Praha 10 ukazuje zanedbané Slatiny jako moderní třicetitisícové město

03. listopadu 2016, 10:01 - čap
03. listopadu 2016, 10:01

Nové byty i oddychové zóny, urbanistická studie Prahy 10 překreslila lokality Bohdalec, Slatiny a brownfield Strašnice. Dokument, který radnice připravovala rok, má sloužit jako základní podklad pro rozhodování městské části o rozvoji a postupné přeměně lokality, zároveň bude fungovat jako podklad pro zpracování Metropolitního plánu.

„Architekti z 90 procent počítají na Slatinách s bytovou zástavbou, celá lokalita by se tak mohla jednou proměnit v třicetitisícové město. Dostatek prostoru by bylo věnováno oddychovým zónám, aby se lokalita stala příjemným místem pro život,“ uvedl radní Prahy 10 Bohumil Zoufalík, který má v gesci i územní rozvoj.

Klíčovým bodem návrhu je dopravní řešení rozlehlé lokality. Právě kvůli absenci tramvajové trati se investoři podle Prahy 10 o novou oblast doposud tolik nezajímali. Impulz k oživení by mohl přinést vznik nových železničních zastávek na úseku trati mezi hlavním nádražím a Hostivaří a především nová tramvajová trať. Měla by vést ulicí U Slávie, podejít železniční most a dostat se na Bohdalec s pokračováním na Spořilov nebo do Slatin. O trati chce Praha 10 vést jednání s hlavním městem, aby ji do svých plánů zahrnulo.

Současný stav rozvojového území. (Zdroj MČ Praha 10)

Studii, kterou městská část konzultovala s Institutem plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR), chce Praha 10 nyní prodiskutovat s veřejností. „S ohledem na charakter dokumentu jsme zvolili projednání formou veřejné autorské prezentace studie a následných dní otevřených dveří, během kterých bude možné za přítomnosti autorů návrhu diskutovat či vznášet připomínky k představenému dokumentu,“ sdělil radní Zoufalík. Současně bude hlavní výtah urbanistické studie k nahlédnutí na webu městské části s možností zasílání komentářů. 

Slatiny začaly vznikat v roce 1924. V domech žili váleční veteráni a dělníci, kteří stavěli železnici. Kolonie dodávala pracovní sílu pro vršovickou průmyslovou zónu. V 50. a 60. letech bylo mnoho domů zbouráno. V rozsáhlé lokalitě jižně od seřaďovacího nádraží Praha-Vršovice platí stavební uzávěra.

Více z Prahy 10:

Starosta Prahy 10 Novák: Ďolíček se podaří zachránit

Radnice Prahy 10 spouští rekonstrukci Heroldových sadů


Mohlo by vás zajímat

Finance
Co je třeba mít při silniční kontrole u sebe, abyste nedostali pokutu?
6 tipů, jak co nejlevněji vyměnit peníze v zahraničí na dovolené
Kde všude můžete v Česku prohlásit: „Zaplatím to bitcoinem“
ČNB reguluje výši hypoték. Kolik mohou banky půjčovat v zahraničí?
Vyřizování dětského pasu nenechávejte na poslední chvíli. Rychlopas se prodraží.
Auta
Maserati GranTurismo se dočkalo dalšího faceliftu. Nástupce…
Historicky nejrychlejší Jaguar pro běžný provoz má 600 koní a maximálně jede 322 km/h
Aston Martin DB11 dostal osmiválec 4,0 l bi-turbo od Mercedesu AMG
Galerie na středu: Vyplatí se nejoblíbenější auta s dieselem? Jen když najedete stovky tisíc km
Prohlédli jsme si nový Opel Grandland X. Jak prostorný je uvnitř? (první dojmy)
Technologie
Další velký útok ransomwaru zasáhl nezáplatované počítače. Nejvíce je postižena Ukrajina
Čtečky otisků schované v displejích přijdou příští rok. Umožní to tato technologie
Prohlížeč Vivaldi konečně dostane synchronizaci
AMD vydalo první Vegu 10, poloprofi kartu Radeon Vega Frontier Edition za 999$. Bez recenzí
Facebook ovládá celý svět. Má již 2 miliardy uživatelů
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít