Češi jako národ pejskařů mají možnost dopřát svým čtyřnohým miláčkům zajímavou novinku. Na tuzemský trh vstupuje polská značka PsíBufet, která s sebou přináší službu fungující na bázi předplatného, v rámci níž majitelé těchto domácích mazlíčků pravidelně dostávají dodávky mražených porcí vařeného jídla sestaveného podle individuálního výživového plánu.
„Vstup na český trh je pro nás logickým krokem v rámci středoevropské expanze. Vidíme zde velký potenciál, neboť čeští majitelé psů stále více dbají na kvalitu stravy svých čtyřnohých přátel a hledají alternativy ke konvenčnímu krmivu,“ říká zakladatel společnosti Piotr Wawrysiuk, jehož značka se po několika letech růstu na polském trhu stala v roce 2023 součástí evropského lídra v čerstvém krmivu pro psy, britské firmy Butternut Box.
Celá služba funguje tak, že před zahájením dodávek vyplní majitel psa dotazník, ve kterém uvede, o jaké plemeno se jedná, jaký je věk a váha jeho čtyřnohého parťáka, jakému se těší zdravotnímu stavu a jaké aktivity běžně provozuje.
V Polsku už stravu značky PsíBufet vyzkoušelo 160 tisíc psů, přičemž napříč trhy jich PsíBufet a Butternut Box denně nakrmí přes 330 tisíc. „V Česku by do konce roku mohlo PsíBufet vyzkoušet až osm tisíc čtyřnohých strávníků. Trh s čerstvým krmivem je zde teprve na začátku, a právě proto chceme nabídnout zdejším pejskařům produkt špičkové kvality, ze surovin v potravinářské jakosti vhodné i pro lidi,“ upřesňuje Wawrysiuk s tím, že každý nový zákazník znamená také jedno jídlo pro psa v útulku.
Aby PsíBufet mohl rostoucí poptávku v regionu spolehlivě pokrýt, staví největší evropskou továrnu na čerstvé krmivo pro psy nedaleko Katovic – v jihopolském Zabrze, kde zaměstná přibližně 600 lidí. Do budoucna firma nevylučuje ani výrobu přímo v Česku.