Zpoplatněný obsah jako překážka? V USA zachraňuje noviny

Tomáš Lemešani 30. září 2016, 12:38  -  lem
30. září 2016, 12:38

Zavedení zpoplatněného obsahu zachraňuje americká média. Zatímco tradiční média přístup k informacím hromadně zamykají, nová digitální média se platebním bránám vyhýbají.

Zpoplatnění obsahu pomohlo zachránit deníky The New York Times či Financial Times. Alespoň to tvrdí studie Businessinsideru. Zatímco zavedená média, která na kolena položila krize tisku, díky platebním bránám snížila ztrátu a ožívají, bulvární weby ve Spojených státech neprožívají nejlepší období.

Vzhledem k zavedení platebních bran u konkurence očekávaly weby s volným obsahem nárůst čtenářského zájmu a zvýšený prodej reklamy. Mýlily se. Jejich příjmy stagnují a weby zvažují, jak se závislosti na penězích z reklamy zbavit. Zklamání z výsledku otevřeně přiznala digitální média BuzzFeed a Vox.

Vývoj trhu je však dvousečný. Konzervativní média zpoplatnila zpravodajský obsah. Bulvární média zase nabízejí bezplatný zábavní obsah. Podle průzkumu American Press Institute je přitom za zpravodajství ochotných platit pouze 25 procent čtenářů, přičemž za zábavní obsah by zaplatilo až 55 procent z nich. Ani jedna ze stran proto nevyužívá potenciál, který platební brány nabízejí.

Očekávání inovací

Odborníci předpokládají, že trh platebních bran přejde v krátké době výraznou obměnou. Prodej klasického měsíčního předplatného bude prý passé. Do popředí se dostanou nové dynamičtější druhy zpoplatnění jako mikroplatby za jeden článek nebo pár hodin, případně uživatelská výměna dat. Zpoplatněním budoucnosti můžou být také různé druhy prémiových členství, které pro čtenáře vytvoří víc médií v balíčku.

Průzkum ukázal paradox, že zatímco většina starších konzervativních vydavatelů již aplikovala digitální platební brány, k tomuto kroku přistoupila jenom hrstka nových digitálních médií. V loni zavedlo nějakou formu exkluzivního obsahu až 77 z 98 amerických novin, které jsou součástí American Press Association.


Čtěte také:

Guardian v USA propustí třetinu lidí. Prý kvůli Googlu a Facebooku

Média loni nejčastěji prezentovala polostátní podniky

Ovládají média svět?


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Dovolená bez problémů? Tak to pozor na peníze, dopravu a exotiku
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Auta
Ken Block opět divočí s Fiestou, tentokrát v terénu
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní problém
Mazda připravuje čtyřválec se třemi turby, jedno bude elektrické
BMW M5 (G30) oficiálně: Má 600 koní, vypínatelný pohon všech kol a jede 305 km/h
Jak vybrat pneumatiky na auto: Základní otázky a odpovědi
Technologie
Procesory Coffee Lake pro desktop přijdou na trh v říjnu, signalizuje Intel
Virtuální realita je dostupnější. HTC Vive zlevňuje o 7000 Kč
Otázky a odpovědi: Jak vybrat pneumatiky na auto?
Google prý po dvou letech uvede další vlastní počítač
Stvořen k přetaktování. HP představilo svůj nejlepší notebook pro hráče
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít