Menu Zavřít

Jak Reebok promarnil příležitost. Místo virální kampaně zvolil mlčení a přišel o milionovou šanci oslovit český trh

10. 6. 2025
Boty Reebok
Autor: darksoul72 / Shutterstock.com

Nečekaně výhodná nabídka Reeboku, která během pár hodin zaplavila tuzemský internet, rozvířila vody nejen mezi zákazníky, ale i v oblasti spotřebitelského práva a odpovědnosti velkých značek vůči zákazníkům. Vše způsobil víkendový výprodej na jeho českém e-shopu, jenž přilákal tisíce spotřebitelů, kteří si objednali značkové zboží za mimořádně nízké ceny. Ceny v eurech se totiž nesprávně zobrazovaly jako české koruny, takže jeden pár bot vycházel ani ne na stovku.

Radost z výhodného nákupu ale rychle vystřídalo rozčarování, když společnost začala během pondělí a úterý objednávky stornovat bez adekvátního vysvětlení a s výrazným zpožděním. Reebok tak propásl šanci na oslovení mnoha potenciálních zákazníků, načež si řada odborníků začala klást otázku, proč se e-shop nepokusil nastalou situaci využít ve svůj prospěch a marketingově z ní těžit.

„Žádné velké překvapení. Nastalo to, co většina skutečných odborníků očekávala. Navzdory divokým představám komunit ze sociálních sítí to nebyl ani PR stunt a celou událost Reebok z marketingového hlediska neměl potřebu využít. Strohý technický email, který přišel, je toho důkazem. Prostě někdo v ERPu hromadně označil ‚české objednávky, zmáčkl ‚storno‘ a nic víc,“ komentuje aféru pro Euro.cz PR expert František Brož, který se mimo jiné specializuje na retailovou komunikaci.

Podle něj český trh nepatří pro Reebok mezi prioritní. Nemá tady silné týmové zastoupení, aby se dokázal chopit příležitosti a využil publicitu, které se mu v uplynulých dnech dostalo, ve svůj vlastní prospěch.

Kauza Brašnářství Tlustý aneb Jak jedním příspěvkem poškodit dobré jméno firmy a zavařit skutečně poctivým podnikatelům
Přečtěte si také:

Kauza Brašnářství Tlustý aneb Jak jedním příspěvkem poškodit dobré jméno firmy a zavařit skutečně poctivým podnikatelům

„Za tři dny se v českých médiích název značky skloňoval ve 140 samostatných článcích, a to nepočítám všechny podcasty nebo rozhlasové či televizní zpravodajství. Dosah se vyšplhal na 37,3 milionu čtenářů, diváků a posluchačů jen v redakčních zprávách, na sociálních sítích téma rezonovalo stejně silně. Pokud by tedy Reebok do komunikace vstoupil v rané fázi, měl by pravděpodobně možnost zasáhnout nadpoloviční většinu Čechů a získat prostor, který by musel jinak složitě budovat,“ uzavírá Brož s tím, že si tak brand nechal ujít šanci v hodnotě jednotek milionů korun (nikoliv eur – pro pořádek)

  • Našli jste v článku chybu?

Kvíz týdne

Retro kvíz: Poznáte historické spotřebiče z našich domácností?
1/12 otázek