Menu Zavřít

Hotely a cestovní ruch. Číňané se zajímají o další české firmy

28. 10. 2016
Autor: čtk/AP

Poté, co čínské peníze vstoupily do českého hotelového byznysu, se východní kapitál zajímá o další akvizice v Česku. Zástupci čínských firem jednali s tuzemskou hotelovou asociací.

Od transakce, kterou čínská skupina HNA Group za 161 miliard korun odkoupila zhruba 25 procent akcií americké hotelové společnosti Hilton Worldwide Holdings, uplynulo jen pár dní. Touto akvizicí skupina majetkově vstoupila i do Hiltonu v Praze. Už teď jsou ovšem slyšet hlasy, že čínský hlad po dalších soustech v turistickém byznysu na Západě není ani zdaleka ukojen.

Tamní podnikatelé se údajně zajímají zejména o Střední Evropu, Česko nevyjímaje. „Spolu se Svazem obchodu a cestovního ruchu jsme pořádali Česko - čínský seminář, který se zabýval nejen rozvojem příjezdového cestovního ruchu z Čínské lidové republiky, probíraly se také investice do infrastruktury cestovního ruchu v České republice,“ říká prezident Asociace hotelů a restaurací České republiky Václav Stárek.

Šéf asociace hoteliérů potvrzuje, že cílem akce z tohoto týdne bylo představení možností investic do konkrétních projektů v Česku čínským investorům. O které členy asociace Číňané projevili zájem, však neprozradil.

Jednou z eventualit je rozšíření skupiny Plateno. Její mateřská firma Jin Jiang International Hotel Group tento rok oznámila, že by na základě přání akcionářů ráda expandovala na trhu s levnějšími hotely v zemích jako Česká republika
Společnost provozuje 3700 hotelů a 16 značek jako Maison Albar Hotel, H12, Portofino Hotels & Resorts, Lavande Hotel, James Joyce Coffetel, Zmax Hotels, Xana Hotelle, 7 Days Premium, 7 Days Inn, IU Hotel, či Pai Hotels.

Dobré výsledky

„Většina našich hotelů je v Rakousku a Německu, ale další fáze bude Polsko, Česká republika a Maďarsko, protože to jsou destinace, kde jsme za poslední rok svědky největšího nárůstu počtu cestujících z Číny,“ řekl Forbesu Roland Paar, regionální viceprezident pro evropskou dceřinou firmu Plateno Group v Berlíně.

Zemím jako Česko nahrává z pohledu čínských turistů také bezpečnostní situace. Teroristické útoky v Paříži či Bruselu totiž zhoršily podmínky pro rychlé přidělování víz.

Hotelový segment v Česku se navíc jeví v dobré kondici. Zejména ten v Praze. Průměrná cena noci v pražském hotelu stoupla loni o devět procent a narostla také samotná návštěvnost hotelů v hlavním městě - podle statistik STR Global na 75 procent.

Masivní expanze kapitálu

„Celkově byl rok 2015 prvním rokem, kdy můžeme hovořit o celkovém zlepšení obchodu v ubytovacích službách. Tržba za jeden disponibilní pokoj dosáhla 59,4 eura, což je o 16 procent více než v roce 2014. Průměrná délka pobytu se pohybuje kolem 1,5 dne,“ říká Stárek.

Statistiky ukazují zlepšené hospodaření ubytovacích zařízení napříč celou Českou republikou. V roce 2015 vzrostla jejich návštěvnost v Česku o deset procent na 17,2 milionu turistů, z toho přibližně polovinu tvořili zahraniční návštěvníci.

BRAND24

Akvizice v hotelovém byznysu jsou další z řady globálních transakcí čínských firem. Ty masivně nakupují v zahraničí kvůli zpomalení ekonomického růstu doma a v zájmu získání zahraničních zkušeností a technologií. Od počátku letošního roku hodnota fúzí a akvizic oznámených čínskými firmami dosáhla rekordních 181 miliard dolarů, což je o 70 procent více než za celý loňský rok.

Čtěte také:

Číňané kupují čtvrtinu v hotelové síti Hilton za 6,5 miliardy dolarů

Konec levné Číny

Lukáš Kovanda: Humbuk kolem Číny


  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).