S rostoucí poptávkou roste i cena. Jedna z nejzákladnějších pouček, která se žákům a studentům ekonomických škol vštěpuje do hlavy hned od začátku. Dost možná i proto, že firmy se jí celkem běžně řídí.
Důkazem výše zmíněného budiž česká společnost Twistcafe Group, pod jejíž křídla spadají mimo jiné značky jako Trdlokafe, Bubblify, Kofi-Kofi a nově také Kytky od Pepy. Její celoevropský obrat za první dva měsíce tohoto roku se takřka vyrovnal objemu, který skupina jako taková stihla realizovat za celé jedno loňské čtvrtletí. No a právě proto, že se firmě aktuálně tolik daří, rozhodlo se její vedení k poměrně zásadní změně. V rámci „tržní stabilizace“ přistupuje Twistcafe Group ke zvýšení cen svých nově prodávaných poboček, a to napříč celou skupinou.
„Za první dva měsíce jsme podepsali prodeje dvakrát více franšíz než ve stejném období loňského roku. Pokud bychom tímto tempem pokračovali i nadále, podepíšeme jich za celý rok kolem tisíce. Náš strategický cíl ale míří zhruba na 600 nových provozoven v roce 2025,“ nechal se slyšet šéf Twistcafe Group Radek Klein.
Od avizovaného zdražení, k němuž má dojít počínaje dubnem, si spolu se svými kolegy slibuje přirozené snížení poptávky při současném zvýšení hodnoty jednotlivých franšíz pro stávající investory, kteří do nich své finanční prostředky vložili již v minulosti. „I přes vyšší cenu provozoven budeme udržovat návratnost investice řádově kratší, než například při investici do klasické nemovitosti,“ ujistil Klein vzápětí s tím, že od začátku letošního roku prodala skupina na 100 poboček v celkové hodnotě 500 milionů korun.