Stát kvůli mýtné smlouvě přichází o vlastnická práva k softwaru, tvrdí SkyToll

09. listopadu 2016, 18:46 - čtk
09. listopadu 2016, 18:46

Dodatky k mýtné smlouvě s Kapschem, které ministerstvo dopravy podepsalo letos v srpnu, upravují špatně vlastnická práva k aktualizacím softwaru. Stát tak podle slovenského výběrčího mýta společnosti SkyToll nebude mít vlastnická práva například na zavedení jednotné mýtné služby EETS. Zároveň smlouva neřeší platby za nadměrné přepravy po dálnici. Ministerstvo dopravy i společnost Kapsch ale názor SkyTollu popírají.

„Dodatky ke smlouvě s Kapschem otevřely poprvé cestu k otevřené soutěži na provozovatele mýta, řekl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold. To, co nyní uvádí SkToll v rámci svého konkurenčního boje, je zcela zavádějící a po podrobném přečtení smlouvy je zřejmé, že to není pravda. Nadměrné přepravy smlouva zajišťuje. Rovněž po zavedení EETS bude stát mít stát všechny potřebné zdrojové kódy k systému, který vlastní, dodal mluvčí.

Dále podle SkyTollu, který dlouhodobě usiluje o správu českého mýtného systému, není pravda, že tříletý provoz vyjde na 5,27 miliardy korun. K ceně je totiž nutné započíst bonusy vyplývající z efektivity výběru, která se dlouhodobě blíží sto procentům. Kapsch tak pravděpodobně získá další stovky milionů korun za to, že výběr efektivita výběru mýta přesáhne stanovených 97 procent. V současnosti jde ročně o částku zhruba 200 milionů korun.

Ministerstvo dopravy počítá s vypsáním nového tendru na provozovatele mýta v polovině příštího roku. Tříletý tendr s Kapschem, který úřad podepsal letos koncem srpna, má ministerstvu uvolnit ruce na přípravu a dokončení soutěže, ve které budou moci zájemci státu nabídnout libovolnou technologii, tedy i satelitní, kterou nabízí právě SkyToll.

Milionová pokuta pro ministerstvo dopravy je podle SkyToll nízká. Čtěte více:

Výběrové řízení na mýto nebude ani za tři roky, obává se SkyToll

EETS umožňuje kamionům projíždět celou Evropou s jedinou elektronickou palubní jednotkou (OBU) schopnou komunikovat se všemi lokálními mýtnými systémy. Nyní potřebují kamiony zpravidla pro každý mýtný systém jinou mýtnou krabičku.

Mýtné se v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a vybraných částech silnic první třídy. Za devět let provozu se tak vybralo téměř 70 miliard korun. Původní kontrakt s Kapschem vyprší na konci letošního roku.


Čtěte také:

Smlouva s Kapschem hrozí průšvihem, Ťok nemá plán B

Slovenský SkyToll žene Kapsch a české mýto do Bruselu


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Zisky mobilních operátorů? Přes 10 miliard korun ročně
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Kdy jsou vaše peníze na internetbanking v ohrožení?
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Auta
Bentley si myslí, že speciálních edicí není nikdy dost.…
Auto za průměrný plat? Jde to, ale musíte slevit z mnoha požadavků
Rolls-Royce dnes představí nový Phantom. Premiéru můžete sledovat živě
Transfăgărășan s Mazdou MX-5 je zážitek, na jaký se jen tak nezapomíná
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První majitelé se dočkají v říjnu
Technologie
Microsoft bude vyplácet solidní odměny za nalezené díry nejen ve Windows
Velká aktualizace ovladačů u AMD. Mnohé novinky pro hráče, GPU Profiler pro vývojáře
Podoba referenčního Radeonu RX Vega je venku. AMD ho chce stavět proti GTX 1080
Ransomware v posledních dvou letech vydělal přes 25 milionů dolarů
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Bar na nových Macboocích Pro
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít