Lepší zákaznická zkušenost přináší konkurenční výhodu
„Moderní zákazník je velmi náročný, chce rychlou a bezproblémovou službu. Kdo ji nedokáže dodat za optimální peníz, ten o tyto klienty dřív nebo později přijde,“ říká expert na integrace Jan Koprajda. Se svým týmem vyvíjí integrační platformu Symmy, která dokáže propojit nejrůznější systémy a programy.
Právě díky propojení firemních nástrojů dokáží firmy rychle reagovat na potřeby klientů a poskytnout jim služby na míru. Pokud propojí například účetní systém, ve kterém mají informace o nákupním chování zákazníka, s marketingovým nástrojem pro rozesílku e-mailových kampaní, snadno mohou posílat přesně cílené nabídky.
Efektivita šetří hodiny práce i chyby
„Neustále mě překvapuje, kolik i nemalých firem dnes stále zadává do systému data ručně, případně manuálně exportuje data do excelu nebo XML souboru a následně je importuje do jiného systému,“ říká Jan Koprajda.
Zaměstnanci ručním přepisováním a exportováním vybraných dat pálí hodiny týdně, které by mohli věnovat smysluplnějším činnostem. Oproti konkurenci, za kterou pracují propojené systémy samy, nemá taková firma šanci.
Při ručním přepisování vzniká taky celá řada chyb, duplicity a s tím spojené problémy. Pokud například nemáte propojený e-shop, skladový a účetní systém, snadno se stane, že zákazník objedná už vyprodané zboží. A příště raději nakoupí u konkurence. Propojené systémy si přitom samy předají informace, že zákazník dokončil objednávku, zboží se odepíše ze skladu a stav zásob se rovnou promítne i na e-shop.
Aktuální a přesná data jsou k nezaplacení
Mít aktuální data je důležité i pro samotnou firmu. Pokud efektivně pracuje s dostupnými informacemi, lépe zvládne reagovat na změny trhu i potřeby zákazníků.
Když ale data zaměstnanci upravují ručně, nikdy nikdo neví, jestli pracuje opravdu s aktuálními daty. „Zeptejte se sami sebe, kolik času vám zabere najít v systémech potřebnou relevantní informaci? O jakých datech nemáte ani přehled, protože by je bylo složité dohledat?“ dodává Jan Koprajda. Všechny nejasnosti vyřeší propojení nástrojů, které se o aktuálnost dat ve všech systémech už postará.
Co firmám brání propojit nástroje?
I přes všechny výhody propojení nástrojů některé firmy stále váhají. Obávají se, že to bude složité a drahé. Pokud ale firma používá digitální nástroje, je to snadné – většinou k propojení stačí API rozhraní. Funguje na principu kódu, který propojí libovolné aplikace a umožní mezi nimi přenos dat.
Díky API můžete snadno přidávat nové softwary nebo je měnit bez nutnosti složité migrace dat. Firmám to dává větší volnost při výběru nástrojů, například pokud rostou nebo expandují na zahraniční trhy. Přidání nebo změna systému přitom nijak nenaruší jejich provoz.
Propojení firemních nástrojů díky API
Běžná je třeba automatizace účetnictví pomocí API, která umožní propojení účetního softwaru s dalšími firemními nástroji. Například Money S3 nabízí API modul, díky kterému každá firma snadno propojí svůj účetní program s e-shopem, CRM nebo fakturační aplikací bez nutnosti složitého programování. A pro komplexnější propojení lze využít integrační partnery systému.
Propojení nástrojů tak rozhodně není výsadou velkých firem s velkorysým rozpočtem. Dovolit si ho mohou i malé firmy, kterým výrazně pomůže a umožní jim růst. Všem zajistí úsporu času i peněz a hlavně vyšší efektivitu a konkurenční výhodu.