Koncept BMW Lac Rose vzdává hold Dakaru a naznačuje chystaný model

14. června 2016, 08:00  -  Jiří Červenka
14. června 2016, 08:00

Motocyklová divize značky BMW pokračuje v retro mánii. Nyní oživuje styl a estetiku původního cestovního endura R 80 G/S z 80. let.

Velké cestovní enduro BMW R 1200 GS je nejprodávanějším jednostopým „bavorákem“ a podle dostupných dat zároveň nejprodávanějším velkým motocyklem na světě. Na počátku stál mnohem skromnější model R 80 G/S, který v 80. letech spojil – na tehdejší dobu velmi troufale – cestovní schopnosti s potenciálem jízdy mimo zpevněné silnice. Závodní verze připravené firmou HPN třikrát za sebou ovládly motocyklovou část legendární rallye Paříž-Dakar.

Detaily konceptu odkazují na estetiku dakarských speciálů z 80. let

Nový koncept BMW Motorrad Concept Lac Rose je připomínkou této slavné éry. Na březích Lac Rose (francouzsky Růžové jezero) severovýchodně od Dakaru býval cíl závěrečné etapy pouštního maratónu. Technicky je koncept víceméně totožný se sériovým modelem R nine T, stylingem však připomíná někdejší soutěžní speciály.

Kulaté světlo s malým štítkem, bachratá nádrž a brašna na nářadí za krátkým sedlem působí velmi nostalgickým dojmem. Startovní číslo 101 odkazuje na stroj, s nímž v roce triumfoval na Dakaru Gaston Rahier.

Podle britských MCN bude po konceptu následovat i produkční model

Stejně jako u R nine T a z něj odvozeného Scrambleru pohání vzduchem a olejem chlazený plochý dvouválec 1,2 l zadní kolo prostřednictvím kloubového hřídele. Kombinace motoru „boxer“ a kardanu byla pro BMW typická tehdy stejně jako dnes.

Firma ani slůvkem nenaznačuje možnost sériové výroby. Obvykle dobře informovaný britský motocyklový týdeník MCN však tvrdí, že takovýto nebo velmi podobný model je na pořadu dne. Odhalen má být v listopadu na motosalonu v Miláně spolu s dalšími dvěma novinkami retro řady R nine T: základním modelem zamýšleným jako základ pro přestavby a „café racerem“ s nižšími řídítky a polokapotáží.

V obchodně úspěšném modelu R nine T nalezla značka BMW způsob, jak udržet na trhu technicky překonanou starší generaci pohonu. Aktuální generace modelů s plochým dvouválcem již přešla na vodní chlazení, jiná je i konstrukce spojky nebo kloubového hřídele.


Čtěte dále:

Skútry Vespa slaví sedmdesátku. Z levného dopravního prostředku se stala stylová značka

Indian Chieftain Dark Horse je černou ovcí ikonické značky

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Návod, jak zatočit s neplatiči alimentů
Jak se vám zvýší splátka hypotéky při refinancování?
8 mýtů, kterým při placení sociálního pojištění nevěřte
Týkají se vás nedoplatky na daních? Pozor, exekutoři už je začali vymáhat
Auta
Video: To nejlepší z Goodwood Revival 2017
Také Toyota Auris (ne)míří do terénu. Verze Freestyle přidává plasty, ale nic dalšího
Už i Hyundai přechází na uhlíková vlákna, prozrazuje nový patent
Mazda představila svou Škodu Kodiaq. Sedmimístná CX-8 ale do Evropy nemíří
Hyundai i30 N se už vyrábí. Do konce roku vznikne pouze 1450 exemplářů
Technologie
Na nereferenční Radeony RX Vega se může čekat až do půlky října, výrobci nemají čipy
Některé počítače HP se po servisní aktualizaci Windows 10 spouští až 10 minut
Tohle by mohla být revoluce. Pi Charger slibuje první opravdu pohodlné bezdrátové nabíjení
Ovladač od Nvidie způsobuje problémy s Nočním osvětlením [Windows Insider]
Naděje v kauze drahých pamětí. Výrobci DRAM konečně investují do zvýšení kapacit
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít