pár podobných projektů bylo. Přesto Kremlíkova slova znějí jako marketingový tah ne nepodobný těm, které měla možnost veřejnost slyšet z ministerstva dopravy v době před devíti lety.

Potíž je v tom, že opravy v noci jsou drahé. A to tak, že hodně drahé. Firmy musejí platit zaměstnancům noční směny, pokud mají navázány subdodavatele, musí se přizpůsobit celý řetězec. Opravy v noci se proto mohou dělat jen na nejvytíženějších úsecích, aby dávaly ekonomický smysl. Nikdy se z nich nemůže stát masová věc, která spasí pomalé opravy dálnic a silnic v Česku. Protože tak silný provoz v tuzemsku nikde není, snad jen s výjimkou Pražského okruhu a pár částí D1 u Prahy.

skladem Hyundai Tucson
Benzín
Manuální
Motor:
1.6 GDi 97 kW
Výbava:
TUCSON
444 990 Kč
s DPH
na objednávku Jeep Grand Cherokee
Nafta
Automatická
Motor:
3.0 V6 Diesel 140 kW
Výbava:
Laredo
1 095 920 Kč
s DPH
na objednávku Volkswagen Passat
Benzín
Manuální
Motor:
1.5 TSI 110 kW
Výbava:
Business
7 264 Kč
s DPH
na objednávku Audi Q7
Nafta
Automatická
Motor:
45 TDI quattro 170kW
Výbava:
Q7
1 594 710 Kč
s DPH
na objednávku Volvo XC60
Nafta
Manuální
Motor:
D3
Výbava:
Momentum
984 777 Kč
s DPH
na objednávku BMW M4 Coupé
Benzín
Manuální
Motor:
M4 Coupé
Výbava:
M4
1 500 590 Kč
s DPH
na objednávku Volkswagen Passat
Benzín
Manuální
Motor:
1.5 TSI 110 kW
Výbava:
Business
585 810 Kč
s DPH
na objednávku Hyundai Tucson
Benzín
Manuální
Motor:
1.6 T-GDi 130 kW
Výbava:
TRIKOLOR
6 872 Kč
s DPH
na objednávku Škoda Citigo-e iV
Elektromotor
Automatická
Motor:
61 kW
Výbava:
Style
421 302 Kč
s DPH
na objednávku Hyundai i30
Benzín
Manuální
Motor:
1.4i 73 kW
Výbava:
Start
294 990 Kč
s DPH
na objednávku Hyundai i30 Fastback N Line
Benzín
Manuální
Motor:
1.4 T-GDI/103 kW
Výbava:
N Line
474 990 Kč
s DPH
na objednávku Hyundai i30 kombi
Benzín
Manuální
Motor:
1.0 T-GDI 88 kW
Výbava:
Trikolor
4 730 Kč
s DPH

Masovému rozšíření nočních oprav brání nakonec i sám stát, který zákonem o veřejných zakázkách motivuje veřejné instituce soutěžit na cenu a utrácet co nejméně. Úvahy navíc přicházejí v době, kdy začnou chybět dopravě peníze. Spolu s tím, jak se v Evropě posouvá mezi vyspělé země, nebude Česko už tak významným příjemcem dotací a v dopravě se to od roku 2021 projeví výpadkem 20 až 30 miliard ročně.

Jednoduše řečeno. Kdyby byly noční opravy smysluplnou spásou pomalé stavby dálnic, už by se tak devět let masově opravovalo.

Ministr všechny tyhle argumenty musí znát. Zatím se ale tváří, že maká. Oslovil ministerstvo zdravotnictví, aby se prý při plánu nočních oprav neděly komplikace s hlukovými normami. Je to sice hezké, ale tohle není stěžejní potíž. Tipuji, že komunikací s ministerstvem zdravotnictví onen ambiciózní plán také skoční.

Hnutí ANO by si mělo dávat pozor, po kom marketingové nápady kopíruje. Jednou se může stát, že po VV také zkopíruje jejich neslavný osud.

Čtěte další texty Petra Weikerta


Čtěte také

 Krach cestovní kanceláře Thomas Cook

Nedotčeny Cookem. České cestovky zažívají zlaté časy

Osud Thomase Cooka české cestovky neděsí. Zažívají nejlepší období od devadesátých let.

před 6 hodinami

 Teva, ilustrační foto

Izraelská Teva a tři dodavatelé opiodů se v USA vyhnuli soudu. Zaplatí 6 miliard

Tři velcí distributoři a jeden výrobce léčiv se vyhnuli na poslední chvíli soudu, který…

21. října 2019

Události  Ředitel Bezpečnostní informační služby Michal Koudelka

V Česku působila síť ruských zpravodajců, BIS a policisté ji rozbili

Bezpečnostní informační služba (BIS) a Národní centrála proti organizovanému zločinu …

21. října 2019

Range Rover Evoque nové generace

Luxusní SUV nejen do města. Takový je nový Range Rover Evoque druhé generace

Je navržen tak, aby dokázal spojit život ve městě s tím v přírodě. Díky svému…

21. října 2019

Euro TV
 Martin Pošta, zakladatel Signal Festivalu

Filmový producent, který přivedl světlo do Prahy - Martin Pošta a jeho Signal Festival

Co začalo jako osobitý koníček - sledování světelného umění - se vyvinulo v jeden z…

21. října 2019

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento komentář?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 3 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Fotky a obrázky z internetu: kdy je možné je použít?
Máte volné peníze? A chcete, aby jich bylo víc?
V jakých velkých obchodech můžete zaplatit stravenkou?
Za týden nás čeká svátek
Senioři a moderní technologie - nepřátelé či kamarádi?
Auta
Pokuty za pašování migrantů mohou přijít i po šesti letech
Kvíz: Poznáte auto na fotografii?
Český úspěch při International DAF Driver Challenge 2019
Test zimních pneumatik 215/55 R17: Celkový vítěz propadl při brzdění na suchu
V Přelouči postavili pancéřovaný Superb. Odolá i výbušninám
Hry pro příležitostné hráče