Mitsubishi přiznala manipulace při testech se spotřebou paliva

20. dubna, 11:15 - čtk
20. dubna, 11:15

Japonská automobilka Mitsubishi Motors našla důkazy, že její zaměstnanci podváděli u některých modelů při testech, které mají zjistit spotřebu paliva. Manipulace se týká asi 625 tisíc vozů, jsou mezi nimi hlavně modely, které pro Mitsubishi dodával konkurenční Nissan Motor. Ten na nesrovnalosti přišel.

Šéf automobilky Tecuro Aikawa se na tiskové konferenci omluvil všem zákazníkům. Oznámil rovněž, že firma zatím pozastavila výrobu a prodej modelů, kterých se manipulace dotýká. Jsou to modely eK a eK Space a Dayz Roox, tedy tzv. minivozy, což jsou vozy s obsahem motoru do 660 kubických centimetrů, které jsou oblíbené hlavně díky nízké spotřebě. Problém se vztahuje na vozy vyrobené od března 2013.

Problém byl odhalen, když Nissan upozornil na nesrovnalosti v údajích. Mitsubishi proto provedla interní kontrolu a zjistila, že údaje o tlaku v pneumatikách byly zfalšovány, aby spotřeba vypadala lépe, než ve skutečnosti je. Automobilka nyní zjišťuje, zda byly údaje upravené také u automobilů prodávaných v zahraničí.

„Budeme zjišťovat, proč se tak stalo a zabráníme opakování,“ prohlásil Aikawa. „Budeme informovat naše zákazníky. Cítím se strašně, že dostali špatná čísla,“ dodal. Zatím není jasné, jak hodně byly údaje o spotřebě upraveny.

Mitsubishi se již několik let snaží získat zpět důvěru zákazníků, o kterou přišla po skandálu s defekty na počátku tohoto století. Skandál vypukl poté, co se ukázalo, že automobilka od 70. let zatajovala problémy svých vozů, jako selhávání brzd, spojky či vadných palivových nádrží.

Zpráva od Mitsubishi přichází v době, kdy automobilový průmysl čelí zvýšeným kontrolám kvůli skandálu Volkswagenu s podváděním při emisních testech. Volkswagen loni přiznal, že do vozů s naftovými motory instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Po celém světě se skandál týká zhruba 11 milionů naftových aut.


Čtěte dále:

Auta „bez řidiče“ nepotřebují světla, vidí i potmě

Apple pracuje v Německu na projektu elektrického auta

Prodeje Volkswagenu navzdory vyššímu odbytu v Číně klesly

Mohlo by vás zajímat

 Václav Liška, Aukro.cz, CEO

Aukro zpět v českých rukou. Polovinu koupil zakladatel Liška

 Andrej Babiš se musí omluvit hejtmanovi Miroslavu Novákovi

Omlouvat se hejtmanovi za „tunel“ Babiš nehodlá. Plánuje odvolání

Budova bývalé Živnostenské banky v Praze, sídlo společnosti CEFC Investment (Europe)

Ztráta na úvod. Čínská CEFC loni v Evropě prodělala 120 milionů

 Zdeněk Radil

Radil skončil v představenstvu Pivovarů Lobkowicz

Euro exkluzivně
Airbus A-319 vládní letky na ploše letiště v Praze-Ruzyni.

Servis „vládních“ airbusů za půl miliardy obstará firma Glomex MS

 SUV Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq vs. 10 dalších SUV: Srovnání klíčových vlastností

  • James Cusumano: Pochybuji, že Elvis žije

  • Vlastimil Harapes: Nemám rád cyklostezky a nejraději bych…

  • František Stárek: Už jsem si myslel, že budu v klidu

  • Karolína Topolová: Dovoz ojetých aut se nevyplatí

  • Alexandra Kala: Sleva je u mě zakázané slovo

  • Radka Dohnalová: Lídři by měli rozvíjet své talenty a…

  • Václav Cílek: Vyhnuli jsme se Kurdistánu

  • Petr Lávička: České maso bývá předražené

  • Michal Horáček: Jen já a lidi

Hry pro příležitostné hráče