K nejvíce konkurenčním evropským trhům patří Velká Británie a Irsko, podobně jsou na tom ale i německy mluvící země (DACH). A právě tam nyní míří digitální konzultační společnost FLO, jejímž zakladatelem je Jan Galgoneka a klíčovým investorem skupina Rockaway Capital. V Británii a Irsku (UKI) již expanze nabírá na obrátkách. Do regionu DACH (Německo, Rakousko a především Švýcarsko) zamíří firma následně, nyní tam postupně rozšiřuje svůj vliv.
S mezinárodní expanzí souvisí i personální změny. Marián Grofčík se nyní v rámci divize CX zaměří na expanzi v regionu UKI, Justinas Pesliak přebírá vedení Customer Experience (CX) divize a tým v oblasti Brand Experience (BX) posiluje Robert Pyrah.
„Naše ambice v Evropě jsou dlouhodobé a systematické. V UKI navazujeme na naše historické působení a chceme si zde vybudovat silnou pozici. Zároveň sledujeme příležitosti v německy mluvících zemích, kde už nyní máme cenné know-how a významné klienty,“ říká CEO FLO Andrej Hájek.
Dosavadní šéf CX Grofčík, který se v této divizi přesouvá do role ředitele pro růst, se nově zaměří na strategickou expanzi v UKI. „Výhodou FLO CX je, že v případě UKI nejde o nový trh – souběžně s naším působením v Austrálii jsme v minulosti působili i zde. Naše pozice teď bude ještě silnější díky zkušenosti z velkých projektů, jako byla implementace Salesforce pro největší českou banku, digitální transformace australského realitního giganta Domain nebo implementace AI nástrojů u mnoha významných společností,“ říká Grofčík, jenž do FLO nastoupil, když se otevírala pražská pobočka. Ta během dvou let vyrostla z nuly na čtyřicet lidí a stala se největší Salesforce konzultační společností v Česku.
Pesliak se jako nový šéf CX soustředí na inovace a lepší spolupráci mezi týmy. Začínal v datovém marketingu, ale postupně se přesunul do technologického světa, kde se zaměřil na digitální transformaci a řešení Salesforce. „Firmy dnes pracují s obrovským množstvím dat, která neustále přibývají – ale ne všechna se využívají naplno. Klíčem je umět je propojit a díky správným technologiím je využít tak, aby dávaly smysl v každém kroku interakce se zákazníkem,” uvádí.
S expanzí do UKI souvisí také posílení BX týmu FLO, do něhož Pyrah přichází coby uznávaný odborník v oblasti brand consultingu s více než 20 lety zkušeností. Kromě rozvoje značek v Británii a Irsku se bude částečně věnovat i švýcarskému trhu. Zásadním tématem je podle něj chytré využívání umělé inteligence v brandingu.
„Velkou výzvou západního trhu je jeho nasycenost – působí zde nespočet agentur s širokým spektrem služeb. Právě proto má smysl se zaměřit na specifické oblasti, jako je farmaceutický nebo automobilový průmysl, kde můžeme klientům nabídnout hlubokou expertizu a reálné výsledky,“ dodává Pyrah.