Doma jsou doma - Euro.cz

Přihlášení

Doma jsou doma

, Ondřej Hergesell,
Doma jsou doma
Zdroj: Euro.cz

Media Online

PRAHA (oh) – Dvanáct milionů korun utržila v loňském roce společnost Media Online, která provozuje největší český internetový portál o bydlení a stavebnictví Tvůjdům.cz (www.tvujdum.cz). Průměrná měsíční návštěvnost stránek loni dosáhla 157 tisíc osob, přičemž rekordním měsícem byl červenec s 240 tisíci návštěvníky. „Zatímco český internet trpní sezonností, v době prázdnin návštěvnost klesá zhruba o třetinu, nám se daří v červenci a srpnu růst o deset až patnáct procent,“ řekl týdeníku EURO ředitel a majitel Media Online Ladislav Semetkovský. Hospodaření firmy podle jeho slov skončilo v černých číslech.
Media Online provozuje podobně zaměřené portály i na Slovensku (Tvojdom.sk), v Německu (Deinwohnen.de) a Rakousku (Deinwohnen.at), nicméně Česká republika se na tržbách firmy vloni podílela 95 procenty. „Sesterské portály v Německu a Rakousku jsou zatím v plenkách. Zřejmě nejhorší situace je v Německu, kde působíme osmým měsícem. Je tam recese trhu, segment stavebnictví klesá už téměř pět let,“ vysvětluje Semetkovský. Tvrdí, že na českém trhu internetových periodik o bydlení a stavebnictví drží Media Online 60 až 70procentní podíl, na Slovensku má Media Online dokonce 80procentní podíl trhu. „Tvojdom.sk momentálně prochází raketovým rozvojem, za první kvartál jsme zaznamenali nárůst inzerce o dva tisíce procent,“ říká Semetkovský. Vzestup však hlásí i český portál, reklama, která je jediným zdrojem příjmů firmy, vzrostla za první čtvrtletí letošního roku o 28 procent na čtyři miliony korun.
Pro letošní rok plánuje Semetkovský patnácti až šestnáctimilionové tržby, průměrná návštěvnost Tvůjdům.cz by se měla zvýšit na 200 tisíc osob.