Zpoplatněný obsah jako překážka? V USA zachraňuje noviny

Tomáš Lemešani 30. září 2016, 12:38  -  lem
30. září 2016, 12:38

Zavedení zpoplatněného obsahu zachraňuje americká média. Zatímco tradiční média přístup k informacím hromadně zamykají, nová digitální média se platebním bránám vyhýbají.

Zpoplatnění obsahu pomohlo zachránit deníky The New York Times či Financial Times. Alespoň to tvrdí studie Businessinsideru. Zatímco zavedená média, která na kolena položila krize tisku, díky platebním bránám snížila ztrátu a ožívají, bulvární weby ve Spojených státech neprožívají nejlepší období.

Vzhledem k zavedení platebních bran u konkurence očekávaly weby s volným obsahem nárůst čtenářského zájmu a zvýšený prodej reklamy. Mýlily se. Jejich příjmy stagnují a weby zvažují, jak se závislosti na penězích z reklamy zbavit. Zklamání z výsledku otevřeně přiznala digitální média BuzzFeed a Vox.

Vývoj trhu je však dvousečný. Konzervativní média zpoplatnila zpravodajský obsah. Bulvární média zase nabízejí bezplatný zábavní obsah. Podle průzkumu American Press Institute je přitom za zpravodajství ochotných platit pouze 25 procent čtenářů, přičemž za zábavní obsah by zaplatilo až 55 procent z nich. Ani jedna ze stran proto nevyužívá potenciál, který platební brány nabízejí.

Očekávání inovací

Odborníci předpokládají, že trh platebních bran přejde v krátké době výraznou obměnou. Prodej klasického měsíčního předplatného bude prý passé. Do popředí se dostanou nové dynamičtější druhy zpoplatnění jako mikroplatby za jeden článek nebo pár hodin, případně uživatelská výměna dat. Zpoplatněním budoucnosti můžou být také různé druhy prémiových členství, které pro čtenáře vytvoří víc médií v balíčku.

Průzkum ukázal paradox, že zatímco většina starších konzervativních vydavatelů již aplikovala digitální platební brány, k tomuto kroku přistoupila jenom hrstka nových digitálních médií. V loni zavedlo nějakou formu exkluzivního obsahu až 77 z 98 amerických novin, které jsou součástí American Press Association.


Čtěte také:

Guardian v USA propustí třetinu lidí. Prý kvůli Googlu a Facebooku

Média loni nejčastěji prezentovala polostátní podniky

Ovládají média svět?


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Papíry jsme jim nevytiskli aneb o reálném založení chovné stanice
Připojištění na dovolenou? Nutnost nebo zbytečnost?
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Která země má nejdražší tarify ve střední Evropě? ČR nebo Polsko?
Co je dobré vědět o základní daňové slevě?
Auta
Evropská komise vyšetřuje BMW, Mercedes a VW kvůli údajnému…
Mercedes vymění DTM za elektrické formule. Ostrý start plánuje na rok 2019
Subaru WRX STI proletělo Nürburgring téměř stejně rychle jako Porsche 918 Spyder
Mazda poprvé ukázala nový crossover CX-8. Bude to vlajková loď pro Japonsko
Bentley Continental GT Galene Edition je silniční jachta pro 30 movitých zákazníků
Technologie
AMD se díky kryptotěžařům a Ryzenu dostalo v druhém čtvrtletí do zisku – tedy skoro
Objevily se výsledky Radeonů RX Vega v 3DMarku. Start prodejů přesně za dva týdny?
Skype 5.4 pro Linux přidává podporu pro skupinové videohovory
Nvidia už má Tesly s čipy Volta, rozdala první karty výzkumníkům umělé inteligence
Čína blokuje WhatsApp, Rusko po jeho vzoru hodlá blokovat služby VPN a proxy
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít