Odbory Škodovky varují: Odklon od konvenčních motorů nás bude stát místa

10. listopadu 2016, 11:39 - čtk
10. listopadu 2016, 11:39

Chystaná změna výrobního režimu koncernu Volkswagen se dotkne i Škody Auto, konkrétně motorárny v Mladé Boleslavi a výrobny převodovek ve Vrchlabí. O práci by mohli přijít ti, kteří jsou ve výrobě konvenčních motorů. Píše to dnes týdeník Škodovácký odborář.

Hlavním cílem změn Volkswagenu, který potřebuje v příštích pěti letech ušetřit osm miliard eur (asi 216 miliard korun), bude výroba pohonů na elektřinu. S tím je spojeno zavření současných výroben motorů a převodovek, kvůli čemuž chce koncern zrušit několik tisíc pracovních pozic přímo v továrnách.

„Jsme v dozorčí radě firmy Škoda a je nám říkáno, že do roku 2025 začneme vyrábět elektromotory s ohledem na povinné snižování emisí. A je logické, že ti, kteří dnes vyrábějí konvenční motory, o tuto konkrétní práci přijdou,“ uvedl předseda Podnikové rady Jaroslav Povšík. Dodal, že v koncernu Volkswagen je mnoho lokalit, kde se motory vyrábějí. „Tam už nyní dochází k souboji o výrobní program, o pracovní místa,“ poznamenal.

V polovině října byl v německém Volkswagenu představen takzvaný Pakt budoucnosti. Tato smlouva má zajistit výrobní program pro německé továrny a budoucnost pro jejich zaměstnance. Odboráři Škody Auto ale upozorňují, že změna výrobního programu zasáhne nejen Německo, ale i další koncernové značky. „Nás proto zajímá, proč je to smlouva jen o německých závodech, ale o ostatních lokalitách jako například Györ, Mladá Boleslav a Vrchlabí tam nebylo ani slovo,“ řekl Povšík. Smlouva by mohla být přijata a ratifikována ještě v letošním roce.


Více ze světa automobilů čtěte na webu Autobible.cz


Podle Povšíka strach o pracovní místa rozděluje i samotné odboráře, kteří se snaží hájit vlastní členy a lokality. Dodal, že je potřeba přijmout řadu opatření. Jako příklad uvedl, že se mladoboleslavský podnik musí pokusit získat pro své továrny co nejvíce nových produktů a zakázek.

Přechod na elektrické pohony souvisí s dopadem takzvané dieselgate, tedy s dřívějšími problémy s emisemi dieselových motorů. Právě to podle týdeníku urychluje posun k použití elektrické energie.

Šéf závodní rady Volkswagenu Bernd Osterloh v říjnu uvedl, že automobilka by mohla po dobu deseti let rušit až 2500 pracovních míst ročně prostřednictvím předčasných odchodů zaměstnanců do penze. V současnosti Volkswagen po celém světě zaměstnává přes 610 tisíc lidí. Škoda Auto v současnosti zaměstnává v českých závodech zhruba 27 tisíc lidí, z toho dva tisíce cizinců.

Volkswagen, jehož součástí je i česká Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. Koncern loni v září přiznal, že po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut instaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí. Aféra se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda.

Čtěte dále:

Volkswagen kvůli elektromobilům zruší desetitisíce pracovních míst

Volkswagen dál šetří: v plánu má uspořit 100 miliard ročně

VW hodlá zrušit 25 tisíc pracovních míst, zaměstnance pošle do důchodu


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Ve čtvrtek je svátek! Obchody zůstanou zavřené
Úsporné bydlení: do čeho investovat, abychom ušetřili
Nelíbí se vám na vysoké? Studium můžete ukončit, změnit nebo přerušit
Nová občanka rychle a bez problémů
Kdy máte v práci nárok na placené volno?
Auta
Ministr Ťok hraje mrtvého brouka. O přínosu měření na…
Volkswagen T-Roc dostal konečně údaje o motorech a v Německu už i ceny
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo je nejšílenější kombi na světě
Pět dobrých, ale nesmírně rizikových ojetin, které vás mohou stáhnout z kůže
Subaru S208 je rychlejší a ostřejší STI se silnějším motorem. U nás nebude
Technologie
Nabíjet budeme i oblečení. Levi’s ušil chytrou bundu s technologií od Googlu
K Windows 10 ve verzích 1703 a 1607 míří malé opravné balíčky
Nová konzole od Atari bude herní PC s Linuxem a procesorem AMD. Máme první fotky
Microsoft spolu s Facebookem propojil Evropu a USA superrychlým podmořským kabelem
Nadella potvrdil, že byl proti akvizici Nokie. Nevěřil, že je potřeba třetí mobilní ekosystém
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít