Zájem o leteckou přepravu se zvyšuje každoročně v celém Česku. Potvrzují to počty odbavených cestujících z Letiště Brno, které loni rostly potřetí v řadě. Podobně je na tom i pražské Letiště Václava Havla – to je dokonce téměř zpět na předcovidových číslech.
V moravské metropoli vloni konkrétně odbavili 749 153 pasažérů, meziročně o devět procent více (v Praze byl růst dvojnásobný). Nejvíce lidí prošlo letištěm celkem očekávaně v červenci a srpnu, a to více než 333 tisíc. Celkový počet pohybů letadel se v Tuřanech vyšplhal zhruba na 26 tisíc.
Od konce letošního března pak v Brně přibydou nové pravidelné linky do Říma a Malagy a rozšíří tak loňských 33 destinací na třech kontinentech. Mezi nejvytíženější cíle se loni počítal tradičně Londýn, dále turecká Antalya, egyptská letoviska Marsa Alam a Hurghada a bulharský Burgas.
Dařilo se navíc i v cargo sektoru. Nákladní lety využívají v Brně společnosti FedEx a DHL, napojení do své sítě linek zaštiťují systémem RFS (Road Feeder Service) letecké společnosti EVA Air, LOT a nově také Qatar Airways. Celkový objem odbaveného nákladu v roce 2024 mírně vzrostl na 11 800 tun.
Co se investic týče, ty letošní by měly dosáhnout opět vyšších desítek milionů korun, tedy obdobně jako loni, kdy do svého rozvoje v Tuřanech vložili celkem 78 milionů. Z této částky nejvíce peněz směřovalo do parkoviště pro cestující a rozšíření odbavovací plochy pro letadla.
„Letos plánujeme pokračovat v rozšiřování zákaznického parkoviště. Další investice poputují do rozvoje odbavovacích ploch a oprav provozních ploch. Kromě toho průběžně modernizujeme technické vybavení pro odbavování letadel, odmrazovací vozidla či nakladače kontejnerů pro cargo přepravu,“ upřesnil člen představenstva Letiště Brno Jiří Filip s tím, že v rozvojových plánech letiště se také počítá s novým zázemím pro byznys aviation.