Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Můžeme od nového roku očekávat zdražení povinného ručení?

Povinné ručení se díky mnoha změnám v pojišťovnictví bude nejspíše nadále zdražovat.…

Výměna výtahu a potřebná povolení

Životnost výtahu v bytových domech je 15–25 let (doba životnosti je ovlivněna prováděnou…

Víte, jak sedět, aby vám práce nezničila zdraví?

Nedostatek pohybu a špatné pracovní podmínky vážně ohrožují naše zdraví. To sice všichni…

Vodíková mobilita v praxi. Na konferenci Hydrogen Days vystoupilo téměř 30 vědců

25. června, 15:49 - vhz
25. června, 15:49

Zavádění vodíkové mobility v praxi bylo hlavním tématem devátého ročníku vědecké konference Hydrogen Day, která se uskutečnila ve dnech 13. až 15. června v Národní technické knihovně v Praze. S prezentací vystoupilo téměř 30 vědců z celého světa.

Českou republiku čeká v následujících letech zapojení vodíku jako zdroje pohonu v dopravě. Díky závazkům v rámci EU a Pařížské klimatické dohodě, kterou se naše země zavázala plnit, musíme do roku 2030 snížit emise o dvacet procent. Proto je zavedení vodíku, jakožto ekologického pohonu vozidel, nevyhnutelné. Podle plánů ministerstva dopravy mají v České republice začít vznikat první vodíkové plnící stanice pro komerční využití.

Rozšíření vodíkové mobility nicméně stále naráží na nedostatek plnících stanic. Toto se má v nejbližších letech změnit. „Naše aktivity na poli rozvoje vodíkových technologií mají již konkrétní výsledky. Vedle podpory a sdílení informací mezi našimi členy můžeme v letošním roce ohlásit velký posun v budování infrastruktury pro vodíková vozidla,“ uvedla Dr. Ing. Karin Stehlík, ředitelka platformy HYTEP, která konferenci pořádala.

Konkrétní příklady stavby plnících stanic představil Jiří Hájek ze společnosti Unipetrol, která je jedním z výrobců vodíku v České republice a plánuje rozšíření dvou stávajících klasických čerpacích stanic Benzina o vodíkové plnicí stanice v Praze na Barrandově a v Litvínově.

Vodíková mobilita nehledá uplatnění pouze v osobní automobilové dopravě. Vodík se ve světě již používá nejenom v osobních automobilech, ale existují a jsou v provozu již fungující prostředky hromadné dopravy. Od autobusů, přes tramvaje, až po vývoj vlakových lokomotiv. „V tuzemsku začala diskuse o možnosti zapojení vodíkových autobusů ve veřejné hromadné dopravě v Ústí nad Labem a v Ostravě,“ doplnila Karin Stehlík.

Ministerstvo dopravy podpoří výstavbu plnících stanic na vodík sto padesáti miliony korun v rámci Operačního programu Doprava. Do roku 2025 by mělo vzniknout šest až dvanáct těchto zařízení, dodala Karin Stehlík.



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Jen obyčejná bolest hlavy, nebo migréna?
Přehled slev u stavebních spořitelen: Vyplatí se vůbec?
Co je důležité vědět o exekuci v podnikání?
Minimální mzda v roce 2019 vzroste na 13 350 Kč
10 příkladů, kdy vám může vzniknout dluh na zdravotním pojištění
Auta
Přehnaně agresivní cíle týkající se emisí CO2
Na rybách i na lovu
Autobusová krize na jihu Moravy
Scania předala společnosti TQM 6 nových vozidel
Test Peugeot Rifter GT Line: Rodinný lev
Technologie
+29 % v IPC, takty v AVX2 a další detaily k procesorové architektuře Zen 2 od AMD
Tlačítkové mobily ještě nemizí. Přichází nová Nokia 106
Huawei v roce 2019: čtyři foťáky, 10× zoom a žádný levný model
Zimní vs. letní pneumatiky: Jak se liší brzdění z rychlosti 200 km/h?
Modem pro 5G sítě už má i Intel. Nabídne rychlost až 6 Gb/s
Hry pro příležitostné hráče