Středočeský kraj vyzval Prahu k pozdržení parkovacích zón

19. září 2016, 19:02 - čtk
19. září 2016, 19:02

Středočeský kraj dnes vyzval pražský magistrát k pozastavení rozhodnutí o zřízení parkovacích zón v Praze 5 a 6. Podle krajských zastupitelů, kteří usnesení schválili, by zóny v těchto městských částech neměly platit, dokud nebudou vybudována odpovídající záchytná parkoviště. Další zóny by se zatím neměly zavádět, uvedl hejtman Miloš Petera (ČSSD). Podle pražské primátorky Adriany Krnáčové (ANO) pozastavení zón není řešením.

Zastupitelé pověřili Peteru jednáním s hlavním městem, dotčenými obcemi, Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) a Úřadem vlády o majetkoprávním vypořádání pro výstavbu parkovišť. Středočeské zastupitelstvo také odmítlo záměr Prahy omezit tranzitní kamionovou dopravu na území metropole v souvislosti s nedokončeným silničním okruhem a požaduje, aby hlavní město od těchto plánů upustilo.

Srpnové rozšíření zón placeného stání v Praze 5 a 6 komplikuje parkování Středočechům, kteří do metropole dojíždějí do zaměstnání. Kraj už před měsícem vyzval Prahu, aby zóny nezaváděla. Vedení města to tehdy odmítlo s odkazem na radnice, které si zóny přejí. „Do platnosti zón již zasahovat nemohu, nicméně je v kompetenci každé městské části možnost zneplatnit své zóny. Zóny jsou určeny pro obyvatele městských částí, nikoli pro komfort dojíždějících,“ řekl tehdy náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). K dnešní výzvě se vyjadřovat nechtěl.

Podle Krnáčové vycházejí zóny primárně vstříc lidem, kteří v Praze bydlí a platí daně. Při jejich odstranění by rezidenti opět neměli kde zaparkovat. „Je zajímavé, že pan Petera s tím přichází jen pár dnů před volbami, přitom o jejich zavedení ví dlouhou dobu. Nehodlám se podílet na jeho kampani a také bych mu ráda připomněla, že to byl právě Středočeský kraj, kdo dlouhou dobu blokoval dostavbu Pražského okruhu, zejména části 511,“ sdělila Krnáčová. Tyto věci spolu podle ní souvisí, protože okruh výrazně zlepší propustnost Prahy, což bude mít vliv na parkování v okrajových částech města.

Skandální neúčast

Předseda opoziční ODS Jan Skopeček novinářům řekl, že hejtman Petera je v otázce zón, ale i výstavby chybějící části Pražského okruhu a záměru Prahy zakázat vjezd kamionům do města málo aktivní a pouze reaguje na magistrátní politiku. Petera to odmítl. Pokládá ale za skandální, že mu nebylo umožněno účastnit se nedávného jednání pražské rady o těchto záležitostech. „Vidím to jako selhání a věřím tomu, že už se to nebude opakovat,“ řekl na adresu pražské primátorky Adriany Krnáčové (ANO).

Podle Petery se už do věci vložil premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD), s nímž se hejtman sejde v pátek. „Jednat bychom chtěli především o zjednodušení procesu majetkoprávního vypořádání pozemků, které nejčastěji vlastní České dráhy a SŽDC,“ uvedl hejtman.

Investory města a obce

Řešení situace vidí v rozšiřování parkovacích ploch poblíž železničních stanic. Pro tyto projekty je vyčleněna více než miliarda korun v programu integrovaných teritoriálních investic (ITI) v rámci pražské metropolitní oblasti. „Investorem těchto parkovišť budou místní samosprávy, tedy města a obce. Středočeský kraj již připravuje v rámci tohoto programu více než 3800 parkovacích míst a první výzvy by měly být vyhlášeny už v listopadu tohoto roku,“ dodal hejtman.

Petera dnes podle Skopečka získal mandát celého zastupitelstva k tomu, aby s vedením Prahy mohl jednat důrazněji a lépe hájit zájmy lidí z regionu. Pokud Praha svůj postoj nezmění, mohlo by se podle Skopečka začít uvažovat o přemístění krajského úřadu mimo území metropole.

Praha má asi dvě desítky záchytných parkovišť P+R s celkovou kapacitou přes tři tisíce stání. Nejvytíženější parkoviště jsou na metru C, třeba na Chodově nebo v Letňanech. Nejméně používané je to v Běchovicích.


Čtěte dále:

Pražské radnice si rozdělí 127 milionů z parkování

Praha 3 rozšiřuje parkovací zóny

Aplikace má Pražanům ulehčit parkování


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Technologie
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít