Podnikatelský úvěr – srovnání, recenze, zkušenosti, pro jaké případy se vyplatí? - Euro.cz

Zprávy

Přihlášení

Podnikatelský úvěr – srovnání, recenze, zkušenosti, pro jaké případy se vyplatí?

,
Podnikatelský úvěr – srovnání, recenze, zkušenosti, pro jaké případy se vyplatí?
Zdroj: Pexels.com
Komerční sdělení

Podnikatelské úvěry jsou poskytovány podnikatelům, mezi které patří firmy a živnostníci. Tento typ úvěrů patří mezi doménu všech poskytovatelů půjček – zájemci o ně je tedy mohou získat jak u bank, tak u nebankovních společností. Jaké typy podnikatelských úvěrů existují?

Úvěrový trh překypuje nabídkami všeho druhu. Zájemci o úvěr se tak kromě klasických půjček mohou setkat s půjčkou v hotovosti, půjčkou na směnku nebo půjčkou přes SMS. Kromě toho existují půjčky, které se snaží cílit na klienty, kteří potřebují finance v co nejkratší době.

Sem patří zejména rychlé půjčky ihned, které slibují peníze na účtu i do 15 minut. Existuje i celá řada rizikových půjček, které se zase snaží nalákat problémové žadatele. Sem patří takzvané mikropůjčky všeho druhu a úvěry typu půjčka bez doložení příjmu či půjčka pro zadlužené. 

Tyto půjčky lze využít pro mnohé soukromé účely, ať už se jedná o exotickou dovolenou či rekonstrukci rodinného domu. Kromě spotřebitelských úvěrů existuje také podnikatelský úvěr pro firmy a živnostníky.

Recenze na poskytovatele úvěrů je možné dohledat na internetu a na specializovaných internetových portálech. Mezi takové portály s recenzemi patří NavigatorUveru.cz, kde je možné najít více informací a recenze o úvěrech i jejich poskytovatelích.

Podnikatelský úvěr – jaké druhy existují?

Stejně jako je tomu u spotřebitelských úvěrů, také podnikatelské úvěry se dají rozdělit hned do několika skupin. Jaké druhy podnikatelských úvěrů existují?

  • provozní podnikatelský úvěr
  • investiční podnikatelský úvěr
  • kontokorentní podnikatelský úvěr

Rozdíly mezi těmito úvěry je možné definovat poměrně jednoduše. Provozní podnikatelský úvěr je určený k financování běžného provozu. Tento typ úvěru je poskytován na kratší dobu než investiční úvěr. Z toho důvodu bývá úroková sazba vyšší.

Tento úvěr lze využít ke koupi materiálu či zboží nebo ke krytí pohledávek. Investiční podnikatelský úvěr slouží naopak k financování rozšíření stávajícího podnikání. Podnikatelé tento úvěr využijí v případě koupě nových technologií či k výstavbě prostor a podobně. Tyto úvěry se vyplatí zejména v případě, že si podnikatel půjčuje na zhodnocení a růst byznysu, který mu v budoucnosti zaručí zhodnocení peněz a vložených nefinančních prostředků, jako svého času a vlastního majetku vloženého do podnikání. 

Kromě spotřebitelských úvěrů existují také podnikatelské úvěry pro firmy a živnostníky. Foto: Pexels.com
Kromě spotřebitelských úvěrů existují také podnikatelské úvěry pro firmy a živnostníky. Foto: Pexels.com

Kromě délky splatnosti se tyto dva úvěry liší také způsobem ručení. U investičního podnikatelského úvěru je často nutné ručit majetkem, avšak provozní podnikatelský úvěr je od tohoto požadavku mnohdy oproštěn.

Kontokorentní podnikatelský úvěr funguje podobně jako klasický kontokorentní úvěr. V tomto případě se však obvykle jedná o výrazně vyšší částky.

Úvěry pro začínající podnikatele

V předchozích případech si u žádostí o úvěr banky ověřují finanční zdraví firmy. U začínajících podnikatelů však historie firmy neexistuje, a proto je žádost v tomto ohledu jednodušší. Pro tyto účely tedy existuje speciální úvěrový produkt – úvěr pro začínající podnikatele.

Tento produkt je doménou velkých a stabilních společností, které si vyšší riziko mohou dovolit. Patří sem známé bankovní společnosti jako Komerční banka, Česká spořitelna nebo Equa Bank. Mezi podmínky tohoto úvěru většinou patří předložení podnikatelského záměru.

Podnikatelský úvěr – recenze a zkušenosti

Češi mají s úvěry bohaté zkušenosti, ne vždy se však jedná o zkušenosti dobré. Před každým sjednaným úvěrem by tedy jak spotřebitel, tak podnikatel měli zvážit své limity a možnosti. I drobné půjčky totiž mohou vést k nepříjemné dluhové spirále.

Vyplatí se také udělat si pořádný výzkum trhu a zvážit nejlepší nabídky stabilních a spolehlivých společností s dlouhodobou pozitivní historií. Rozhodně se nevyplatí vzít první nabídku z náhodné reklamy na internetu.