Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Pomozte ochránit uživatele internetu a zachovat svobodný internet

12. září se bude v Evropském parlamentu hlasovat o evropské směrnici o autorském právu.…

Konference o coworkingu TechoCon 2018

Kanceláře se čím dál rychleji mění, práce v nich stejně tak. Jak funguje moderní…

Konec výmluvám a začátek mluvení anglicky se blíží!

Lidský druh je mistrem ve vymlouvání se. Vymlouváme se na počasí, na únavu, na děti, na…

Vodíková mobilita v praxi. Na konferenci Hydrogen Days vystoupilo téměř 30 vědců

25. června, 15:49 - vhz
25. června, 15:49

Zavádění vodíkové mobility v praxi bylo hlavním tématem devátého ročníku vědecké konference Hydrogen Day, která se uskutečnila ve dnech 13. až 15. června v Národní technické knihovně v Praze. S prezentací vystoupilo téměř 30 vědců z celého světa.

Českou republiku čeká v následujících letech zapojení vodíku jako zdroje pohonu v dopravě. Díky závazkům v rámci EU a Pařížské klimatické dohodě, kterou se naše země zavázala plnit, musíme do roku 2030 snížit emise o dvacet procent. Proto je zavedení vodíku, jakožto ekologického pohonu vozidel, nevyhnutelné. Podle plánů ministerstva dopravy mají v České republice začít vznikat první vodíkové plnící stanice pro komerční využití.

Rozšíření vodíkové mobility nicméně stále naráží na nedostatek plnících stanic. Toto se má v nejbližších letech změnit. „Naše aktivity na poli rozvoje vodíkových technologií mají již konkrétní výsledky. Vedle podpory a sdílení informací mezi našimi členy můžeme v letošním roce ohlásit velký posun v budování infrastruktury pro vodíková vozidla,“ uvedla Dr. Ing. Karin Stehlík, ředitelka platformy HYTEP, která konferenci pořádala.

Konkrétní příklady stavby plnících stanic představil Jiří Hájek ze společnosti Unipetrol, která je jedním z výrobců vodíku v České republice a plánuje rozšíření dvou stávajících klasických čerpacích stanic Benzina o vodíkové plnicí stanice v Praze na Barrandově a v Litvínově.

Vodíková mobilita nehledá uplatnění pouze v osobní automobilové dopravě. Vodík se ve světě již používá nejenom v osobních automobilech, ale existují a jsou v provozu již fungující prostředky hromadné dopravy. Od autobusů, přes tramvaje, až po vývoj vlakových lokomotiv. „V tuzemsku začala diskuse o možnosti zapojení vodíkových autobusů ve veřejné hromadné dopravě v Ústí nad Labem a v Ostravě,“ doplnila Karin Stehlík.

Ministerstvo dopravy podpoří výstavbu plnících stanic na vodík sto padesáti miliony korun v rámci Operačního programu Doprava. Do roku 2025 by mělo vzniknout šest až dvanáct těchto zařízení, dodala Karin Stehlík.



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nabídka ropy roste na rekordní úrovně
O kolik se od ledna zvýší důchody?
Jak poznat české padělané bankovky a koruny?
Jak moc je zdraví nebezpečný život on-line?
Jak je to s platbou zdravotního pojištění v penzi?
Auta
Opel Combo Life je zajímavá alternativa k MPV (české ceny +…
Jaguar E-Type, Range Rover a Land Rover Series I: Za volantem britských klasiků
Práva poškozených při dopravní nehodě: Krácení odškodnění pro nepřivolání policie
Za řídítky KTM 790 Duke: Skalpel, prosím
Peugeot veze do Paříže koncept nového kupé. Bude to nástupce slavné 504?
Technologie
Vyšel Chrome OS 69. Podporuje linuxové aplikace a předvádí nový kabát
Je Windows 10 build 17763 finální vydání? Novinky na všech „insiderských“ úrovních
Půjčujete si od rodiny a přátel? 3 důvody, proč raději ne!
AMD vydalo 45W mobilní Ryzeny s grafikou Vega. Notebooky s nimi ale zatím chybí
Tržní podíly výrobců GPU za Q2 2018: Aktualizace, údaje pro Radeony byly chybné
Hry pro příležitostné hráče