Menu Zavřít

Prémiové bankovnictví je týmová hra, říká Jiří Tvrdoň z Erste Premier

28. 4. 2025
Jiří Tvrdoň
Autor: Erste Premier, Jiří Tvrdoň

Věřili byste tomu, kdyby vám někdo při pohovoru řekl, že bylo od dětství jeho snem stát se prémiovým bankéřem?

Já také ne. To jsou takové líbivé fráze, co reálně neřeknou vůbec nic. Ale víte, čemu věřím? Že chtěl odjakživa pracovat s fajn lidmi v příjemném prostředí, kde se pořád něco děje a kde to má smysl. A s takovými lidmi chci pracovat i já a věřím, že v Erste Premier jim tyto možnosti nabízíme.

Ano, jako banka stojíme na tradičních základech. To ale neznamená, že se neposouváme. Naopak – právě léty prověřená stabilita nám umožňuje zkoušet nové věci, zavádět inovace a nebát se budoucnosti. Za 200 let působení naší banky jsme si museli poradit se spoustou změn, takže nás nezastaví ani ty současné.

Neustále hledáme, co bychom mohli vylepšit. Klienti Erste Premier například opakovaně oceňují náš individuální přístup. Toho ale nikdy nedosáhnete, pokud pro vás budou důležitější čísla než prostor naplno se věnovat klientům. S mými lidmi nejedeme čistě na výkon. Tým je složený z profíků, kteří se perfektně starají o klienty a zároveň se navzájem podrží a podporují. A to je možná důvod, proč tak pečlivě vybírám, jakému uchazeči dám šanci.

Věřím, že pokud je člověk týmový hráč, bude opravdu spokojený právě u nás. I když Erste Premier roste na první pohled hlavně digitálně – nové Online Premier centrum, investování přes George, digitální vstup do letištních salonků… celé to stojí na lidech. Na vztazích, na důvěře a na spolupráci.

Co si budeme povídat, spokojený tým je základ. Je to, co drží Erste Premier pohromadě. Mění se technologie, mění se potřeby našich 70 000 klientů, mění se svět kolem nás. Ale když se tým dokáže rychle přizpůsobit, roste. A společně s ním i celé Erste Premier.

Růst vidíme aktuálně ve všech klíčových ukazatelích, například v oblasti investic a hypoték rosteme znatelně více než trh. A to není náhoda. Investujeme do lidí, jejich rozvoje a do zázemí. Klienti vše vnímají a oceňují naši profesionalitu, odbornost i lidský přístup. Rozšiřujeme proto teď i týmy a kariérně posouváme zaměstnance, kteří mají vnitřní motor.

U nás je prémiový bankéř svým klientům skutečným partnerem – běžně má bankéř kolem tisíce klientů, zatímco Premier bankéř jich má na starosti přibližně 350 a s nimi buduje dlouhodobý vztah. Naše bonusy jsou zároveň navázané na spokojenost klienta, ne na prodeje. Myslím si, že je to férové.

Kdo se k nám přidá, má možnosti růst: máme Leaders akademii, Byznys akademii, osobnostní rozvojové programy, digitální nástroje i propracovaný mentoring. A navíc benefity, které pomáhají sladit práci a život, jako je 42 dní volna, flexibilní režim, home office, akciový program, podporu zdraví, sportu, vzdělávání a mnoho dalšího. Třešničkou na dortu je silný mezinárodní networking a otevřená kultura, kde může každý přinášet své vlastní nápady.

Osobně si myslím, že tým zároveň nehraje svou roli jen v pozadí. Klient tu týmovou pospolitost vycítí. Spoustu z nich na Erste Premier hodnotí kladně právě exkluzivitu, prestiž, úsporu času i naše Premier centra. Při tom všem si prostě všimnete, zda se bankéři doplňují, nebo spolu soupeří. Pokud se chceme klientům věnovat se zájmem a profesionalitou, musíme se tak chovat i k sobě navzájem.

Za poslední tři roky jsme rozšířili tým o 60 expertů a nyní hledáme do konce roku dalších 20 bankéřů. Pokud vás láká budoucnost v prémiovém bankovnictví, ozvěte se mi třeba na LinkedIn a probereme to u kafe.