Indian Chieftain Dark Horse je černou ovcí ikonické značky

12. května, 15:00  -  Jiří Červenka
12. května, 15:00

Tradiční americké motocykly nevyrábí jen Harley-Davidson. Nedávno znovuzrozená značka Indian stále rozšiřuje nabídku a podobně jako Harley přitom dovedně kombinuje nostalgii s inspirací na scéně nezávislých motocyklových úpravců.

Americký výrobce motocyklů Indian představuje nejnovější model řady 2016, Chieftain Dark Horse. Nezasvěcený by řekl, že jde jen o jiné barevné provedení modelu Chieftain, který je zase jen lehce modifikovanou verzí klasického cruiseru Chief. Technicky je to sice pravda, ale takhle to u amerických značek nefunguje. Stejně jako známější Harley-Davidson využívá Indian strategii velkého počtu modelových variant na malém počtu konstrukčních platforem.

Takové motocykly jsou pak technicky skutečně téměř stejné, ale svým stylingem, vybavením a estetikou jsou předurčeny k jinému použití a oslovují jinou skupinu zákazníků. Takže zatímco standardní Chieftain sází na tradiční kombinaci hlubokého laku, blýskavého chromu a opulentního sedla s třásněmi, nový Dark Horse jako by vyjel z tajné dílny motocyklových desperátů: začerněný motor, začerněný výfuk, zlověstně matný lak a minimalistické jednomístné sedlo v kombinaci s vysokými řídítky.

Standardní Chieftain (vlevo) a nová varianta Dark Horse

Indian počítá s tím, že majitelé budou Chieftain Dark Horse dále upravovat. A aby zbytečně neutráceli peníze u některého z bezpočtu výrobců dílů a doplňků, rovnou nabízí bohatou kolekci všelijakých stylingových i funkčních vylepšení ze svého katalogu originálního příslušenství. Stejně to dělá i Harley a je to dobrý byzns, zákazníci rádi utratí nemalé peníze za přizpůsobení motocyklu k obrazu svému. Pozitivní dopady trendu individualizace na hospodářský výsledek objevují v posledních letech také tradiční evropské motocyklové značky jako Triumph, Moto Guzzi nebo i BMW.

Technika motocyklu nic nového nepřináší, ale to ani není potřeba. Poctivě žebrovaný vidlicový dvouválec Thunder Stroke 111 (kubických palců, čili 1811 cm3) sklízí chválu za autentický zvuk a důrazný zátah. Aby ne, vždyť monstrózní točivý moment 139 Nm je k dispozici už v 2600 otáčkách.

Masivní rozvor 1668 mm a hmotnost 364 kg naznačují, že na svižné kličkování mezi auty nebude Chieftain Dark Horse to pravé ořechové, ale dosavadní Indiany mají (na poměry své kategorie) velmi dobrou ovladatelnost a není důvod předpokládat, že nový model bude v tomto směru výjimkou.

Začerněné jsou nejen „plechy“, ale i motor; tradiční emblém indiána na blatníku; audiosystém se dodává standardně

V základní výbavě nabízí model uzamykatelné kufry, tempomat, audiosystém včetně Bluetooth, ABS i „bezklíčové“ startování. (Podobně jako u aut stačí mít klíč někde u sebe, motocykl jeho přítomnost rozpozná a umožní odemknutí/nastartování.)

Ceny novinky pro český trh dosud zveřejněny nebyly. Standardní Indian Chieftain stojí 757 900 Kč, Dark Horse bez sedadla spolujezdce a četných chromovaných ploch by mohl být o něco levnější. Ale ne o mnoho.

Motocykly Indian se v letech 1901-1953 vyráběly ve Springfieldu ve státě Massachusetts. V meziválečném období slavila firma mnohé úspěchy na trhu i na sportovním poli, po druhé světové válce se ale neúspěšně pokusila přeorientovat na malé motocykly a začátkem padesátých let dospěla ke krachu. V roce 2006 značku oživila britská investiční společnost Stellican Limited. Postavila novou továrnu v Severní Karolíně a v roce 2009 uvedla na trh novodobý model Chief. V dubnu 2011 firmu převzal americký průmyslový koncern Polaris (vyrábí mj. motocykly Victory). Přestěhoval výrobu do Iowy a v roce 2013 začal prodávat nový Chief vlastní konstrukce, už s motorem Thunder Stroke 111. V roce 2015 přibyla ještě menší a lehčí řada Scout.


Čtěte dále:

Pět luxusních motorek, kvůli nimž si budete chtít konečně udělat papíry

Nový Sportster 1200 Roadster je Harley, jaký tu dlouho chyběl

Mohlo by vás zajímat

 Geolog Václav Cílek (foto Martin Pinkas/Euro)

Václav Cílek: Ocitáme se ve světě nerovnováhy

Hongkong - ilustrační foto

Ekonomicky nejsvobodnější zůstává Hongkong, Česko si výrazně polepšilo

 Twitter

Twitter je krok od převzetí. Zájem může mít Google i Salesforce

 Ilustrační foto

MMF: Řecko potřebuje výrazně snížit dluhovou zátěž

 Budova německé Commerzbank v Hamburku

Commerzbank bude propouštět. O práci přijde 5 tisíc lidí

Krávy, ilustrační foto

Čína zrušila zákaz hovězího z USA. Lační po mase z ciziny

  • Vlastimil Harapes: Nemám rád cyklostezky a chci zakázat…

  • František Stárek: Už jsem si myslel, že budu v klidu

  • Karolína Topolová: Dovoz ojetých aut se nevyplatí

  • Alexandra Kala: Sleva je u mě zakázané slovo

  • Radka Dohnalová: Lídři by měli rozvíjet své talenty a…

  • Václav Cílek: Vyhnuli jsme se Kurdistánu

  • Petr Lávička: České maso bývá předražené

  • Michal Horáček: Jen já a lidi

  • Miroslav Bárta: Káhiru dobylo jenom pár set jezdců

Hry pro příležitostné hráče