Prodeje Volkswagenu navzdory vyššímu odbytu v Číně klesly

15. dubna, 10:00 - čtk
15. dubna, 10:00

Prodej osobních automobilů značky Volkswagen se v prvním čtvrtletí meziročně snížil o 1,3 procenta na 1,46 milionu aut. K poklesu odbytu hlavní značky největší evropské automobilky přispěla nižší poptávka v Evropě či v Severní a Jižní Americe. Oproti tomu odbyt na největším trhu v Číně stoupl. Automobilka, která se potýká s následky rozsáhlého skandálu s měřením emisí, to uvedla v páteční zprávě.

V Evropě dodal Volkswagen zákazníkům v prvním čtvrtletí o 0,2 procenta méně aut této značky než před rokem, na domácím trhu v Německu dokonce o 3,8 procenta. Ve střední a východní Evropě sice dodávky za čtvrtletí vzrostly, ale v hospodářské recesi se zmýtajícím Rusku klesl prodej o 12,5 procenta.

Ve Spojených státech, kde se emisní skandál loni na podzim rozhořel, dodala automobilka ve čtvrtletí o 12,5 procenta méně volkswagenů než před rokem. V celé Severní Americe se odbyt od ledna do března snížil o 6,5 procenta.

Dodávky v Číně stouply

Naopak dodávky v Číně, která je největším automobilovým trhem světa, stouply o 6,5 procenta na 722 800 vozů. Značka zde tak zaznamenala vůbec nejlepší výsledek za první čtvrtletí od chvíle, kdy před více než 30 lety vstoupila na čínský trh.

V samotném březnu dodala automobilka zákazníkům po celém světě 543.700 volkswagenů, tedy o 2,7 procenta méně než před rokem. Ve srovnání s propadem o 4,7 procenta v předešlém měsíci ale pokles zpomalil.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že v rámci celé skupiny software instaloval do zhruba 11 milionů aut s naftovým motorem.

Mohlo by vás zajímat

 Nicolas Sarkozy

Sarkozy by se pokusil zvrátit brexit novou smlouvou o EU

Uber - označení nástupní plochy v americkém Portlandu

Uber chce globálně rozvážet jídlo. Vstoupí do více než dvacítky zemí

 Policie (ilustrační foto)

Zavedení kontroly hranic může trvat pět hodin, ukázalo cvičení

Řecké pobřeží (ilustrační obrázek)

Čedok vrací polovinu v Eso travel původnímu majiteli

 Radmila Kleslová (ANO)

Piráti žalují České dráhy. Kvůli Kleslové

Těžba ropy (ilustrační foto)

4 překážky na cestě ke stabilnímu trhu s ropou

  • James Cusumano: Pochybuji, že Elvis žije

  • Vlastimil Harapes: Nemám rád cyklostezky a nejraději bych…

  • František Stárek: Už jsem si myslel, že budu v klidu

  • Karolína Topolová: Dovoz ojetých aut se nevyplatí

  • Alexandra Kala: Sleva je u mě zakázané slovo

  • Radka Dohnalová: Lídři by měli rozvíjet své talenty a…

  • Václav Cílek: Vyhnuli jsme se Kurdistánu

  • Petr Lávička: České maso bývá předražené

  • Michal Horáček: Jen já a lidi

Hry pro příležitostné hráče