Prodeje elektrických automobilů americké značky Tesla v Evropě v prvních dvou měsících letošního roku výrazně klesly. Vyplývá to z nejnovějších údajů Evropské asociace výrobců automobilů, podle nichž automobilka za leden a únor prodala necelých 27 tisíc vozů. Ve stejném období loňského roku jich přitom bylo přibližně 46 tisíc, což představuje pokles o 42,6 procenta.
Razantní snížení počtu prodaných aut s písmenem „T“ ve znaku je podle Business Insideru zajímavé hlavně proto, že celkové prodeje elektromobilů v Evropě naopak ve stejném období stouply o více než čtvrtinu zhruba 255 tisíc kusů. Dobře se dařilo téměř všem ostatním automobilkám, přičemž například prodeje skupiny Volkswagen se zvýšily o 4,8 procenta, zatímco v případě Renaultu byl tento nárůst 8,3procentní.
Hlavním důvodem zmíněného dění jsou tedy téměř jistě nedávné kroky šéfa Tesly Elona Muska. Nejbohatší muž světa v poslední době čelil silné kritice za své názory na válku na Ukrajině či podporu mnoha kontroverzních kroků nového amerického prezidenta Donalda Trumpa. Kromě řady výzev k bojkotu jeho automobilky už se dokonce objevily i případy vandalismu, které byly cíleny přímo na vozy Tesla.
Že se jedná o významné poškození reputace dané značky, nedávno potvrdili i analytici investiční banky JPMorgan. „Máme problém najít v historii automobilového průmyslu jakýkoliv obdobný případ, kdy jedna společnost tak rychle ztratila na hodnotě,“ napsali v polovině března američtí odborníci.