Praha chce zrychlit MHD. Autobusy dostanou své pruhy - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Praha chce zrychlit MHD. Autobusy dostanou své pruhy

, čtk,
Praha chce zrychlit MHD. Autobusy dostanou své pruhy
Zdroj: Profimedia.cz

Hlavní město chce zvýšit rychlost a plynulost městské hromadné dopravy. Město zlepší průjezdnost pro MHD až na 67 místech v Praze. V případě tramvají jde o osm kritických míst, u autobusů jich je 59. Pro zlepšení průjezdu MHD magistrát buduje vyhrazené jízdní pruhy nebo upravuje semafory tak, aby vozy MHD měly přednost. Počítá s tím i koncepce rozvoje MHD, kterou schválilo vedení Prahy.

V Praze je asi 38 kilometrů pruhů pro autobusy a 12 tramvajových kilometrů kolejí oddělených od aut a přes 190 křižovatek, kde mají spoje MHD přednost.

V rámci tramvajové dopravy je problematický přetížený úsek z I.P. Pavlova přes Karlovo a Palackého náměstí k Andělu. „V případě jakékoliv mimořádné události v tomto úseku se negativní dopady přenášejí do značné části tramvajové sítě,“ píše se v koncepci. Zlepšit je třeba zejména průjezdnost šesti křižovatkami, mezi nimi například na Karlově náměstí, křižovatka Štěpánské a Ječné nebo Lidické a Zborovské.


Pražská MHD se dočkala úspěchu:

Podivné složení dopravního párku

 Jan Brož


Potíže jsou rovněž mezi zastávkami Právnická fakulta a Národní divadlo, kde provoz tramvají komplikuje velké množství aut. Na Malé Straně dokument upozorňuje na potřebu zlepšit provoz v Karmelitské ulici, na Újezdě a v křižovatce Letenské a Klárova.

Další problematické lokality jsou na Smíchově, v Holešovicích, na Letné, v Nuslích, na Vinohradech a v Libni, kde je třeba se zaměřit zejména na Zenklovu ulici v úseku od zastávky U Kříže po náměstí Na Stráži.

Více potíží bude muset Praha řešit v případě autobusových linek. Téměř 60 problematických míst je rozeseto po celém městě. Linky se často zpožďují třeba na Kbelské. Podobná situace je na Lovosické nebo Prosecké ulici. Zlepšit průjezdnost v Prosecké si vyžádá změny ve čtyřech křižovatkách, a to s Čuprovou, Vysočanskou, Čakovickou a Lovosickou.


Tramvají do Zdib, Průhonic a Jesenice: Praha chce lépe propojit metropoli se Středočeským krajem

 Pražský magistrát od září spouští kampaň cílenou na černé pasažéry


Mezi problematická místa dál patří křižovatka Českobrodské a Mladých Běchovic. Tady vznikají často kolony. „Délka kolony je proměnlivá, v některých extrémních případech v ranní špičce zasahuje až do Újezdu nad Lesy a délka zdržení může přesáhnout i 30 minut,“ píše se v dokumentu.

Autobusy mají potíže i na trase z Jižního Města okolo Slavie na Želivského, stejně tak z Jižního Města do Uhříněvsi. Velké množství aut dělá vozům MHD problémy také v okolí Thomayerovy nemocnice a na dalších místech v Krči.

V centru a širším centru Prahy jsou problémy u Jiráskova mostu, mezi Podolskou vodárnou a zastávkou Pražského povstání. V okolí Anděla jsou častá zpoždění třeba v ulici Za Ženskými domovy na výjezdu do Radlické ulice, v Duškově a Plzeňské. Na Praze 6 je třeba vyřešit průjezdnost na Evropské, Horoměřické nebo na trase z Dejvic do Suchdola.

Dále čtěte:

Co chtějí Pražané? Dokončení vnějšího dálničního okruhu a rozšíření metra, ukázal průzkum

Jak by měla vypadat doprava v roce 2030? Bude o malých změnách


Ohodnoťte tento článek
Diskuze