Trať na letiště a do Kladna povede částečně pod zemí. Město dalo souhlas

26. června, 11:28 - čap
26. června, 11:28

Železniční trať směrem na Kadno povede v úseku mezi Dejvicemi a Veleslavínem tunelem, město souhlasilo s jejím zahloubením. Tunelové řešení je zásadní podmínkou Prahy 6. Železnice na Letiště Václava Havla nejspíš povede dvěma jednokolejnými tunely pod pražskými Střešovicemi. Aby bylo možné v projektu pokračovat, musí Praha aktulizovat zásady územního rozvoje. Pražští zastupitelé úpravami dokumentace pověřili Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR Praha).

„Varianta tunelů je sice dražší, ale umožní začít stavět bez komplikací spojených s vlastnictvím nemovitostí, které leží blízko současné trati. Řešení těchto záležitostí by mohlo stavbu zdržet klidně i o deset let,“ řekla náměstkyně primátorky Petra Kolínská (SZ/Trojkoalice).

Investorem modernizace trati Praha – Kladno a výstavby nové části je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).


Přečtěte si o rychlodráze na letiště:

Draze a pomalu. Rychlodráha na ruzyňské letiště vyjde na 31 miliard


Modernizace trati Praha – Kladno s odbočkou na letiště může podle Kolínské zásadně přispět ke snížení automobilové a autobusové zátěže Prahy 6. „Kromě rychlého a komfortního spojení totiž nabídne i přes tisíc nových míst na záchytných parkovištích po celé délce trasy,“ dodala.

Cílem projektu je podle magistrátu vybudovat dvoukolejnou železniční trať na Letiště Václava Havla a spojit ho s centrem Prahy. Zároveň se má modernizovat stávající jednokolejná trať mezi pražským Masarykovým nádražím a Kladnem. Na Letiště Václava Havla povede nově vybudovaná odbočka ze stanice Praha-Ruzyně.

Navrhovaný železniční koridor v úseku Dejvice - Veleslavín. (Zdroj MHMP)

Vznikne šest nových zastávek. Na trase bude moci jezdit až šest párů vlaků za hodinu. Cesta na letiště z centra se zkrátí podle města na 27 minut a odpadne nutnost přestupovat. Tato varianta je podle magistrátu ve srovnání s výstavbou metra výrazně levnější, navíc vlaky budou jezdit 24 hodin denně.

Například od Kralup nad Vltavou, Nymburka, Kolína, Benešova a Berouna vedou do centra dvoukolejné elektrizované tratě, ve směru od Kladna a jeho okolí je to podle magistrátu pouze jednokolejka pro motoráky. Z Kladenska, největší středočeské aglomerace, přitom denně do Prahy dojíždí 20 tisíc lidí.

Dále čtěte:

Praha chce pořídit na ruzyňskou linku „maxibusy“. Jezdit by mohly už na podzim

Praha pokukuje po elektrobusech, jezdily by na letiště


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Ocitli jste se v cizině bez peněz? Banka pomůže, ale ne zadarmo
Nezdravé české zdravotnictví I: 4 důvody, proč odcházejí čeští lékaři do zahraničí?
Právník se slevou anebo rovnou zdarma? Víme, kde ho sehnat
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
Auta
Audi radikálně mění číselné značení modelů. Bude v tom…
Opět na scéně. Umělý benzín má zachránit spalovací motory
Opel si připravil pro Frankfurt tři světové premiéry. Překvapením nebude ani jedna
Ferrari Portofino nahrazuje Californii. Má čtyři sedačky a jede 320 km/h
Harley-Davidson drasticky překopal nabídku, Dyna a Softail splynuly v novou řadu
Technologie
Vylepšený NaSvah.cz vám poradí, kde si zalyžovat i v létě
Samsung představil Galaxy Note8. Posouvá laťku technické vyspělosti, ale i ceny
Konsolidujte těžbu! Asus vyrobil pro kryptokopy monstrózní desku s 19 sloty PCI Express
Budoucí mobily budou mít vzadu hned tři velké objektivy
Zoner Photo Studio bylo příliš levné, proto tvůrci u verze X zavedli předplatné
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít