Kofole loni klesly tržby téměř o tři procenta. V Polsku měnila obchodní model

20. března, 18:16 - čtk
20. března, 18:16

Nápojářské skupině Kofola loni klesly tržby meziročně o 2,7 procenta na sedm miliard korun. Snížily se rovněž její provozní zisk, a to o 8,2 procenta na 541 milionů korun, a ukazatel EBITDA (zisk před započtením úroků, daní a odpisů) o 3,5 procenta na 1,06 miliardy korun. Za poklesem tržeb je podle Kofoly změna obchodního modelu v Polsku, kde firma zefektivnila svou výrobu a zavřela jeden ze tří výrobních závodů.

„Výsledek je v souladu s naším očekáváním. Předchozí sezona byla díky počasí extrémně vydařená a navázat na ni stejným tempem byl tvrdý oříšek. Vedle toho jsme se museli postavit čelem k situaci v Polsku, což přineslo dodatečné komerční náklady, zejména v marketingu,“ uvedl finanční ředitel skupiny Daniel Buryš.

Kofola uvedla, že v Česku, na Slovensku i v adriatickém regionu se jí loni dařilo a při vyloučení Polska tam tržby skupiny meziročně vzrostly o 7,8 procenta a ukazatel EBITDA o 6,6 procenta. Největším tahounem tradičně byla značka Kofola, dále značky Rauch, Vinea a Radenska.

Na konci loňského roku Kofola prostřednictvím slovinské skupiny Radenska dokončila akvizici chorvatského producenta minerálních vod Studenac. Radenska se členem skupiny Kofola stala předloni.


O kofole čtěte více:

Kofole klesly tržby i zisk, v Polsku chystá velkou ofenzivu

Kofola stojí před rozvodem

Kofola posiluje na Balkáně. Kupuje chorvatskou minerálku Studenac


Narostla další značka UGO, která prostřednictvím 73 UGO Freshbarů a Salaterií zvýšila tržby meziročně o 53 procent, což je nárůst o více než 100 milionů korun. „V roce 2017 bude UGO nadále rozvíjet koncept UGO Salaterií a připraví jej do formy franšíz. Chce také investovat do otevírání nových UGO Freshbarů a rozšířit distribuční místa pro UGO paskalizovanou šťávu v lahvičkách,“ sdělila Kofola.

Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů v Evropě. Má sedm výrobních závodů v Česku, Polsku, na Slovensku, ve Slovinsku a Chorvatsku a zaměstnává více než 2100 lidí, z toho asi 700 v Česku. K výrobkům firmy patří vedle Kofoly ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola.


Přečtěte si o novém projektu Kofoly:

Kofola otevřela první restauraci, která restaurací úplně není


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které Vás ochrání před otravnými telefonáty
Jak mohou soukromé kuřácké kluby a spolky zničit restaurace, hospody i jejich majitele
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Auta
Na Audi RS Q5 už čekat nemusíte. K dispozici je SQ5…
Retro na neděli: Ford GT40 vznikl jako pomsta značce Ferrari
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Technologie
Xbox One X bude stát 13 500 Kč. Do obchodů půjde i limitovaná edice Scorpio
Až přijdou těžaři. Zásoby lithia v Krušných horách jsou velké, ruda ale není vydatná
První 120Hz 4K monitor je tu. S nižším rozlišením umí i 480 Hz a vyrábí ho dva nadšenci
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít